Yazar: Ahmet TEZCAN
Modernizm, konfor ve teknolojiyi bir arada görebileceğiniz; 40 yıllık tarihi olan bir Honda.
Uzun ve alçak Bagger tarzını yansıtmaya devam eden, 40.yılın anısına 2015 modelinde hatıra amblemleri taşıyan Gold Wing, bu modelinde hız kontrol sistemi ve geri vites özelliğiyle birlikte geliyor. Ayrıca kurşunî mat rengi, oldukça etkileyici bir dizayna sahip olan Gold Wing’e farklı bir hava katmış. Gold Wing, Honda tarafından henüz 4 Eylül 2014’te duyurulduğu için yayınlanmış yeterince fotoğrafı maalesef bulunmuyor.
Bagger tarzı son 10 yılda büyük kitlelerce tutulan bir tarz, bu tarzı oluşturan ana etmenler: tamamen giydirilmiş bir touring motosiklet, arka kısımda bir çift çanta, cut-down ekran ve minimal bir grenaj. Bagger tarzı, geneleksel touring anlayışına saf bir custom bakış açısı getiriyor. Bu bakış açısının temelinde ise harika bir kredibilite, pratiklik ve genç neslin ihtiyaçlarından esinlenen heyecan verici bir stil. Bu stili tam anlamıyla yansıtabilecek motosikletlerden biri ise Honda Goldwing F6B. Şimdi bu makineyi biraz yakından inceleyelim.
Gold Wing’in grenajının altında 1832cc’lik bir güç barındırması şüphesiz onun bir şaheser olmasının en büyük etkilerinden biri. Tabii ki başlangıçta dikkat çeken tarafı dizaynı oluyor. Boyasında kullanılan kurşunî mat gri, çatalları, tekerlekleri ve maşası gayet hoş bir görünüme sahip. Gold Wing’in özel koltukları sürücü ve yolcu için geniş ve uzun oturma alanı sağlarken, 4 hoparlörlü ses sistemi motosiklet kullanırken müzik dinleme zevkini de eksik etmiyor.
Motosikletin kullanıcılarından gelen geri bildirimlere göre Gold Wing F6B’nin 2015 yılı için iki yeni özelliği var. Bunlardan birincisi, geri vites artık geçen yılın aksine opsiyonel değil yani orijinal bir özellik oluyor. Diğer özellik ise gidonun sağ tarafından elektronik sistemle çalıştırılan motor, doluyken ya da arkada yolcu varken bile yokuş yukarı park etme olanağı sağlıyor. Ek olarak, elektronik hız kontrol sistemi sayesinde otoyolda daha uzun ve kolay yolculuklar yapılabiliyor.
Twin-Spar alüminyum yapısıyla Gold Wing, 45mm teleskopik anti-dive çatalları ve Pro-Link arka süspansiyonuyla dayanıklılık ve mükemmel bir sürüş hakimiyet sağlıyor. Çift kombine ABS frenleme sistemi, motosikleti asfalt üzerinde ya da çeşitli koşullarda hızlı ve güvenli bir şekilde durdurabiliyor.
Tipik Gold Wing stilinde, çeşitli hava koşullarına karşı dayanıklı olan cut-down ekran; daha büyük dairesel göstergelere ve LCD göstergelere sahip. Günümüzde birçok motosiklette bulunan LCD ekran, Gold Wing’de oldukça gelişmiş bir şekilde karşımıza çıkıyor.
Kilitlenebilir arka çantalara ve kolay erişilebilen bir göz, yeterli depolama alanı sunuyor. Depolama demişken, Gold Wing’in yakıt kapasitesi 4.4 litre yedek deposuyla birlikte 25 litre.
Gold Wing’e dışardan bakmak bile konforlu olduğunu anlamamıza yetiyor. Sürücü ve yolcu için geniş oturma alanı sunan motosiklet, yolcu için de ayaklıklar ve siyah alüminyum tutmaçlar bulunduruyor. Gold Wing’in genel özellikleri bu şekilde, detaylı teknik özellikler ise hemen aşağıda.
Teknik Özellikler
MOTOR
Tip
Sıvı soğutmalı 4-pistonlu 12-valf SOHC flat-6
Kapasite
1,832cc
Silindir başına Valf sayısı
2
Sıkıştırma Oranı
9.8: 1
Maksimum Güç Çıkışı
87kW/5,500rpm (95/1/EC)
Maksimum Tork
167Nm/4,000rpm (95/1/EC)
Yağ Kapasitesi
4.6L
YAKIT SİSTEMi
Karbürasyon
PGM-FI otomatik jigleli elektronik yakıt enjeksiyonu
Kelebek Çapı
40mm
Hava Temizleyicisi
Viskoz, kartuş tipi kağıt filtre
Yakıt Kapasitesi
25 litre (4.4 litre yedek dahil)
Yakıt Tüketimi
15.38km/l (WMTC mod)
ELEKTRİKSEL SİSTEM
Ateşleyici
Bilgisayar kontrollü dijital transistörlü ve elektronik avans
Akü Kapasitesi
12V/20AH
AKTARMA
Debriyaj Tipi
Hidrolik, ıslak, çok plakalı helezon yaylar
Vites Tipi
5 speed (elektronik geri vites)
Nihai Azaltma
2.750 (33/12)
Final Drive
Kapalı Şaft
İSKELET
Type
Elmas; üçlü kutu profil alüminyum Twin-Spar
GRENAJ
Ölçüler (Uzunluk x Genişlik x Yükseklik)
2,630mm x 945mm x 1,455mm
Dingil Mesafesi
1,690mm
Caster Açısı
29° 15′
Trail
109mm
Dönüş Yarıçapı
3.3m
Koltuk Yüksekliği
725mm
Yerden Yükseklik
125mm
Boş Ağırlık
392kg
SÜSPANSİYON
Ön
45mm anti-dive teleskopik çatal
Arka
Pro-Link Pro-Arm elektronik kontrollü yay önyükleme ayarlı, 105mm aks payı
TEKERLEKLER
Ön
5 Kollu oyuk alüminyum döküm
Arka
5 Kollu oyuk alüminyum döküm
Ön Cant Boyutu
18 x MT3.5
Arka Cant Boyutu
16 x MT5
Ön Lastik
130/70 R18 (63H)
Arka lastik
180/60 R16 (74H)
FRENLER
Sistem Tipi
Çift Kombine ABS
Ön Fren
296 x 4.5mm 3 piston kaliperli hidrolik çift disk, kayan rotorlar ve sinterlenmiş metal pabuçlar
Arka Fren
316 x 11mm havalandırmalı 3 piston kaliperli disk ve sinterlenmiş metal pabuçlar
Yorumlar
Loading…