Yazar: Moe
Yeni BMW F800R, asimetrik ve şaşı bakışını bir kenara bırakıyor! 2015 yılında bir takım güncellemeler alan F800R’daki en belirgin değişiklik, kafa tasarımına geldi…
Asimetrik far tasarımları ile ünlü olan BMW, 2015 yılı için bazı modellerinde bu uygulamaya son vermiş gibi görünüyor… Yeni S1000XR’da simetrik farlar kullanan Baveryalı firma, giriş segmenti naked modeli olan F800R’da da marka ile özdeşleşen asimetrik far tasarımını artık bırakıyor…
İlgili Foto / 24 Nisan 2015 | 14:05
Standart tekli far, yeni F800R’ın aldığı tek yenilik değil elbette… 2015 modelde daha canlı bir performans vaat eden yeni motor, 3 beygirlik bir artış yakalayarak 8000 rpm’de 90 beygirlik güce ulaştırılmış. Ancak güçteki bu küçük artış, tork değerlerine pek fazla yansıtılmamış ve önceki model ile aynı olan maksimum tork 86 Nm’de sabit tutulmuş (5800 rpm gibi düşük bir devirde ).
Ayrıca önceki modelde teleskopik olarak kullanılan ön çatal, “simetrik” modelde daha efektif ters teleskopik çatallar ile değiştirilmiş. Ön fren sisteminde de Brembo fren kaliperleri bu sefer radyal olarak bağlanmış. BMW’nin tüm motosikletlerinde olduğu gibi bu motosiklette de ABS’nin standart geldiğini hatırlatmakta fayda var…
2015 yılı için ileri ve aşağıya kaydırılan pegler ve yeni gidon sayesinde sürüş ergonomisi önceki modele göre biraz daha rahatlatılmış. Bunun yanı sıra yeni F800R’da birinci ve ikinci vites oranı düşürülmüş, bu da daha atik bir kalkış ve ivmelenme hissinin beraberinde getirildiği anlamına geliyor…
Karenajları, radyatör korumaları, çamurlukları ve jantları yeniden elden geçirilen motosikletin; tutuşun düşük olduğu zeminlerde güvenli ivmelenmeyi sağlayan Automatic Stability Control (ASC) sistemi ve Electronic Suspension Adjustment (otomatik süspansiyon ayarı) gibi elektronik donanımlara opsiyonel olarak sahip olacağı belirtiliyor…