Çok yönlü ve çekici yeni modeliyle 2016 Kawasaki Z1000SX Supersport heyecan uyandırmaya devam edecek gibi görünüyor.
Kawasaki tarafından herhangi bir resmi
duyuru yapılmamasına rağmen, Kawasaki Avusturalya 2016 Z1000SX’in teknik
detaylarını açıkladı.
Vurgulanan teknik detaylar arasında teknik olarak yenilik kaydırmalı debriyaj
ve debriyaj asisti göze çarpıyor. Peki, eklenen bu kaydırmalı debriyaj özelliği
ne işe yarar? Performans odaklı geliştirilmiş motosikletlerde, sürücünün viraja
girerken hızını azalttığı sıradaki motor freninin etkilerini hafifletmek
amacıyla geliştirilmiş özel bir debriyaj sistemidir. Bu sayede arka tekerleğin
gücü dengelenerek kilitlenmesi engellenmiş olmaktadır.
İlave olarak,2016 Kawasaki Z1000SX’e eklenen bir
diğer teknik iyileştirmenin, debriyaj asisti olduğu görülüyor. Debriyaj asist
mili sayesinde daha rahat ve yumuşak kullanımlı bir debriyaj maneti ile daha
konforlu bir sürüş sağlanıyor.
Kaydırmalı debriyaj özelliği, 1970’lerin en
başarılı Drag yarış motosikleti olan “Hogslayer” ile başlamış olup 1980’lerin
başlarında birçok yarış motosikletinde kullanılmaya başlanmıştır. Ayrıca
günümüzde de birçok racing ve supersport model motosiklette kullanılmaktadır.
Bu tip motosikletlerde hayati önem arz eden bu kaydırmalı debriyaj, Z1000SX
için de önemli bir artı olacağa benziyor.
Yapılan teknik değişiklikler haricinde,
Z1000SX’te (Avustralya’daki ismiyle Ninja 1000) motosikletin görünüşü, yeni
renkleri ve çizgisi haricinde başka bir değişiklik görünmemekte.Renkleri
arasında ise siyah-gümüş renkli yeşil, siyah-gri alternatif olarak bulunuyor.
Kawasaki Z1000SX’in komple grenajlı tasarımı spor
karakterine vurgu yaparak cesur ve ustaca tasarlanmış bir stil sunmakta. Agresif
dizaynı ile Kawasaki olduğu bir bakışta anlaşılan Z1000SX, kendine özgü
belirgin kimliği ile farklı bir şekilde Ninja ailesinin içerisinde gururla yer
alacağa benziyor.
Ayrıca yakın zamanda, Kawasaki tarafından 2016 model
motosikletleri hakkında resmi bir duyuru yapılması bekleniyor.
2016
Kawasaki Z1000SX Teknik Özellikler ve Detayları
Motor Tipi
4-zamanlı,su soğutmalı, Sıra 4 – silindir
Silindir Hacimi
1043 cc
Silindir,Çap x Strok
77.0 X 56.0 mm
Sıkıştırma Oranı
11.8:1
Sübap Sistemi
DOHC 16 sübap
Maksimum Güç/Tork
142 PS/10.000 RPM / 111 n.M/7.300 rpm
Yakıt Sistemi
Yakıt Enjeksiyon 38 x 4 Keihin
Ateşleme
Batarya ve coil (transistörlü)
Marş Sistemi
Elektrik
Şanzıman
6 – vites
Debriyaj
Kaydırmalı Debriyaj ve Debriyaj Asisti
Şasi Tipi
Çift boru Alüminyum
Kaster/Trail
24.5′ / 102 mm
Süspansiyon,Ön/Arka
41 mm çatal sıkıştırmalı geri
tepmeli yay ayarlı/ Gaz dolumlu geri tepmeli yay ayarlı
Lastik,Ön/Arka
120/70 ZR 17M/C (58W) / 190/50 ZR 17M/C (73W)
Fren,Ön/Arka
Çift Disk 300 mm,4 – piston
kaliper / Tek Disk 250 mm, Tek piston kaliper
Tekerlek Çalışması,Ön/Arka
120 / 138 mm
U x G x Y
2105 x 790 x 1170/1230 mm
Aks Açıklığı
1445 mm
Sele Yüksekliği
820 mm
Yakıt Kapasitesi
19 Lt.
Dolu Ağırlık
230 Kg. / 231 Kg.(ABS)
Yorumlar
Loading…