Yazar: Ahmet TEZCAN
Çılgın bir sürüş keyfi ve tamamen güvenli! 2014 Intermot Köln’de görücüye çıkan KTM 2015 model 1290 Adventure için yorumlar böyle; bakalım makinenin özellikleri bunu destekler nitelikte mi.
Öncelikle şunu söylemeden edemeyeceğiz: tüm dünya KTM’in bu makinesi için turuncu renkli bir tasarım bekliyordu ki bunun aksine gri tonlarının hakim olduğu 1290 Adventure, meraklılarını hem şaşırttı hem de etkiledi. 1290 Super Duke’un ne kadar güçlü olduğunu biliyorsanız, 1290 Super Adventure’ın da o denli güçlü olacağını tahmin etmelisiniz çünkü ikisi de kalbinde aşağı yukarı aynı motoru taşıyor. 1290 Super Adventure’ı gördüğünüzde bir önceki standart 1190 Adventure modelinden ne kadar gelişmiş bir makine olduğunu fark edeceksiniz.
Esasen Super Adventure’ın motoru Super Duke’ta olduğu gibi tam olarak 180 beygir gücünde değil. İki motorun ortak noktaları sadece silindirleri, pistonları, bağlantı kolları ve 1301 cc kapasitede V-Twin olması. Super Adnveture’ın mili farklı durumlar için ve ön kaldırma gibi pozisyonlar için daha uygun tasarlanmış. 160 beygir gücündeki Super Adventure, 1190 Adventure’dan 10 beygir daha fazla güç üretiyor. Ayrıca eğime duyarlı ABS, stabilite kontrolü, yokuşta bekleyebilme ve tork kontrolü gibi elektronik özellikler de 1290 Super Adventure’da mevcut.
Bunların yanı sıra birkaç geliştirme daha var şöyle ki: yarı aktif Showa süspansiyon, seyir kontrolü, ısıtmalı elcikler ve tek elle ayarlanabilen tekrar tasarlanmış ön cam -bu özellik Suzuki V-Storm 1000’de de mevcuttu. 1290 Super Adventure’ın sürüşe hazır ağırlığı 270 kg iken yakıt tankı kapasitesi ise 30 litre.
2015 KTM 1290 Super Adventure’ın Türkiye pazarına gelip gelmeyeceği hakkında henüz bir bilgi olmasa da, bu makine Mart ayında Californiya’da çantaları dahil olarak 20,000 $’dan satışa sunulacak.