Menu
in

2015 Yamaha R1 Kameralara Yakalandı!

Yazar: Moe

2014’ün ikinci yarısında gerçekleştirilecek olan uluslararası bir motosiklet fuarında görücüye çıkması beklenen Yamaha R1, Avustralya’da Eastern Creek International Speedway pistinde kameralara yakalandı.

Yeni R1; önceki modellerinin aksine önümüzdeki yılda ufak makyajlar, renk değişiklikleri ve yeni stickerlardan çok daha ötede modifikasyonlarla piyasaya sunulacak gibi görünüyor.

 

Daha önceki haberlerimizden hatırlayacağınız üzere (bkz: Yeni Yamaha R1 mi Geliyor?) yeni R1’in piyasaya iki farklı model ile sürülmesi bekleniyordu. Bu versiyonların, sokak versiyonu (R1-S ?) ve yarış versiyonu (R1-M) olarak çıkmasına şuan için kesin gözüyle bakılıyor .Benzer bir uygulamayı BMW’nin S1000RR ve HP4 modelleri ile, Honda’nın ise CBR 1000RR ve 1000RR SP modelleri ile yapmış olduğunu yeniden belirtmekte fayda var…

 

 

 

Fotoğraftan anlaşıldığı üzere, yeni R1’de küçük kardeş YZF-R6’dan esintiler bariz bir şekilde hissediliyor. Bu karenajların eski R6’lardan uydurularak, meraklı gözleri motosikletten uzak tutmak adına, geçici bir çözüm olarak takıldığı konusunda spekülasyonlar yabancı medyada yer alsa da; şasiden ve egzoz sisteminden motosikletin uzun süredir beklenen R1 olduğu konusunda herkes hemfikir… Ancak genel kanının aksine, MT-09’dan sonra Yamaha’nın ikinci üç silindirlisi olması beklenen R1, 4 silindir crossplane piston düzenine devam ediyor…

 

Rakiplerinin aldığı elektronik güncellemeler ile rekabet edebilmesi adına yeni modelin bir üst sürüm çekiş kontrol sistemi ve buna ek olarak otomatik-elektronik süspansiyon sistemi ile donatılmış olması bekleniyor.

 

 

Yarış versiyonu R1’in ayrıca 230 beygire yakın bir güce sahip olacağı rivayet ediliyor! Yanlış duymadınız, tam 230 beygir! Yamaha’nın MotoGP’de kullandığı prototip motosikleti YZR-M1’in yaklaşık 250 beygirlik bir güce sahip olduğu düşünüldüğünde, seri üretim bir motosikletin bu rakamlara ulaşabilme ihtimali bile bizleri heyecanlandırmaya yetiyor…

 

2014 Yamaha YZR-M1:

 

Aslında Yamaha’nın Dünya Superbike şampiyonasına gelecek sene tekrar katılmak istemesi, bu kadar güçlü bir motor bloğu geliştirilmesinin sebeplerinden biri olabilir. Çünkü yine gelecek seneki WSBK(World Superbike)-EVO kurallarına göre artık üreticiler; piyasaya sürdükleri seri üretim motosikletlerin motor bloğunu, önceki senelere nazaran çok daha az geliştirme şansı yakalayacaklar. Bunun çözümü de, Yamaha tarafından seri üretim motosikletin gücünü fabrikasyonda artırarak çift taraflı bir kazanç sağlama stratejisi olarak görülmüş olabilir…Elbette mevzu bahis rakamların henüz resmi olarak kesinlik kazanmadığını bir kez daha belirtelim.

 

2014 Yamaha R1:

 

Yeni R1’in sokak versiyonu ise yarış versiyonundan biraz daha sakin bir motor bloğuna ve opsiyonel olarak DCT (Dual-clutch transmission), yani çift debriyaj ile aktarım teknolojisine sahip olacağı gelen bilgiler arasında.

 

DCT, aslında aynı zamanda bir yarı-otomatik veya otomatikleştirilmiş manuel aktarma sistemi olarak tanımlanabilir. Bu teknoloji ile 1., 3. ve 5. vitesler için ayrı ; 2., 4. ve 6. vitesler için ise ayrı bir kavrama sistemi kullanarak daha akıcı ve hızlı vites değişimi elde etmek mümkün. Ülkemize gelmemiş olsa da, bu teknoloji daha önce ilk defa Honda tarafından VFR 1200 ve NC 700 serilerine de uygulanmıştı… Sistemin çalışma prensibi için aşağıdaki videolarımızı izleyebilirsiniz:

 

 

 

 

Yeni Yamaha R1’in 2014 sonuna kadar Köln’deki INTERMOT, ya da Milan’daki EICMA motosiklet fuarında görücüye çıkması bekleniyor… Uzun süredir kasa değişikliği almayan Yamaha R6’nın da R1 ile beraber sürpriz bir şekilde güncellenmesi de, açıkçası bize çok uzak bir ihtimalmiş gibi görünmüyor…

 

Bakalım 2014’ün son motosiklet fuarlarına az bir süre kala, daha hangi süprizler bizleri bekliyor? 

 

Cevap bırakın