Yazar: Batuhan Emrem
Honda’nın retro temsilcisi 2014 yılı için yenilendi.
CB750 4 sillindirli ve dönemine göre nefes kesen motoruyla Japon motosikletlerinin gücünü ve mühendislik dehasını dünyaya tanıtan modellerden biri olmuştu. İşte onun izinden ven tarzından gelen daha büyük hacimli torunu CB1100, 2014 yılı için daha da geliştirilerek retro motosiklet sınıfında zirveye oturmayı amaçlıyor.
CB1100’in yeniliklerinin arasında en büyük değişim vites kutusunun içinde yer alıyor. 5 yerine artık 6 vitesli olan motosikletten bu sayede daha seri hale gelmiş ve özellikle otobanlarda daha düşük devirle daha konforlu ve ekonomik bir sürüş sunması bekleniyor. Genel hatlarıyla retro bir tasarıma sahip olan göstergelere yakından bakıldığında ortada yer alan dijital panel kimilerinin gözüne batsa da artık vites göstergesi, sürüş ekonomisi ve yol bilgisyarı gibi ek özelliklere de sahip.
Yenilenen Honda’nın şimdi de bir üst versiyonu bulunuyor. Deluxe (Avrupa için CB1100EX) standart CB1100’den farklı olarak farklı işlemeli bir seleye, ABS’li frenlere, daha farklı yan panellere ve 17,5 litrelik daha büyük bir yakıt deposuna sahip. Deluxe verisiyonun bir başka farklılığı ise motosikletin sol tarafına yerleştirilen ikinci bir egzoz ki böylece araç daha doygun ve dengeli gözüküyor. Bunun yanında CB1100EX, yani Avrupa versiyonunda alaşım jantlar yerine telli jantlar yer alıyor.
Yapılan tüm bu değişimlerle Honda CB1100 daha güncel ve donanımlı hale gelmiş, elbette böyle bir motosiklette bile kontak çevrildiğinde parıldayan dijital ışıklar ve ABS gibi yardımcı elektronik sistemlerin oluşu kimi kişilerin kafasında soru işaretleri yaratıyor. Her şeye rağmen Honda, CB750 ile yakaldığı başarıyı ve ikonik motosiklet tasarımını CB1100 ile günümüzde de devam ettiriyor.