Menu
in

2016 İndian Chief Dark Horse

Son yıllarda İndian ismini çok duyar olduk; geleneksel çizgileriyle dikkat çeken ve Harley-Davidson’lar ile kapıştırılan İndian familyasına siyah ve karanlık dolu bir üye geliyor: Chief Dark Horse.

2016 Indian Chief Dark Horse

İlgili Foto / 24 Nisan 2015 | 14:05

Hatırlarsınız, geçtiğimiz aylarda İndian markasının Türkiye’de EYP Bike bünyesi altında satılmaya başladığını yazmıştık. Hakkında pek bir bilgiye sahip olmadığımız İndian’ı ve onun göz alıcı modellerini bu sayede yakından inceleme fırsatı bulmuş ve ne kadar kaliteli olduklarını fark etmiştik. Son yıllarda bütün piyasalarda atağa kalkan firma, meyvelerini vermeye başlıyor. Klasik tasarımı ve yuvarlak çizgileriyle bütünleşen firmanın yeni modeli olan Chief Dark Horse modelinde de nispeten aynı çizgiler hakim. Fakat anlayamadığımız şekilde mat siyah renginden mi yoksa geniş boyutlarından mıdır nedir çok hırçın görünüyor. Şimdi bu “karanlık at”ın detaylarını inceleyelim.

Chief Dark Horse’un üzerinde 111 kubik inch’lik motor bloğu bulunuyor. Cruiser tabirlerini bilmeyenler için söyleyelim, bu da tam tamına 1811 cc demek. Hava soğutmalı olan ve motosikletin alt-orta tarafına yerleştirilen bu motor bloğu 138 nm tork üretebiliyor, ki bu değer çoğu spor motosiklette bile mevcut değil. Fakat işin rengi 357 kg’lık kuru ağırlık girince ortaya çıkıyor. Bu kadar ağır bir şeyi durdurabilmek için önlerde ABS sistemine sahip 300 mm’lik disk ve 4 pistonlu kaliperler mevcut. Arkada ise değişik bir durum söz konusu, normal bir motosiklette ön fren diski arkaya göre daha büyük olur, fakat Chief Dark Horse’un arka diskin boyutu ön diskler ile aynı; yani 300 mm. Bunun nedeni bu motosikletin ağırlığının çoğunun arkada olması. Arka kısımda da ABS sistemi mevcut ve çift pistonlu kaliper frenlemeyi sağlıyor.

Chief Dark Horse bu kadar büyük motor hacmine ve ağırlığa sahip olunca yakıt tüketiminin yüksek olması da haliyle kaçınılmaz oluyor.  Bu nedenle İndian 20.8 litrelik kocaman bir depo tercih etmiş. Deponun büyük olması hem menzili uzatıyor, hem de motosikletin genel görüntüsüne katkıda bulunuyor. Sele yüksekliği oldukça alçak; 660 mm. Bu nedenle kolay kullanılabilir demek isterdik, fakat ağırlık bunu kısıtlayan en büyük engel olacak gibi görünüyor. Bu motosikleti tercih edenlerin ağırlığa bakmadıkları, hatta memnun olduklarını söyleyebiliriz, fakat “ne olurdu biraz daha hafif olsaydı” demekten de kendimizi alamıyoruz.

Bu teknik detaylardan sonra Chief Dark Horse’un en güzel yerine gelelim; yani tasarımına. Kuşkusuz en ilgi çekici yanı gecenin karanlığını sembolize eden mat siyah rengi ve bu renk ile kullanılan krom parçaların uyumu. Bir de işin içine depodaki kocaman İndian amblemini ve devasa boyutlarını da katarsak motosikletin çekici görünümünü kısaca özetlemiş oluruz. Klasik görünmelerine rağmen, son çıkan İndian modellerinin neredeyse hepsi teknolojik hale geldiler ve Chief Dark Horse da buna dahil. Anahtarsız çalıştırma, ABS fren sistemi ve  Cruise Control buna örnek teşkil ediyor. Ve tabi ki her İndian modeli gibi Chief Dark Horse’da da bolca kişiselleştirme seçeneği mevcut. Yüksek gidon, eskitilmiş sele, küçük bir valiz bağlamaya olanak veren krom sisy bar, yolcu selesi, krom egzoz ucu, yan çantalar, deri elcikler ve siyah-krom hava filtreleri gibi aksesuarları edinebiliyorsunuz.

Cevap bırakın