Yazar: Ahmet TEZCAN
CB125F, abilerine kıyasla çok güçlü bir motora sahip diyemeyiz ama giriş seviyesi için Honda kalitesiyle üretilmiş ideal bir motosiklet
CB125F, CB-F ailesinin ‘naked’ tarzını koruyarak geniş bir şekilde revize edilmiş. Bunların yanı sıra yeni bir grenaj ve 6 kollu 18 inç jantlara sahip. Şehir içinde rahat kullanım sunan bu motosiklet, 2015 modelinde yeni hava soğutmalı motoruyla düşükten orta seviyeye kadar yeterli derecede tork üretebiliyor. Revize dilmiş PGM-FI ayarları ve denge mili ile gelen yeni CB125F’nin yapı kalitesini de arttırılmış.
Honda CB125F
İlgili Foto / 24 Nisan 2015 | 14:05
Giriş seviyisi 125cc bir motosiklet çok yönlü olmak zorundadır. CB125F ile A noktasından B noktasına yapacağınız yolculuğun oldukça ucuz olacağı kesin ki bunu destekleyen bir diğer özellik de ilk ateşleme esnasında çok az benzin tüketmesi. Bunlar bu motosikletin en temel özellikleri. CBF125, kullanımı kolay, dayanıklı, basit ve sorunsuz bir makine.
Birçok sürücü için 125cc bir makine motosiklet dünyasına giriş olarak tanımlanır, yani sürücünün ilk ‘gerçek’ motosikleti. Bu nedenle, yukarıda saydığımız tüm özelliklere sahip olmalı ve bunların yanı sıra günlük hayata heyecan, özgürlük ve içgüdüsel zevk katmalı. Öğrenme aşamasında ele avuca sığmayan bir motosiklet iyi bir seçim olmayacağı için CB125F kolay kullanımı ile çok iyi bir seçim olacaktır. Yapı kalitesi ile de maddi açıdan güvende hissettiren CB125F, kendine has bir tarza da sahip.
Boş ağırlığı 128kg olan CB125F; kalbinde hava soğutmalı, yakıt enjeksiyonlu 2 valfli 125cc’lik, sert, kendini kanıtlamış ve etkili bir motor taşıyor. Motorun silindirleri 52.4 x 57.8mm ölçülerinde konumlandırılmış, sıkıştırma oranı ise 9.2:1. Silindirler 2015 için revize edilmiş ve titreşimi engelleyen bir denge şaftı da motora eklenmiş. 5 vitesli vites kutusuyla alabildiğine açılmış kullanışlı oranlar sunan CB125F’in 7.8kW pik gücü 7,750rpm’de geliyor. Maksimum tork ise 6,250 rpm’de 10.2Nm.
Teknik Özellikler
MOTOR
Tip
Hava soğutmalı, 4 zamanlı, 2 valf, dengeleyici şaft
Kapasite
124.7cc
Silindir Oranı
52.4mm x 57.8mm
Sıkıştırma Oranı
9.2:1
Maksimum Güç Çıkışı
7.8kW @ 7,750rpm
Maksimum Tork
10.2Nm @ 6,250rpm
Yağ Kapasitesi
1.0 litre
YAKIT SİSTEMi
Karburasyon
PGM-FI elektronik yakıt enjeksiyonu
Yakıt Tankı Kapasitesi
13 litre
Yakıt Tüketimi
51.3 km/litre
ELEKTRONİK SİSTEM
Ateşleyici
Elektronik
Akü Kapasitesi
12V/6AH
ACG Çıkışı
202W
AKTARMA ORGANLARI
Debriyaj Tipi
Islak, helezon yaylar ile multiplate
Vites Tipi
5 speed
Nihai Tahrik
Standart zincir
İSKELET
Tip
Çelik
GRENAJ
Ölçüler (Uzunluk x Genişlik x Yükseklik)
2035mm x 765mm x 1080mm
Dingil Açıklığı
1295mm
Caster Açısı
26°
İz
97mm
Sele Yüksekliği
775mm
Yerden Yükseklik
160mm
Boş Ağırlık
128kg (Ön 58kg; Arka 70kg)
SÜSPANSİYON
Ön
120mm teleskopik çatal (31mm çap)
Arka
Önceden ayarlanmış 5 kademeli yay ve dual balatalar
TEKERLEKLER
Ön
18” 6 kollu alüminyum döküm
Arka
18” 6 kollu alüminyum döküm
Ön Jant Boyutu
18M/C MT1.85
Arka Jant Boyutu
18M/C MT2.15
Ön Lastik
80/100 – 18M/C 47P
Arka Lastik
90/90 – 18M/C 51P
FRENLER
Ön
Çift pistonlu kaliperli 240mm disk
Arka
130mm
ARAÇLAR VE ELEKTRONİK
Araçlar
Hız ölçer, kilometre sayacı, yakıt göstergesi, RPM sayacı, vites göstergesi
Kafa Lambası
12V 35W (düşük), 35W (yüksek)
Stop Lambası
12V 21W (stop), 5W (arka)
Yorumlar
Loading…