Yazar: Moe
2015 yılında litrelik supersport klasmanı oldukça hareketlenecek! Biz de sizler için aralarında Aprilia RSV4 RR , BMWS1000RR, Ducati 1299 Panigale, Kawasaki Ninja H2 ve Yamaha R1’in de bulunduğu motosikletlerin teknik karşılaştırmasını, daha ülkemize girmeden mercek altına aldık…
2014’ün son aylarında deyim yerindeyse “yeni modeller” fırtınası koptu… Bir çok Avrupalı ve Japon firma, özellikle EICMA ve Intermot fuarlarında motosikletseverlere 2015 yılı için güncellediği ya da yeniden tasarladığı ürünlerini tanıtma imkanı buldu…
Bunların arasında en yoğun ilgiyi çekenler ise her zamanki gibi supersport makinelerdi! Ancak bu sene, bu klasmanda çıta; Kawasaki tarafından oldukça yüksek bir sınıra kondu. H2R’ın duyurulduğu günden bu yana da, diğer üreticilerin Kawasaki’nin bu teknoloji harikası supercharger’lı devine karşı nasıl bir model ile karşı atakta bulunacağı merakla beklenir hale gelmişti. Ancak o bekleyiş, “İşte yiğitler çıktı meydane, hepsi birbirinden merdane!” nidalarıyla sona erdi ve kimi yeni modeller beklendiği kadar heyecan yaratırken, kimileri ise beklentinin oldukça altında kalarak meraklılarını hayal kırıklığına uğrattı… Hüsran ve heyecan göreceli olsa da, emin olabileceğimiz tek şey var: motosikletler her sene biraz daha uzay teknolojisine yaklaşıyor! Teknolojik olarak da, görsel olarak da.
Artık 2015 yılında, fabrikadan çıkan haliyle 199 beygirin üzerinde güçler üreten bu “güzeller”in teknik özellik karşılaştırma tablosunu aşağıdan inceleyebilirsiniz…
Karşılaştırmaya aldığımız modeller şu şekilde: Aprilia RSV4 RR/RF, BMW S1000RR, Ducati 1299 Panigale/ Panigale S, Kawasaki Ninja H2 ve Yamaha R1/R1M. (Aprilia, Ducati ve Yamaha’nın farklı isimlerdeki modellerini, R1/R1M gibi, daha kolay karşılaştırabilmek adına aynı sütuna ekledik. Ayrıca fark edeceğiniz üzere Kawasaki’nin H2R’ını tablomuza eklemedik, çünkü kendileri legal olarak yola çıkarabileceğiniz bir model değil! Bu, hem tablonun pratik amacına aykırı, hem de diğer modellere haksızlık olurdu…)
Ducati’ler ile beraber BMW S1000RR’da debriyajsız vites düşürme imkanı sunuyor…
Aprilia RSV4 RR/RF
BMW S1000RR
Ducati 1299 Panigale/ Panigale S
Kawasaki Ninja H2
Yamaha R1/R1M
Fiyat
Açıklanmadı
Açıklanmadı
Açıklanmadı
$25,000
$16,490/$21,990
Motor Hacmi
999.6cc
999cc
1285cc
998cc
998cc
Motor Tipi
Sıvı soğutmalı, DOHC, 4 zamanlı, 65-dereceli V4, silindir başına 4 valf.
Sıvı soğutmalı, DOHC, 4 zamanlı, sıralı 4 silindir, silindir başına 4 valf.
Sıvı soğutmalı, DOHC, L-Twin, 4 zamanlı, Desmodromic valf sistemi.
Sıvı soğutmalı, DOHC, 4 zamanlı, supercharge’lı sıralı 4 silindir, silindir başına 4 valf.
Sıvı soğutmalı, DOHC, 4 zamanlı, sıralı 4 silindir, silindir başına 4 valf.
Piston çapı x Strok
78.0mm x 52.3mm
80.0mm x 49.7mm
116mm x 60.8mm
76.0mm x 55.0mm
79.0mm x 50.9mm
Sıkıştırma oranı
13.6:1
13.0:1
12.5:1
8.5:1
13.0:1
Güç (Krankta ölçülen)
201.0 hp @ 13,000 rpm
199.0 hp @ 13,500 rpm
205.0 hp @ 10,500 rpm
197.3 hp @ 11,000 rpm
197.1 @ Açıklanmadı
Tork (Krankta ölçülen)
115 Nm. @ 10,500 rpm
112.5 Nm. @ 10,500 rpm
144.5 Nm. @ 8,750 rpm
140 Nm. @ 10,000 rpm
Açıklanmadı
Ön Süspansiyon
Sachs 43mm ters teleskopik çatal, tamamen ayarlanabilir/Ohlins Titanyum Nitrit kaplamalı ters teleskopik çatallar, tamamen ayarlanabilir
46mm ters teleskopik çatal, ayarlanabilir geri sekme ve sıkıştırma
Marzocchi 50mm ters teleskopik çatal, tamamen ayarlanabilir/Ohlins NIX30 43mm Titanyum Nitrit kaplamalı ters teleskopik çatallar. Elektronik geri sekme ve sıkıştırma ayarı (semi-active mod ile)
43mm KYB ters teleskopik çatal, tamamen ayarlanabilir.
43mm KYB ters teleskopik çatal, tamamen ayarlanabilir /Ohlins 43mm ters teleskopik elektronik süspansiyonlar, tamamen ayarlanabilir
Arka Süspansiyon
Sachs monoshock, tamamen ayarlanabilir /Ohlins monoşok, tamamen ayarlanabilir
Monoshock, ayarlanabilir geri sekme ve sıkıştırma
Sachs shock, tamamen ayarlanabilir /Ohlins TTX36 shock, Elektronik geri sekme ve sıkıştırma ayarı w/semi-active mode
KYB shock, yüksek/düşük hız sıkıştırma, geri sekme ve ön yükleme ayarı
KYB monoshock, 4 taraflı ayar/Ohlins tekli shock elektronik süspansiyon, 4-taraflı ayar
Ön Frenler
Çift 320mm diskler. İkiz Brembo M430 monoblock radyal 4-pistonlu kaliperler. ABS arka teker kaldırma/stoppie ayarı ile
Çift 320mm diskler. İkiz radyal 4-piston kaliperler. Açılır kapanabilir ABS
Çift 330mm diskler. İkiz Brembo M50 monoblock, radyal kaliperler. Viraj ABS’si standart
Çift 330mm diskler. İkiz Brembo radyal, monoblock 4-pistonlu caliperler (M50?), ABS
Çift 320mm diskler. İkiz 4-pistonlu, radyal kaliperler, Unified Braking System (Birleştirilmiş fren sistemi), ABS
Arka Frenler
220mm disk. Brembo çift-piston kaliper
220mm disk. Tek-piston kaliper
245mm disk. çift-piston kaliper Cornering ABS standart
250mm disk. çift-piston kaliper, ABS
220mm disk. UBS, ABS
Ön Lastik
120/70-17
120/70-17
120/70-17
120/70-17
120/70-17
Arka Lastik
200/55-17
190/55-17
200/55-17
200/55-17
190/55-17 / 200/55-17
Sele Yüksekliği
83.8 cm. (2014)
81.5 cm
83 cm
82.5 cm
85.6 cm/86.1 cm
Dingil mesafesi
1.43 m
1.425 m
1.437 m
1.455 m
1.4 m
Rake Açısı /Trail
24.5 deg/10.4 cm
23.5 deg/9.9 cm
24.0 deg/9.65 cm.
24.5 deg/10.41 cm
24.0 deg/10.16 cm
Ağırlık
180 kg – kuru ağırlık
203.6 kg
190.5 kg
238 kg
199 kg/201 kg
ABS
X/X
X
X/X
X
X/X
Viraj ABS’si
X/X
Magnezyum jantlar
X/X
Dövme Alüminyum jant
Yok/Var
(opsiyonell)
X/X
Titanyum bağlantı elemanları
X/X
Titanyum valfler
X/X
X
X/X (sadece emme valfleri)
X/X (sadece emme valfleri)
Supercharger
X
Alüminyum depo
X/X
Akıllı telefon uygulaması ile destek
X/X
Opsiyonel/Standart
Elektronik süspansiyon
(opsiyonel ,Dynamic Paket ile)
Yok/Var
Yok/Var
Quickshifter
X/X
(opsiyonel ,Dynamic Paket ile)
X/X
X
X/X
Debriyajsız vites düşürme imkanı
(opsiyonel ,Dynamic Paket ile)
X/X
Güç modu
X/X
X
X/X
X
X/X
Traction control
X/X
X
X/X
X
X/X
Kayma kontrol ünitesi
X/X
Kalkış kontrol
X/X
(opsiyonel ,Dynamic Paket ile)
X
X/X
Tek teker kontrolü
X/X
X
X/X
(Traction Control vasıtasıyla)
X/X
Motor freni kontrolü
X/X
X
Eylemsizlik/Atalet ölçüm
X/X
X/X
GPS telemetri
Akıllı telefon uygulaması ile
Opsiyonel
Opsiyonel / Opsiyonel
Opsiyonel /Standart
Normalde viraj içerisinde ön frenin limitlerini zorlamak, yüksek ihtimalle ön lastiğiniz temasını kaybetmeniz ve düşmeniz anlamına gelecektir. Ancak Ducati’nin Viraj ABS’si ile bu ihtimaller oldukça zayıflatılmış…
Yorumlar
Loading…