Yazar: Moe
İtalyanların egzotik markası Ducati’nin popüler sport tourerı Multistrada, beklenildiği üzere 2015’te yenileniyor… Yeni Multistrada’nın ilk fotoğrafı ise 22 Ekim itibariyle test sürüşü sırasında yakalandı.
İtalyan firmanın, bu yeni modelini Kasım başında geçekleştirilecek olan Milano, EICMA fuarında görücüye çıkarması beklense de, yukarıda belirttiğimiz üzere Multistrada’da lansman öncesi kameralardan kaçamadı. Ducati’nin süper gizli (!) tesislerinden lansmanı öncesi sızan ilk yeni motosiklet fotoğrafı bu değildi elbette bakınız; Ducati Scrambler Son Testinde Kameralara Yakalandı!, ayrıca Sanço Panço’nun Ducati fabrikasındaki macerası için ise yandaki linke tıklayabilirsiniz; Ajan Sanço Ducati Fabrikası’na Sızdı!
2015 Ducati Multistrada:
Fotoğraftan görüldüğü üzere, yeni Multistrada’da bizleri bir takım görsel yenilikler bekliyor. Kamuflaj filmi ile sarılı karenajlardan görüldüğü kadarı ile; ön ve yan panel/karenaj takımları, daha efektif rüzgar koruma ve daha aerodinamik bir yapı sağlamak adına yeniden elden geçirilmiş. Buna ek olarak, tübüler şasi ve alt şasi bağlantılarının da revize edildiği gözlerden kaçmayan ayrıntılar arasında.
Motosikletin bir karınca yiyeni andıran (?) burun kısmı ise, daha akıcı ve sert çizgiler ile güncellenmiş; daha büyük radyatör, yeni bir sele takımı, eskisinden daha geniş ön farlar, alçaltılmış benzin deposu, yeni ön amortisörler ve Brembo fren sistemi de yeni Multistrada’da yenilenen parçalar arasında…
Aynalar, elcik koruma, tekerlekler ve çamurluklar ise 1198cc’lik canavarda önceki modelden değişmeden yerini almış gibi görünüyor.
Ayrıca Ducati’nin 2014 EICMA fuarı öncesi tanıttığı yeni DVT(Desmodromic Variable Timing, Desmodromik Değişken Zamanlı Valf Sistemi) teknolosinin de yeni Multistrada’nın motorunda yerini almasını bekliyoruz. DVT ile ilgili haberimiz için; Ducati Yeni DVT Teknolojisini Sunar!
Kısaca özetlemeden önce, dilerseniz önce “desmodromik” tanımı nedir sorusundan başlayalım:
Desmodromik valf konfügrasyonunda, valflerin/subapların sürekli yukarı ve aşağı hareketleri kam ve kaldıraç sistemi ile sağlanırken bkz. Şekil 1; konvansiyonel valflerde bu hareket yay sistemi ile sağlanır, bkz Şekil 2.
Şekil 1: Şekil 2:
Aşağıdaki figürde solda konvansiyonel, sağda ise modifiye edilmiş bir desmodromik valf konfügirasyonunu görebilmek mümkün:
Ducati’nin geliştirdiği “değişken zamanlı” desmodromik valflerde ise; V-twin motorun hava giriş valfi ile egzoz valfi, birbirinden “bağımsız” ve “ayarlanabilir” zamanlarda (hava emilimi ve salınımını sağlayan) bu yukarı aşağı hareketini sağlayabilir hale gelmiş. Bu “değişken zaman” motosikletin devir aralığına göre değişerek, yüksek rpm(round per minute, kısaca devir)’lerde daha optimize ve akıcı bir güç iletimi sağlanmış…
Ducati’nin bu yeni motor bloğunun 9500 rpm’de 160 beygir, 7,500 gibi orta bir devirde ise 136 Nm’lik inanılmaz bir tork değerine ulaştığı ise İtalyan firma tarafından resmi olarak doğrulanmış durumda.
2015 model yeni Multistrada, aldığı bu güncellemeler ile halefinin başarısını gölgede bırakabilecek mi dersiniz? Sanıyoruz bunu görebilmek için, bir müddet daha beklememiz gerekiyor…
2014 Ducati Multistrada:
DVT’nin çalışma prensibini bir daha izlemek isteyenler için: