Menu
in

2014 Yamaha MT-09: Karanlıktan Doğan Japon Güneşi

Yazar: Batuhan Emrem

Yamaha’nın “Japonya’nın karanlık yüzü” sloganıyla çıkarttığı MT-09 Hırvatistan’da düzenlenen testte kendini gösterdi.

Motosiklet dünyasında bir takım değişmez kurallar, disiplinler, kalıplar vardır ki bunlar motosikletlerin artık kişilikleri olmuşlardır. Örneğin İtalyan’lar iki veya dört pistonu V şeklinde karşılıklı dizmeye bayılırlar, genel olarak İtalyan motosikletleri için geçerli olan kural “V for Italy”dir. Öte yandan Almanlar ise pistonları yatay olarak boxer düzeninde karşılıklı dizmeyi saplantı haline getirmişlerdir. Peki İngilizlere ne demeli? Tutturmuşlar bir 3 silindir diye, deponun altındaki o bloğu hep üçlerler. Dünya’nın öbür ucundaki Japonlar ise yanyana dizdikleri 4 silindirden vazgeçemiyorlar bir türlü, örneğin büyük enduro sınıfında bile sıralı 4 silindirli temsilcilerine rastlamak bile mümkün (Kawasaki Versys 1000).

 

 

Durum böyle devam ederken Japonya’nın belki de en yenilikçi markalarından Yamaha bu duruma isyan bayrağını çekerek düzene aykırı “asi bir genç” ile karşımıza çıktı: MT-09. İşte 3 silindirli bir japon cadde motoru, ve görünüşe bakılırsa bu yeni girişiminde hiç de beklenildiği gibi bir acemiliği bulunmuyor.

 

 

 

Motosikletten bahsedecek olursak elbette ilk olarak Honda, Triumph hatta Ducati gibi çoğu markanın Malezya, Tayland gibi yerlerde ürettim yapmasına karşın MT-09 ‘un Japonya’da üretilen ilk modern 3 silindirli motosiklet olduğunu söylemek gerek.

 

 

 

Dürüst olmak gerekirse dışarıdan bakıldığında çok da albenisi olan ve tasarımından konuşturacak bir motosiklet olarak durmasa da devrimsel 3 silindirli japon motoru, onun akıllarda kalmasını sağlayacak en önemli özelliği.

 

Devir saati, daha doğrusu dijital devir göstergesi dakikada 10.000 devir gösterirken 847 cc’lik 3 silindirlisi 115 beygir güç ve 87 Nm tork üretiyor. Bu motoruyla pazardaki en büyük rakibi olmaya aday olan Triumph Street Triple’ı rahatça gerisinde bırakırken 1050 cc’lik daha büyük diğer Triumph olan Speed Triple’ın ensesinde nefesini hissttiriyor.

 

 

Şüphesiz en büyük rakiplerinden birisi orta siklet cadde motorlarını, büyütülmüş motoru ve geliştirilmiş sürüş özellikleriyle pataklamak için yola çıkan 113 beygirlik Kawasaki Z800. Ancak Yamaha kızgın Kawasaki karşısında pek de ürkmüyor çünkü yeni MT-09’un ağırlığı yalnızca 188 kg ki bu ailenin sportif 600’lüğü R6’dan bile 1 kg daha hafif demek! MT-09 bu fitliği ise alüminyum şasisine borçlu. Bu sebeple damarları şişmiş kas yığını ve agresif Z800 diğer naked’ları bir bakışta korkuturken MT-09’un gözünde 230 kg’lık hantal bir ağır siklet güreşçisi olmaktan ileri gidemiyor.

 

 

 

Yamaha bu yeni cadde sporcusunda KYB süspansiyon kullanmış ve bu parçalar sürücüsüne oldukça iyi bir sürüş kalitesi sunuyor (137 mm ön- 130 mm arka tekerlek hareket mesafesi). Oldukça hafif bir şasi ve 3 silindirli güçlü motoru taşıyan tekerleklerdeki diskleri ise Sumimoto Monobloc radyal kaliperler ısırarak harika bir duruş gücü ve franleme hissi sunuyor.

 

 

Yamaha’nıın MT’leri daima farklı ve radikal motsikletler olmuştu. 660 cc’lik tek silindir motoru ve motorun hemen yanına konumlandırılmış amotrisörü ile “bir garip” MT-03 ve hava soğutmalı 1.670 cc’lik V-Twin’li koca MT-01 gibi kardeşlerinin yanına, yine aykırı bir tip olarak bu 3 silindirli MT-09 geliyor, üstelik her ne kadar Japonya’nın karanlık tarafından geldiği söylense de bu yenilikçi marka için apaydınlık bir model olacağı ortada.

 

 

Yamaha MT-09’un Hırvatistan’da gerçekleşen test sürüşü Alan Cathcart’ın kaleminden ve motosikletle ilgili daha detaylı inceleme Motoron dergisinin Ekim 2013 sayısında yerini alacak.

 

 

 

 

Cevap bırakın