Yazar: Ahmet TEZCAN
Japon anime filmlerinden fırlamış gibi gözüken Honda NM4 Vultus, 21 Mart Cuma günü yani bugün duyuruldu. Standardın dışında bir tasarımı olan Vultus, sürücülere farklı bir sürüş deneyimi yaşatacak gibi gözüküyor.
Yenilik üzerine kurulan Honda; son yıllarda, sınırları zorlayan motosikletleriyle kendi sınıfını oluşturma arzusuyla geldi. Bu motosikletlerden biri olan Vultus’u biraz yakından inceleyelim.
Öncelikle Vultus’un dış görünüşünden bahsedelim. Başta da söylediğimiz gibi bu motosiklet animelerden fırlamış gibi gözüküyor. Sert görünüşünün yanı sıra yüksek teknolojiyle donatılmış olduğunu daha ilk bakışta anlıyoruz. Vultus; geniş, alçak ve uzun bir tasarıma sahip. 81 cm uzunluğundaki gidonu, aynalarla birlikte ölçüldüğünde 93.3 cm genişliğinde. Sürücü koltuğu ise yerden 65 cm yükseklikte bulunuyor. Vultus’a, göstergeler ve aynalar ile birlikte mavi bir LED far yerleştirilmiş.
Paslanmaz çelikten üretilen parçalar tamamen siyah ve Vultus’un tek renk seçeneği var; o da mat siyah. Ön kısımda bolca gizli saklama bölmeleri mevcut. Solda bulunan 1 litrelik saklama kapasitesine sahip olan bölmede, ayrıca sürüş esnasında herhangi bir şeyi şarj edebilmek için 12V DC adaptörü bulunuyor. Sağ bölme ise 3 litre kapasitesinde. Opsiyonel arka bölmeler ise daha rahat taşıma kapasitesiyle entegre edilmiş. Vultus’un dijital ekranının renk değiştirebilir olması ise farklı özelliklerden biri. Sürüş modlarına göre değişen renkleri, sürücü isterse 25 renk seçeneği içerisinden kendisi de değiştirebiliyor.
Biraz da Vultus’un teknik özelliklerini inceleyelim. NM4 Vultus, standart olarak Honda’nın çift debriyajlı vites kutusuna (DTC) sahip. Bu özellik, hızlı ve tutarlı vites geçişleri sağlayıyor. İki debriyaj da elektro-hidrolik devreler ile kontrol ediliyor. DTC, hızlı vites geçişi sayesinde hız kesintisine yol açmıyor.
NM4 Vultus’ta; kompakt 745cc sıvı soğutmalı, SOHC 8 valf çift silindirli bir motor mevcut. Vultus’un motoru ona kolay sürüş ve yakıt verimliliği sağlıyor. Motorun gücü 6250 RPM’de 40.3 kW’a ve 4,750 RPM’de 68NM torka ulaşıyor. Çap, 80mm uzunluğundaki piston ile 70mm’ye ayarlanmış. Sıkıştırma oranı ise 10.7:1. Tüm komponentler birden fazla iş için tasarlanmış; kam şavtı su pompasını çalıştırırken dengeleyici miller de yağ pompasını çalıştırıyor. Vultus’ta, 36mm’lik oksijen sensörlü egzoz ve hava/yakıt karışımını besleyen PGM-FI yakıt enjeksiyon sistemi mevcut.
110mm trail ile 33 derecelik kastör açısı hassas bir kullanım için ayarlanmış. Dingil açıklığı 1,645mm ve arka/ön ağırlık dengesi 49/51 ölçülerinde. Ayrıca motorun boş ağırlığı 245kg. Son olarak; 10 kollu 18×3.5 inç boyutunda ön ve arka siyah jantlar, Vultus’un tamamen siyah görünüşünü tamamlıyor.
Tüm Teknik Özellikler:
MOTOR
Tip
Sıvı soğutmalı 4 pistonlu 8-valve, SOHC paralel 2-silindir
Hacim
745cc
Piston Çapı
77mm x 80mm
Sıkıştırma Oranı
10.7 : 1
Maksimum Güç Çıkışı
40.3kW @ 6,250rpm (95/1/EC)
Maksimum Tork
68Nm @ 4,750rpm (95/1/EC)
Yağ Kapasitesi
3.9 litre
YAKIT SİSTEMİ
Karburatör
PGM-FI elektronik yakıt enjeksiyonu
Kapasite
11.6 litre
Tüketim
28.4km/l
Elektrik Sistemi
Ateşleyici
Elektronik
Akü Kapasitesi
12V/11.2AH
ACG Çıkışı
450W/5000rpm
VİTES
Debriyaj Tipi
Islak multiplate hidrolik 2 debriyaj
Vites Tipi
6 vitesli iki debriyajlı vites kutusu
İSKELET
Tip
Elmas; çelik boru
ŞASİ
Ölçüler
2380mm x 933mm x 1170mm
Dingil Açıklığı
1645mm
Caster Açısı
33°
Trail
110mm
Oturma Yüksekliği
650mm
Yerden Yükseklik
130mm
Boş Ağırlık
245kg
SÜSPANSİYON
Ön
43mm teleskobik çatal, 125mm stroke
Arka
Monoshock damper, Pro-Link maşa
TEKERLEKLER
Ön
Çok kollu alüminyum
Arka
Çok kollu alüminyum
Ön Jant Boyutu
18M/C x MT3.50
Arka Jant Boyutu
17M/C x MT6.25
Ön Lastik
120/70 ZR18
Arka Lastik
200/50 ZR17
FRENLER
ABS Sistem
2 kanallı ABS
Ön
320mm dalgalı hidrolik disk, 2 piston kaliperli
Arka
240mm dalgalı hidrolik disc, tek piston kaliperli
Araçlar ve Elektronikler
Araçlar
Dijital hız göstergesi, dijital takometre, saat, yakıt göstergesi,vites göstergesi, dış sıcaklık ölçer
Güvenlik Sistemi
HISS
Far
LED
Stop Lambası
LED