Yazar: Ahmet TEZCAN
2015 yılı sonunda Avrupa’da satışa çıkacak olan 2016 Honda CRF1000L Africa Twin’in tüm bilgileri yayınlandı. İşte detaylar…
Honda, 2015 sonunda Avrupa showroomlarında yerini alacak olan 2016 CRF1000L Africa Twin’i duyurmaktan oldukça gururlu. Kutlanan öncüleri gibi CRF1000L Africa Twin de gerçek adventure deneyimi için kuvvetli bir motorla donatıldı ve dinamik şasisi ile on-road ve off-road fark etmeksizin kıtaları aşındırmaya hazır. 2016 Africa Twin’in teknik özelliklerini önceki haberimizde yayınlandığı kadarıyla bildirmiştik, o habere aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
İlgili Foto / 24 Temmuz 2015 | 10:26
http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/2016-honda-africa-twin-in-teknik-ozellikleri-2035
Ayrıca bir haberimizde de Africa Twin’in yayınlanan son videosunu paylaşmıştık. Galerimizdeki videoya da aşağıdaki bağlantıdan ya da sitemizin üst kısmındaki menünün galeri kısmından ulaşabilirsiniz.
http://www.motoron.com.tr/VideoGaleriDetay/2016-honda-crf1000l-africa-twin-171
CRF1000L Africa Twin projesinin başlangıcından itibaren, kullanılabilme dengesiyle, sürüş hakimiyeti ile on-road ve off-road’da sürekli olarak herkesi etkileyen bir motosiklet vardı ki o da XRV750 Africa Twin’di. Bu motosiklet, günümüzün bir çok adventure motosikletlerine karşı bile değerli bir karşılaştırmada kendini kanıtladı. Yeni Africa Twin ise, XRV750’nin adını alırken onun parçalarına sahip olmasa da onu bu kadar iyi yapan özünü ve ruhunu taşıyor.
“Her yere git” yaklaşımı, off-road ve uzun mesafeli on-road koşullarında ve bunlar arasındaki tüm noktalarda çalışmak zorunda olan motorda başlıyor. CRF1000L Africa Twin’in 1000cc paralel ikiz motoru, Honda’nın CRF250R/450R gibi rekabet motosikletlerindeki off-road yarış deneyimini yoğun şekilde kullanıyor. Ayrıca Africa Twin’in motorunda da kompakt genel boyutları için aynı dört sübaplı Unicam kafa kullanılıyor. Hafif döküm mil -CBR1000RR Fireblade’de kullanılan materyalle aynı- süpabları çalıştırıyor ve ikiz bujiler yakıt/hava karışımı her bir yanma odasının içinde ateşliyor.
Güçlü ve doğrusal güç ve tork,
her devir aralığında anlık tepki veriyor, ayrıca motorun gücü devir yükseldikçe karakterli ve tatmin edici derin bir homurtu sesi ile destekleniyor. 270° aşamalı krank şaftı, güç dağıtımına belirgin bir karakter katıyor ayrıca arka teker itişi için mükemmel bir his sunuyor. İki eksenli birincil balan şaftları da titreşimi engelliyor.
Motorun kısa yüksekliği, CRF1000L Africa Twin’in mükemmel yerden yüksekliğine katkıda bulunuyor ki yere olan yükseklik gerçek bir adventure motosikleti için bir diğer ön koşuldur. Africa Twin ayrıca dinamik ve estetik etki için akıllı bileşen paketlerine sahip. Su pompası, debriyaj mahfazasına yerleştirilmiş; su ve yağ pompalamaları paylaşımlı bir dengeleyici şaft tarafından tahrik ediliyor. Motorun boyutunu küçülten bir diğer şey ise yağ depolayan ve basınç destekli pompayı barındıran alçak karter tasarımı.
Hafif 6 vitesli manuel vites kutusu da pozitif değişimleri garanti etmek için CRF250R/450R’da bulunan şanzıman milini kullanıyor. Şanzıman mili ayrıca yardımcı kaydırmalı debriyaj ile donatılmış.
CRF1000L Africa Twin’in şasisi için üç anahtar nitelik hedeflenmiştir, bunlar: off-road performansı, touring konforu ve her alanda başarılı ya da günlük commuter kullanımına uygun olmasını sağlayan “günlük çeviklik”.
Çelik yarı çift beşik şasi, motosiklet tamamen doluyken bile hakiki off-road kabiliyeti, çeviklik ve saf güç ile eşleşen yüksek hız stabilitesi için mükemmel bir denge sunuyor. Silindir kapağının arkasında paketlenmiş batarya gibi öğeler ile ağırlığın merkezileştirilmesi de alçak ağırlık merkezine katkıda bulunuyor.
Long-travel ters Showa çatal, tamamen ayarlanabilir ve dual radyal monteli Nissin dört pistonlu fren kaliperlerine ve 310mm dalga şeklinde sabit olmayan disklere sahip. Show arka süspansiyonda ise ön ayarlama özelliği olan bir yay bulunuyor. CRF450R Rally’de olduğu gibi CRF1000L Africa Twin de 21/18 inçlik ön-arka telli jantlara sahip. Jantlara giydirilen lastiklerin boyutları ise şöyle: 90/90-21 ve 150/70-18.
“Sınırsız Macera (unlimited adventure)” isimli tasarım temasına uygun olarak Africa Twin, dayanıklı ve hafif bir formda minimum gövde işçiliği ile şekillendirildi. Bu hafif ve dayanıklı form, sürücüye hava şartlarına karşı koruma sağlarken ince ve çevik bir his veriyor. Africa Twin’in çiftli far, orijinal imzasının varlığını korurken selesi de 870mm ve 850mm için ayarlanabiliyor. Motorun yakıt verimliliği ile birleşen 18.8 litrelik büyük yakıt tankı, 400 km’ye kadar sürüş imkanı sunuyor.
Genel elektronik paketin on-road ve off-road’a uyarlanabilmesi için Honda Seçilebilir Tork Kontrolü sistemi (Honda Selectable Torque Control – HSTC), üç farklı tork seviyesi sunuyor ve sürücüye arka tekerlek için ABS sistemini devre dışı bırakma imkanı tanıyor.
CRF1000L Africa Twin’in dört farklı renk seçeneği olacak: CRF Rally, Tricolor, Gümüş ve Siyah. Ayrıca fiyatları 12,100 €’dan başlayan birkaç farklı model bulunacak. (Fiyatlar bölgesel vergilere göre değişkenlik gösterebilir)
Macera İçin Çift Debriyajlı Şanzıman (Dual Clutch Transmission – DCT)
Honda’nın eşsiz Çift Debriyajlı Şanzımanı, CRF1000L Africa Twin için bir seçenek olarak mevcut olacak. Bu şanzımanda kullanılan genel karter, genişliğin manuel şanzıman versiyonundaki versiyon ile aynı kalmasını sağlıyor.
Çift Debriyajlı Şanzıman’da standart manuel mod ve iki otomatik mod mevcut; standart modda sürücü vites geçişlerini sol elcikteki tetikler aracılığıyla yapabiliyor. “D” modu en iyi dengeyi, yakıt ekonomisini ve konforlu bir yolculuk sunuyor. “S” modu ise ekstra spor performansı sağlamak için revize edilmiş; bu mod “S1”, “S2” ve “S3” şeklinde üç farklı vites geçiş desenine sahip.
Africa Twin’in Çift Debriyajlı Şanzımanı, adventure ortamında çalışabilmesi için tamamen donatılmış. Off-road fonksiyonelliği ise panelin sağ kısmında bulunan “G” anahtarı ile geliştirilmiş. Herhangi bir sürüş modunda “G” anahtarına basmak, vites geçişi esnasında debriyajın kayma miktarını azaltarak çekiş gücünü ve motosikletin kontrolünü arttırır ki bu off-road sürüşü için çok önemlidir.
Çift Debriyajlı Şanzıman’ın yeni fonksiyonelliği ise eğim teşhisi ile geliyor. Bu özellik, zeminin eğimine göre ideal kontrolü sağlamak için hangi vites deseninin kullanılacağını belirliyor.
HSTC ve ABS, taban versiyonda mevcut değil; ABS ve DCT versiyonlarında standart olarak bulunuyor.
Teknik Ana Detaylar
Motor Tipi
Sıvı soğutmalı 4 zamanlı 8 sübaplı 270° krank ve uni-cam’li Paralel İkiz motor
Motor Kapasitesi
998cm3
Maksimum Güç Çıkışı
70kW/7,500rpm (95/1/EC)
Maksimum Tork
98Nm/6,000rpm (95/1/EC)
Çap x Strok
92.0 & 75.1mm
Debriyaj
Islak, helezon yaylı multiplate, alüminyum mil yardımı ve kaydırmalı debriyaj
Nihai Tahrik
O-ring kapalı zincir
Vites Kutusu / Şanzıman Tipi
Sabit ağ 6 vitesli MT / on-road ve off-road sürüş modlu 6 vitesli DCT (Çift Debriyajlı Şanzıman)
Honda Seçilebilir Tork Kontrol Sistemi (HSTC)
* HSTC 3-seviye + Kapama Anahtarı (* Sadece ABS & DCT modellerinde mevcut, STD’de yok)
Şasi Tipi
Yüksek dayanımlı çelik arka alt şasi ile çelik yarı-çift beşik tipi şasi
Dönme Yarıçapı
2.5m
Kuru Ağırlık
208kg (STD), 212 kg (ABS), 222kg (DCT)
Islak Ağırlık
228kg (STD), 232 kg (ABS), 242kg (DCT)
Yakıt Kapasitesi
18.8 litres
Uzunluk x Genişlik x Yükseklik
2,335 x 875 x 1,475mm (STD), 2,335 x 930 x 1,475mm (ABS/DCT)
Dingil Açıklığı
1,575mm
Sele Yüksekliği (STD pozisyon / Alçak pozisyon)
870/850mm
Yerden Yükseklik
250mm
ABS Sistem Tipi
Çift kanallı ABS, arka tekerlek için kapanabilir (* Sadece ABS & DCT modellerinde mevcut, STD’de yok)
Ön Fren
alüminyum tekerlek göbeği ve radyal monteli 4 pistonlu kaliperler (*ABS) ve sinterlenmiş metal pedli 310mm dual dalgalı sabit olmayan hidrolik disk
Arka Fren
2 piston kaliperli (*ABS) 256mm dalgalı hidrolik disk ve sinterlenmiş metal pedler. Ayrıca DCT modelinde Kollu-Kilitlemeli Tipi Park Fren Sistemi
Ön Tekerlek
Alüminyum telli jant
Arka Tekerlek
Alüminyum telli jant
Ön Jant Boyutu
21M/C x MT2.15
Arka Jant Boyutu
18M/C x MT4.00
Ön Lastik
90/90-R21 tüp tipi
Arka Lastik
150/70-R18 tüp tipi