Aprilia’nın Superbike dünyasına sunduğu son motosiklet, RSV4 RF. O artık daha hızlı, daha teknolojik ve daha hafif!
2015 Aprilia RSV4 RF
İlgili Foto / 07 Temmuz 2015 | 09:24
Aprilia RSV4RF iPhone Uygulaması
İlgili Video / 06 Temmuz 2015 | 16:30
Tek cümle ile RSV4 RF nedir?
RSV4 APRC ABS’den sonra çıkan, 17bg güç artışı ve (yazının devamında bulabileceğiniz) bir çok yeni özellikleri olan, 500 adet ile sınırlı sayıda üretilecek olan 2010-2012-2014 WSBK sürücü ve takım kategorilerinde şampiyonluk elde etmiş olan bir superbike. Misano pisti RSV4 için neredeyse en uygun pist, oldukça teknik bir altyapısı olan Misano, 1. vitesi kullanacağınız sert virajları ve İntercity İstanbul Park’ın hızlı 11. virajı gibi 5. viteste girebileceğiniz sağ virajı ile RSV4’ün tüm özelliklerini ön plana çıkarabilecek, oldukça keyifli bir pist. Önceki RSV4’ü yaklaşık 7.000 km pistlerde kullandığımı belirtmeliyim. Bu modelin en büyük eksiği üst bantlardaki güç eksikliğiydi. 4. vitesten sonra ivmelenmesinde azalma olup, rakiplerine nazaran İstanbul Park’ta 20 km/sa az bir son hıza sahip olması sebebi ile pek rekabetçi değildi. Ancak yeni RSV4 RF’te bu güç eksikliği fazlası ile kapatmış gözüküyor. Testimizden bir gün önce Aragon’da yapılan Superstock 1000 yarışında birinci olup sanki, test öncesi bize yeni gücünü kanıtlıyordu.
Pazar akşamı işte bu yarışı seyrettikten sonra, artık RSV4’ü test etmek için daha da sabırsızlanıyordum. Pazartesi günü, daha testin ilk turlarında motorun bu attırılan 17 beygir gücü anında hissettirdiğini gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Yeni RSV4’teki ekstra gücün arka tekeri iletilmesi, gaz kolu tepkisi ise muazzam. Tıpkı rakibi BMW’de olduğu gibi, bitmeyen bir güç hissiyatı ile düzlükler bitiyor ama ivmelenme adeta durmak bilmiyor. Misano’daki 11 viraj ile İstanbul Park’taki 11 viraj neredeyse aynı, 5. viteste tam gaz sağa dönüyorsunuz. Yüksek hızda yönlendirme o kadar kolay oluyor ki, “Yavaş girdim, biraz daha hızlı girmeliyim” hissi hemen beliriyor. Hız o kadar arttığında artık limitlere ulaşmak sizin cesaretinize kalıyor. Sonrasında 12. ve 13. viraj sağa yatıp 2. vitese kadar düştüğünüz yerde – hatta Aprilia mekanikerleri 1. vitesi kullanmam gerektiğini söylediler – yatıkken freni kullandığınızda bir anda motosikleti, deyim yerindeyse, yere çivilemiş oluyorsunuz.
Frenler RSV4 RF’de oldukça etkili, her frenlemede biraz daha adapte olup fren noktanızı daha ileri taşımanızı kolaylaştırıyor. Dar virajlardaki becerisi ise aynen devam ediyor. Motosikleti döndürmek için düşünmeniz yeterli, gerisini RSV4 başarı ile hallediyor. Yeni vites oranları eski RSV4 ile tamamen farklı, çok hızlı ve problemsiz çalışan quick shifter (hızlı vites değiştirici) ile RSV4 RF’de standart dişlileri kullanarak İstanbul Park’ta yarışa rahatlıkla çıkılır. ABS’ye gelirsek, bu özellik pistlerde genelde kapatılmak için yapılıyor. Kuru ve iyi tutan pistlerde neredeyse tüm markalarda kapatılıyor, geliştirilen yarış ABS’sini de Misano’da kapatarak kullandık. Ancak yağışlı günlerde piste çıkarsanız bu özelliği kullanabilirsiniz. Testte motosikletin üzerinde en çok dikkat çeken özellik ise USB ile I-phone’a bağlanıp, tanımlı pistlerin her virajına göre çekiş kontrol, ön teker kalkış kontrol derecelerini ayrı ayrı ayarlayabilmesi oldu sanıyorum. I-phone’nun GPS özelliğini kullanarak pist derecenizi, motosikletten gelen veriler ile birleştiriyor. Bu verileri motosikletin yatış açısı (bu açı I-phone’dan değil motosikletin üzerinde bulunan jiroskopdan geliyor) ivmelenme, gaz açma yüzdesi, çekiş kontrol dereceleri, motor sıcaklığı gibi motosikletin beyninde kaydedilen tüm veriler anlık olarak taşınabilir bir datalogger haline getirdiğiniz I-phone ekranından görüp, üzerine müdahale de edebiliyorsunuz. Bu müdahaleleri gidonda bulunan +/- tuşları ile zahmetsizce yapıyorsunuz.
Sonrasında verileri bilgisayarınıza alıp ayrıca analiz edebiliyorsunuz. Kendinizi WSBK padoklarında hissetmeniz için bir neden daha! Yetkililer bize kısa zaman içerisinde kullanıma açılacağını bildirseler de, şu an için henüz program ve uygulamanın yayınlanmamış olduğunu belirtmeliyim. (Şimdilik sadece IOS uygulaması mevcut fakat Android için de hazırlıklar devam ediyor-muş) Teknik Özellikler “Yarışlardan yollara” sloganı ile yola çıkan RSV4’teki teknik detaylarına gelecek olursak eğer, dikkate değer ilk değişikliğin, yukarıda da bahsettiğim üzere, motor bloğundan alınan verimin hissedilir ölçüde artırılması olduğunu söyleyebiliriz. Nitekim artırılmış maksimum devir ve azaltılmış toplam ağırlığın da motosikletin yoldaki performansına katkısını ihmal etmemeliyiz. İtalyan mühendisler daha efektif yanma, optimize edilmiş akışkan dinamikleri ve sürtünme kayıplarının azaltılması ile yeni RSV4’ün motor bloğundan alınan verimin yüksek ölçüde artırıldığını belirtiyorlar.
2015 RSV4’ün, Aprilia WSBK takımının engin tecrübesinden de cömert bir şekilde faydalandığını görüyoruz: yarış departmanının kompleks CFD (Hesaplanabilir Akışkanlar Dinamiği) analizleri ile geliştirdiği farklı uzunluktaki hava giriş kanalları ve hava kutusu (daha pürüzsüz ve akıcı hava yolu), CNC ile işlenmiş yenilenen silindir kafaları (optimum akış ve stabilizasyon sağlaması için tasarlanmış), döküm yerine 600gr daha hafif dövme kam mili, 33 (bir önceki modelden 1mm daha geniş) ve 26 mm çapa sahip titanyum emiş ve egzoz valfleri, yanma verimliliğini daha efektif kontrol edebilmek için çift lambada (oksijen) sensörüne sahip daha geniş borular ile desteklenmiş yeni egzoz sistemi gibi yenilikler daha etkili yanma ve hava-egzoz aktarımında rol oynarken; 0’dan geliştirilmiş krank muhafaza, magnezyum yağ karteri, yenilenmiş yağ pompası ve soğutma sistemi; akışkanların maruz kaldığı sürtünme/ pompalama kayıplarını minimuma indirirmiş.
Böylece üretilen gücü kayıplara ve ikincil elemanlara çar çur etmektense, direkt olarak arka tekere aktarımı sağlanmış. Daha hafif ve oranları artan güç ile yeniden elden geçirilmiş dişli kutusu, kam & krank şaft, dövme piston ve piston kolları (sırayla 30’ar ve 100’er gram daha hafif) da ince birer ayrıntı olarak yerini almış. Motosikletin kalbindeki tüm bu hafifletme ve iyileştirmeler sayesinde maksimum devir 14100 devirden 14200’e çekilmiş. 13000 devirde 201 beygir güç ve 10500 devirde 115 Nm maksimum tork üreten RSV4 yeni şasi geometrisi ve aşağıya çekilmiş ağırlık merkezi sayesinde güçlü olduğu kadar çevik ve kıvrak da… Motosikletin ön kısmına baktığımızda ise değişikliğin makyajdan biraz daha fazla olduğunu görüyoruz. Yenilenmiş ön yüz / karenaj takımı ile sürücünün daha etkili şekilde rüzgardan korunması sağlanmış. Aynalar elden geçirilmiş ve yine aynaya gömülü sinyaller, görünebilirliği artırmak adına daha büyük ve LED ile entegre bir şekilde kullanılmış. Son olarak yükseltilmiş gidon ile de motosikletin ergonomisinin artırılması hedeflenmiş. Büyük güç haliyle büyük de bir sorumluluk getiriyor, 2015 RSV4’te bu sorumluluk motor haritalarına ve elektronik sistemlere yüklenmiş gibi görünüyor.
Motosiklette S-Spor, T-Track(Pist) ve R-Race(Yarış) adı altında 3 adet harita tanımlanmış ve bu 3 haritadan da full güç elde ediyorsunuz. Yani modlara göre maksimum güçte, diğer bir çok motosikletin aksine, herhangi bir kesme/kısma söz konusu değil. Motor freni seçili haritaya ve bulunan vitese göre otomatik olarak ayarlanıyor, 6.000 devirin üzerinde ise motor freninin etkisi düşürülüyor. Aprilia elektronik kontrol sistemi aPRC (aprilia Performance Ride Control) ise aynı şekilde AWC(Aprilia Wheelie Control, tek teker kontrol), ATC(Aprilia Traction Control, çekiş kontrol), ALC(Aprilia Launch Control, kalkış kontrolü) ve AQS(Aprilia Quickshifter) sistemlerini kapsamaya devam ediyor. Ek olarak yarış ekranı, kalibrasyon sistemi ve yarış ABS’si de bu modelde sunuluyor (ABS’nin 2. ve 3. kademesinde stoppie engelleyici özelliği entegre edilmiş.) Unutmadan; yukarıda bahsettiğim akıllı telefon ile entegre çalışan V4-MP telemetri paketi, sürücüsünün piste göre tüm elektronik aPRC ayarlarını virajdan viraja, sektörden sektöre otomatik olarak geliştirme imkanı sunarken; yarış asistanı modu ile sürücüsünün en iyi tur zamanı ile güncel tur zamanını kıyaslayıp erken fren yaptığını veya geç gaz açtığını küçük tüyolar halinde belirterek bir nevi akıllı koçluk hizmeti de sunmuş oluyor! Sonuç olarak Aprilia’nın dersine iyi çalıştığını söyleyebiliriz, zaten (güç eksikliği haricinde) oldukça keyifli ve yetenekli bir motosiklet olan RSV4’ü; 2015 yılında bir adım daha geliştirerek sadece WSBK/Superstock serilerinde değil, yollarda ve lokal pist günlerinde de dikkat edilmesi gereken bir rakip haline getirmeyi başarmışlar.?
Bucine Grisi(mat) veya Ascari Siyahı(mat) renklere sahip stok RSV4RR haricindeki varyasyonlar ise şu şekilde belirlenmiş:
RSV4 RR Race Pack:
• Öhlins ön-arka süspansiyonlar ve direksiyon amortisörü
• Hafifletilmiş dövme alüminyum jantlar
RSV4 RF:
• Sınırlı sayıda üretim
• Öhlins ön-arka süspansiyonlar ve direksiyon amortisörü
• Hafifletilmiş dövme alüminyum jantlar
• Özel Superpole grafikleri
• Mesnet’te kaçıncı üretim olduğunu gösteren özel plaka (XXX/500)
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Tipi: 65° V-4, 4-zamanlı, sıvı soğutmalı DOHC ,silindir başına 4 valf
Silindir Hacmi: 999.6 cc
Çap ve strok: 78 x 52.3mm
Maksimum güç: 201 bg (148 kW)-13,000 d/d
Maksimum tork: 115 Nm @ 10,500 d/d
Yakıt sistemi: 8 enjektörlü; değişken yükseklikte hava emiş boruları
Zamanlama dişlisi: Üstten tek mil, 2 sübaplı
Ateşleme: Magneti Marelli dijital elektronik ateşleme sistemi, silindir başına 1 buji
Yağlama: Karterli yağlama ve iki yağ pompası
Debriyaj: Multi-disk yağ banyolu, mekanik kaydırmalı
Çekiş kontrolü: aPRC Sistemi (Aprilia Performance Ride Control) [Traction Control (aTC), Wheelie Control (aWC), Launch Control (aLC)]
Şasi: Alüminyum çift-ışın şasi.
Ön süspansiyon: 43mm Sachs ters teleskopik; [RF’de Öhlins Racing USD, TIN yüzey kaplama]. Full ayarlanabilir
Arka süspansiyon: Sachs monoşok full ayarlanabilir [RF’de Öhlins Racing monoşok]
Ön fren: Çift 320mm paslanmaz çelik disk. Brembo M430 monoblok radyal kaliperler
Arka fren: 220mm disk; Brembo kaliperler.
ABS: Bosch 9MP ABS, 3 harita seçeneği ile ayarlanabilir ve kapatılabilir RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation, arka teker kalkmasını engelleyen sistem) destekli
Jant: 3 kollu alüminyum alaşım, [RF’de dövme alüminyum alaşım 5 kollu, işlenmiş]. 3.5”X17” ön; 6”X17” arka
Ön-arka lastik: Pirelli Supercorsa SP, 120/70 ZR 17 – 200/55 ZR 17
Kuru ağırlık: 180 kg
Islak ağırlık: 190 kg
Depo kapasitesi: 18.5 litre -4 litre yedek dahil
Distribütör: Ferco Motor www.fercomotor.com.tr
Yorumlar
Loading…