in

2015’de Multistrada’ya Dişli Rakip: BMW S1000XR

Yazar: Moe

EICMA’da dört gözle beklediğimiz modellerden biri olan BMW’nin S1000XR’ı resmi olarak tanıtıldı. İsminden de anlaşılabileceği gibi yeni Baveryalı all-rounder, S1000RR’ın motor bloğunu ve S1000R’ın dizginlenmiş ruhunu taşıyor…

Hatırlanacağı üzere BMW, superbike motosikleti S1000RR’dan geliştirdiği naked modeli S1000R’ı sene içerisinde tanıtmıştı… Şimdi ise Alman firma, EICMA motosiklet fuarında Ducati’nin Multistrada’sına rakip olacak; S1000R’dan geliştirilmiş all-rounder’ını gözler önüne serdi. 160 beygirlik bir güce ve 112 Nm maksimum torka sahip olacak olan yeni BMW S1000XR’ın ıslak ağırlığının (20 litrelik benzin deposu dolu ve tüm yağ-sıvılar dahil iken) 227 kilogram olacağı açıklandı.

 

2015'de Multistrada'ya Dişli Rakip: BMW S1000XR 1. İçerik Fotoğrafı
2015'de Multistrada'ya Dişli Rakip: BMW S1000XR 2. İçerik Fotoğrafı

 

S1000R kökeni sebebiyle düşük devirlerde oldukça torklu olduğu belirtilen S1000XR’da ayrıca, yol ve yağmur olmak üzere standart halinde iki farklı sürüş modu bulunuyor. Bunların yanı sıra motosikletin elektronik paketinde ;otomatik stabilite kontrolü(Automatic Stability Control , ASC), Dynamic Traction Control (DTC)  ve ABS Pro gibi eklentiler de bulunabilecek…

2015'de Multistrada'ya Dişli Rakip: BMW S1000XR 3. İçerik Fotoğrafı

 Electronic Suspension Adjustment (ESA), 4 modlu sürüş modu, debriyajsız vites değiştirmeyi sağlayan Shift Assist Pro, viraj ABS’si olan  ABS Pro ve Dynamic Traction Control (DTC) ise S1000XR’da opsiyonel olarak sunulacak donanımlar arasında (artık tüm BMW motosikletlerde  ABS’nin standart olduğunu hatırlatalım).

 

Motosikletin başlıca teknik özelliklerini şöyle sıralayabiliriz:

-999cc’lik sıralı 4 silindir motor bloğu -11000 devirde 160 beygir maksimum güç ve 9250 devirde 112 Nm’lik maksimum tork -Dinamik ve aerodinamik tasarım -Standart olarak gelen ayarlanabilir  ABS -Tutuşun düşük olduğu zeminlerde güvenli ivmelenmeyi sağlayan standart Automatic Stability Control (ASC)  -Yüksek süspansiyonlar ile her şartta konforlu sürüş

 

2015'de Multistrada'ya Dişli Rakip: BMW S1000XR 4. İçerik Fotoğrafı

 

Dipnot: BMW S1000R testimizi ve Viraj ABS’si ABS Pro hakkındaki detaylı yazımızı aşağıdaki linklerden inceleyebilirsiniz:

BMW S1000R, La Dolce Vita

Viraj İçerisinde Korkmadan Frenlemek İster miydiniz?

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

EICMA’da Moto Guzzi Fırtınası!

2015 BMW F800R Milano’da Görücüye Çıktı!

REKLAM