Yazar: Batuhan Emrem
Cruiser tarzında bir Goldwing mi!
Tokyo Motosiklet Fuarı’ndan şaşırtıcı haberler gelmeye devam ediyor. Özellikle Milan’da tanıtılan onca yeni model ile sürprizlere doymuş olmamız gerekiyordu, ancak söz konusu motosiklet olduğun zaman içimizdeki bu heyecan ve merak hiç bitmek bilmiyor. Peki bu durumda markalar bizleri şaşırtmaya nasıl devam edecekler? Honda bu sorunun cevabını bu kez ikonik motosikleti Goldwing’i bir cruiser’a çevirerek veriyor.
“Hey Corç, önünde duran şu Goldwing’i görüyor musun? Onunla saçımızda rüzgarı hissederek, geniş gidona tutunarak açık yolda keyifle yol almak harika olurdu. Öyleyse şimdi gözlerini kapat ve onun bir cruiser’a dönüştüğünü hayal et. Haydi dene, yapabilirsin.”
“Hayır Maykıl, olmuyor, o kocaman salon koltuk takımını dar bir cruiser artçı selesine dönüştüremiyorum, ya da kocaman kafa bölgesini bir anda yok edip yerine tek bir far koyamıyorum, yapamıyorum işte…”
“Tamam o zaman fazla zorlama, senin yerine Honda’dakiler yapmış, gel birer tane alıp bunun keyfine varalım.”
Aslında işin özeti bu. Nitekim bu, Honda’nın Goldwing’in uzun mesafeli ve konforlu yolculuklar için gerekli olan bagaj ve geniş ön konsol gibi touring parçalarını kırparak daha sade bir araç haline gelmesini sağladığı ilk girişimi de değil. Goldwing F6B ile aynı felsefeyi hayata geçiren Japon firma yeni F6C ile de F6B’de biraz daha touring tarafına yakın olan ibrenin aksine, bu ibreyi cruiser tarfına daha yakın hale getirmiş. Bu değişim ve sadeleşme girişimi sonucunda motosiklet tam takım karenajlı bir Goldwing’den 70 kg daha hafif hale gelmiş. Karenajlar, kafa bölümü ve yan çantalar ile kocaman bir top-case gibi parçaların elenmesiyle elde edilen bu değişim motosikletin aynı zamanda cruiser sınıfına geçmesini de sağlamış.
Elbette F6C’nin sınıf değiştirebilmesi için fazlalıklarından kurtulmasının yanı sıra, kendisini bu yeni türe adapte edebilmesi gerekiyordu. Standart bir Goldwing’le aynı şasiyi paylaşan F6C’nin 6 mm daha alçak bir kuyruğu var (734 mm) ve bu kuruk üzerinde bir artçı selesi de bulunuyor. Cruiser tarzını görünüşte olduğu kadar sürüşte de yakalayabilmek için yeni modelin ön çatal açısı daha da arttırılmış. Toplamda 341 kg olan motosikletin motorunda ise herhangi bir modifikasyon söz konusu değil.
Goldwing F6C, standart bir Goldwing ile geçtiğimiz aylarda kendisini gösteren Honda’nın yeni futuristik cruiser’ı CTX 1300’ün evliliği sonucu doğan ve motor, şasi gibi temel özelliklerini babası Goldwing’ten aldığı için onun ismini taşıyan ancak huy ve benzerlik bakımından bütün akrabaları tarafından her defasında annesi CTX 1300’e benzetilen yeni nesil bir Japon cruiser.
Bordo ve siyah renklerle satışa sunulacak olan Goldwing F6C, Triumph Rocket III ile sıkı bir rekabete gireceğe benziyor ancak Triumph’un paniklemesi için biraz erken çünkü F6C Mayıs 2014’ten önce yollarda olmayacak. Avrupa satış fiyatının ise 20.000€ civarında olması bekleniyor.