Yazar: Ahmet TEZCAN
Kullanımı oldukça kolay ve kalbinde büyük bir güç barındıran Yamaha YZ450F’in yepyeni modeli!
Yenilikler
– Siyah jantlar
– Altın zincir (mavi model)
– Hava kutusunda 1/4 bağlantı elemanları
– Yeni iç çatal ayarları
– Yeni motor malzemesi ve monte şekli
– Yeni Dunlop MX52 lastikler
– 2 renk seçeneği
Özellikler ve Ekstralar
Bu modelde sert çatal yayları, yeni valfler ve çalışma performansını arttırmak için yenilenmiş bir çatal bulunuyor. Ayrıca çatalın yuvaya tamamen oturmaması için engelleyici bir sistem mevcut.
YZ450F’in kolayca çıkarılabilen çeyrek dönüşlü Dzus hava kutusu bağlantıları, hava filtresine alet kullanmadan kolayca erişebilmeyi sağlıyor.
Yeni modelde bulunan motor alt braketi, daha sağlam ve dengeli olması amacıyla tasarlanırken; yeni Dunlop MX52 lastikleri özellikle sert yüzeylerde mükemmel bir yol tutuşu sunuyor.
YZ450F’in MOTORU
Yüksek performanslı ECU motor, vites oranları powerband’i uzatırken 2. ve 3. viteslerde ortaya çıkan gücü daha fazla hissettiriyor.
Valf ve silindir mekanizmalarının temel hedefi, performansı bir üst seviyeye taşımak. Bunun sonucunda arttırılmış bir güç ve olağanüstü bir performans ortaya çıkmış.
YZ450F’in egzoz borusu yenilikçi bir tasarımla uygun bir uzunlukta tasarlanmış. Yeni egzozun farkı gerçekten etkili bir şekilde görülebiliyor. Egzozun iç kısmı üç farklı çapta tasarlanarak güce karakteristik bir katkı sağlamış. Ayrıca bu tasarım, motorun orta kısmına yakın olan kenar panellerinin arasında sessizliği sağlayabiliyor. Bu sayede motorun kullanımı oldukça kolaylaşıyor.
Piston soğutma memesi ve kompakt kartel yağlama sistemi, bir yağ tankının ihtiyacı olan her şeyi karşılarken motorun ağırlığını da düşürüyor.
Su pompası, plastik reçine çarkı sayesinde ağırlığı daha da azaltma imkanı sunmuş. Ayrıca yağlama sistemi, kraterin daha küçük boyutlarda olmasına katlı sağlayarak 450cc’lik motorun bu kompakt iskelete yerleştirilmesini ve hassas bir kullanım imkanı sunuyor.
GYTR güç tuneri, yakıt enjeksiyon hacminin ayarlanmasını kolaylaştırırken ateşleme zamanı ayarını da kolaylaştırıyor. Bu sayede kişisel tercihlere ya da rota şartlarına uyabiliyor.
İskelet ve Süspansiyon
YZ450F’te çift kirişli bir iskelet kullanılmış. Bunun dışında tüm ölçüler kabaca 2013 model ile aynı diyebiliriz. Bu kompakt iskelet, 450 motocross sınıfındaki en içgüdüsel kullanımı ortaya çıkarmış.
Alüminyum susturucu, daha önce yan plakalar tarafından kısmen gizlenirken yeni modelde makinenin ağırlık merkezine yakın bir şekilde konumlandırılmış.
YZ450F’in tasarımı daha kısa, daha hafif bir orta iskelet sunarken ağırlığın merkezileştirilmesine de katkı sağlayarak hafif bir kullanım imkânı veriyor.
Performansı arttırmak için yenilenmiş havalı ve yağlı çatal, KYB tarafından denenmiş. Sert bir yapıya sahip olan çatalın yanı sıra, arka süspansiyon da iskelet ölçülerine uygun şekilde tasarlanmış.
Büyük çaplı 22mm’lik ön aks ve üçlü üst kıskaç, eşsiz bir kullanım kolaylığı ve motorun ön kısmını rahatça hissetmeyi sağlıyor. Ayrıca motosikletin gidonuna yerleştiren lastik, konforu arttırırken titreşimin azaltılmasına büyük katkı sağlamış.
Yakıt tankı ve hava temizleme kutusu, sürücünün bacak arasında kaba durmaması ve rahat olması için özenle yerleştirilmiş. Ayrıca yakıt tankı motosikletin merkezine artık daha yakın. Bu sayede kolay kullanım özelliği güçlendirilmiş. Dahası, hava kutusuna yakıt tankını çıkarmadan kolayca erişilebiliyor.
Dar bir biçimde tasarlanan radyatör, radyatör paneli kısmının fazla yer kaplamamasını sağlıyor. Son olarak söyleyeceğimiz şey motosikletin fiyatı, Türkiye fiyatı henüz belli olmayan YZ450F yurtdışında 8,500 $ fiyatında.