Yazar: Batuhan Emrem
Elekrikli motosikletler uzunca süredir hayatımızda artık. Ancak Mission Motorcycles çevreci, ekonomik ve eğlenceli bu konsepti bir üst seviyeye değil bambaşka bir boyuta taşıyor.
11.500 devir/dk’de 163 beygir güç ve 1 devir/dk’den itibaren düzenli olarak 181 Nm torka sahip bu motosiklete sırf duman tüten bir egzozu yok diye şirin bir elektrikli motosiklet gözüyle bakmak şüphesiz yanlış olur. Bu superbike 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniye gibi dehşet verici bir sürede tamamlarken 241 km/s son hıza sahip ve yalnızca 2 saatte tam şarj olan bataryaları ile 320 km menzile sahip.
2011 yılında Laguna Seca MotoGP Zero Emission TTXGP yarışının galibi Steve Rapp’in kullandığı Mission R sokakta kullanımı yasal şekilde piyasaya sunulacak. R versiyonunun yanı sıra yalnızca 40 adet üretilecek olan RS (Race Special) versiyonuysa 2014 yılında satışa çıkacak. Mission Motorcycles’ın en önemli özelliklerinden biri, firmanın kendi geliştirdiği batarya ve kontrol ünitelerini kullanıyor olması. Hatta bu ekipmanlar Honda tarafından otomobillerinde kullanılmak için Kaliforniya’lı markadan satın alınıyor.
Laguna Seca şampiyonuyla aynı yapıya sahip olan serinin en alt modeli Mission R üç farklı batarya paketinden biriyle satın alınabiliniyor. Steve Rapp’in yarış replikası olan ve sokakta kullanımı tamamen yasal olan Mission RS en kaliteli Öhlins süspansiyonlara ve Brembo frenlere sahip ki bir elektrikli motosikletin belki de benzinli motosikletlere göre en büyük dezavantajı olan ağırlığına rağmen yol tutuşu ve kıvraklıkta bu kaliteli parçalar sayesinde performans konusunda bir olumsuzluk meydana gelmiyor. Tekerlekler ise Mission R prototipinde kullanılan Marchesini’ler yerine BST karbon fiber jantlar ile değiştirilmiş.
San Francisco merkezli Mission Motorcycles’ın bu yeni yarışçıları çevreci ve ekonomik oldukları kadar, içten yanmalı motorlardan güç alan motosikletlerin tamamını çok yakın zamanda arkalarında bırakacaklarından eminler. Emin olmadıkları şey ise yıllardır piston ve buji’nin şiddetli kavgasına alışmış olan ve egzoz sesini Mozart senfonisi gibi benimsemiş sürücülerin gazı açtıklarında derinden sakince ve ince gelen vızıldamaya ne zaman alışabilecekleri.