Menu
in

2014 Super Ténéré ES

Yazar: Batuhan Emrem

Yamaha’nın engel tanımaz maceracısı Super Ténéré, 2014 yılında kendisini daha da geliştirerek bir üst seviyeye çıkıyor.

Gerek MotoGP gerekse de Dakar gibi dünyanın en prestijli ve farklı disiplindeki yarışlarında yıllardır başarı gösteren, böylece performans ve dayanıklılık alanlarında saygınlık kazanmış Yamaha’nın bu iki sürüş DNA’sını bir motosiklette birleştirdiği Super Ténéré son yıllarda hızla ilerlemiş macera motosikleti sınıfında kendilerini daha da donatan rakiplerinden geri kalmamak için estetik ve teknik konularda küçük değişiklikler yapma yoluna gitmiş.

 

Büyük Ténéré’nin yaratılış amacı, şüphesiz bu alanda yıllardır parmakla gösterilen en büyük rakibi ve bu sınıfta referans noktası olarak kabul edilmiş Bavyeralı R1200 GS’ti. Off-road sürüş özellikleri, daha modern tasarımı, performansı ve rakibine göre nispeten ucuz fiyatıyla bunu başarmış bile sayılabilir. Şimdi ise elektronik sistemlerin çokca tercih edildiği ve motosikletleri çiplerle ve elektronik kablolarla doldurmanın trend haline geldiği son günlerde Yamaha da görünüşe göre bu akıma ayak uydurmak istemiş. 2014 Super Ténéré yapılan geliştirmeler sonucu motorunda daha fazla güce, yeni bir LCD gösterge tablosuna, spor ve şehir içi sürüşler için farklı sürüş modlarına, led sinyallere, yeni bir alüminyum gidona ve standart olarak cruise control sistemine sahip olmuş.

 

 

Bir Yamaha için ismin sonunda ES eki karşımıza ilk kez çıkmıyor. Daha önce markanın büyük yol gezgini FJR1300ES ile tanıştığımız bu takı elektronik süspansiyon sistemini vurguluyor. KYB süspansiyonlar ile sürüş esnasında süspansiyon ayarlarında ayarlama yapma imkanı sunan bu sistemin şimdi ise kökleri Dakar’ın tozlu yollarına uzanan Super Ténéré’de kullanılması bekleniyor. Bu şekilde ön ve arka süpansiyonların sönümlenme ayarlarında yumuşak, standart ve sert olmak üzere oynama yapılabilindiği gibi amörtisörde de yük ayarlaması 4 kademeli olarak yapılabiliniyor.

 

Super T’nin değişen bir başka elemanı ise analogdan tamamen dijitale dönen gösterge tablosu. Oldukça geometrik ve köşeli hatlara sahip olan yeni sade gösterge paneli motosikletin ruhunda yer alan macera ruhuna ve Dakar kökenine oldukça uyuyor. Rüzgarı önlemek için sahip olduğu ön cam ise 4 kademeli olarak ayarlanabilme imkanına sahip. Super Ténéré’nin üzerinde yalnızca sıcak çöllerde değil, soğuk iklimlerde de kilometreleri katetmek için ısıtmalı elcikler kullanılmış. Nitekim yapılan tüm bu geliştirmelerin sonucu olarak motosiklet 4.5 kg kadar ağırlaşmış. Yamaha macera motosikleti sınıfında ne kadar iddialı olduğunu en büyük gezi endurosu üzerinde yaptığı geliştirmelerle gösteriyor. Bakalım bu yenilikler hala tahtın sahibi olan R1200 GS’i yerinden etmeye yetecek mi…

 

Cevap bırakın