Yazar: Ahmet TEZCAN
Harley-Davidson, 2016 model motosikletlerini görücüye çıkardı. Road Glide Ultra’nın da geri dönerek aralarına katıldığı modellerin detayları için okumaya devam edin…
Street 750 ve 500
2016 model Harley-Davidson Street 750 ve 500, yorumcuların ve motosiklet sahiplerinin benzer şekilde yetersiz bulduğu frenlerinde küçük yükseltmeleri ile geliyor. Her iki model de arka ve ön tarafta 300 mm disklere sahip, ayrıca Harley bu modellerde ön tarafta yeni master silindir ve daha kaliteli fren serileri kullanıyor.
Yeni Sportster’lar: Forty-Eight ve Iron 883
Sportster serisine yeni ön ve arka süspansiyonlar ve çabucak dağılmayan seleler eklenmiş. Bunun yanı sıra yeni cartridge çatalda daha iyi bir his sağlayacak ve ağır frenaj esnasında süspansiyon hareketlerine dayanabilecek ileri sınıf yaylar bulunuyor. Yeni, ikiz, nitrojen yüklü amortisörlerde 36mm pistonlar ve Harley-Davidson’ın sönümlemeyi geliştirerek motosikletleri daha konforlu yapacağını ve küçük darbelerde çekişi koruyacağını iddia ettiği yeni bir yağ bulunuyor. Amortisörler ön ve arka kısımda da ön yükleme için ayarlanabilme özelliğine sahip.
Bunu ötesinde Iron 883, daha hafif olan mangezyum alaşım jantları ve kozmetik yükseltmeleri ile geliyor. Forty-Eight modelinde ise yeni egzoz korumaları, yeni alüminyum döküm jantlar ve yakıt tankı üzerinde yatay çizgiler bulunuyor.
Softail Slim S & Fat Boy S
Şimdiye kadar üst sınıf CVO serisinde Harley-Davidson’ın sadece 1802.577 cc’lik, 91 beygir gücünde ve 110 f-p tork gücündeki ve fiyatı 30,000$’dan başlayan motosikleti mevcuttu.
Bu durum 2016 için değişti. Fat Boy S ve Softail Slim S modellerinde daha büyük motorlar ve yeni, karanlık bir tasarım bulunmakta. Her iki modelde de ayrıca standart olarak elektronik seyir kontrol sistemi, ABS ve Harley Davidson’ın alarm sistemi bulunmakta.
Road Glide Ultra
Harley-Davidson Motorcycle Ürün Planlama Yöneticisi Paul James: “2011’de tanıtılmasından bu yana Road Glide Ultra, en uzun ve en zor yollarda süren Harley-Davidson sahiplerinin tercihi oldu. Esasen, araştırmacılarımız Road Glide Ultra sürücülerinin diğer Harley-Davidson modellerini sürenlere kıyasla sezon başına daha çok yol kat ettiğini belirtiyorlar.”
Road Glide Ultra, iki yıllık aranın ardından geri döndü ve üzerinde birkaç bin kilometre yol kat etmek için güzel bir motosiklete benzediğini söyleyebiliriz.
Road Glide Ultra, Harley’in sıvı soğutmalı 1687.868 cc’lik motoruna sahip olacak ilk touring modeli. Bu motor, gücü ve torku artırırken sürücüyü ve yolcuyu etkileyen harareti de azaltıyor. Ayrıca motosiklette yeni, daha uzun bir rüzgar kesici siperliğe ve süslü püslü bir eğlence ekranı bulunuyor.