Yazar: Moe
Dünya genelinde küçük hacimli motosiklet satışlarının artmasıyla Kawasaki’de 250 ve 300cc’lik motorlarını piyasaya sürmeye başladı. Ancak görünen o ki Japon üreticinin pastadan pay almak istediği başka bir sınıf daha var: Scooterlar.
Bunun için de Tayvanlı üretici Kymco ile masaya oturup , 2013’teki 43. Tokyo Motor Show’da ilk defa görücüye çıkan Kawasaki J300 modelini ortaya çıkartmışlar. (Kymco şirketi aslında Honda için parça üretirken 1963’te yolları ayrılmıştır ve şuanda BMW ve artık Kawasaki için de scooter üretir hale gelmiş durumda.) Kymco ile beraber çalışan Kawasaki mühendisleri dış görünüm-karenajlar, sele, frenler, susturucu, ayarlanabilir manetler, spor motosikletlerden alınma yolcu pegleri, gösterge ve zemin gibi bir çok bileşende karakteristik değişikliklere gitmişler. Ayrıca tamamen Kawasaki’nin geliştirdiği yazılımla 299cc’lik su soğutmalı tek silindirli motordan 28 beygirlik bir güç (7750 devirde), 28.7 N.m’lik bir maksimum tork elde edilirken (6250 devirde), güçlü bir orta devir aralığı da tutturulmuş.
Yeni Ninja ve Z serilerinden esinlenen keskin ve agresif Kawasaki dizaynı ilk görüşte kendini belli ediyor, ER6F’inkini andıran ön farları ve 2003-2006 serisi z750’lerinkinden esinlenilmiş gibi duran stopları dikkat çekerken; kalıplı tasarımı , geniş sele ve büyük kuyruğu ise scooterı olduğundan daha büyük bir hacimdeymiş gibi gösteriyor.
Küçük detaylara bakacak olursak; ele göre mesafesi ayarlanabilir manetler, ignition tuşu , anahtarsız açılan ve içerisinde 12 voltluk bir soket bulunduran eldivenlerinizi veya ufak eşyalarınızı koyabileceğiniz bir göz, orta panelin iç kısmında sürücünün viraj ve manevralarda ayağının iç kısmıyla motoru daha iyi kavrayabilmesi için geliştirilen Stompgrip-vari parçalar, kırmızı ışıklarda bacaklarınızı neredeyse dik bir şekilde yere basmanızı sağlayacak ve maksimum yatış açısını da artıracak şekilde tasarlanmış kavisli özel zemin (klasik scooterlarda ayak konan zemin bacak genişliğinde oldugundan , durdugumuzda ayaklardan destek almak için bacaklarımızı motorun iki yanına açmak durumunda kalırız, ancak j300’de durum bu ince ayrıntı sayesinde daha estetik bir hal almış) farklı bir deneyim sunacak gibi görünüyor.
ABS seçeneği ve bir kapalı kask bir de yarım kask alabilen geniş sele altı bagajı büyük bir artı iken, ZX-6R modelinden sadece 1 kilo hafif olması (191 kg) muhtemelen “300’lük bir scooter için ağır mı?” tartışmalarını beraberinde getirecek.
Motorun Türkiye satış fiyatı ABS’siz versiyon için 5725 €, ABS’li versiyon için ise 6100€ olarak belirlenmiş durumda.
Motorun teknik özellikleri fabrika verilerine göre şöyle:
Makine Tipi
4-zamanlı, su soğutmalı, tek silindir
Silindir Hacimi
299 cc
Silindir,Çap x Strok
72.0 x 72.0 mm
Sıkıştırma Oranı
10.8:1
Sübap Sistemi
SOHC, 4 sübap
Maksimum Güç/Tork
28 PS (7,750 rpm) 28.7N.m 6,250rpm
Yakıt Sistemi
Yakıt enjeksiyon: 34mm x 1
Ateşleme
ECU kontrol (full transistör)
Marş Sistemi
Elektrik
Şanzıman
Otomatik santrifüjlü
Şasi Tipi
Çelik boru
Kaster/Trail
28′ / 113 mm
Süspansiyon, Ön/Arka
37 mm teleskopik çatal / Çift amotisör, 5 kademe önyükleme ayarlı
Lastik,Ön/Arka
120/80-14 M/C / 150/70-13 M/C
Fren,Ön/Arka
Tek Disk 260 mm, çift piston kaliper / Tek Disk 240 mm, Çift piston kaliper
Tekerlek Çalışması,Ön/Arka
110/100 mm
U x G x Y
2235x775x1260 mm
Aks Açıklığı
1555 mm
Sele Yüksekliği
775 mm
Yakıt Kapasitesi
13 Lt.
Dolu Ağırlık
191 Kg