Yazar: Ahmet TEZCAN
Geliştirilme aşamasına katkıda bulunan Jonathan Rea, Tom Sykes, Marcel Duinker ve Pere Riba; ZX-10R’ın öne çıkan ve onları etkileyen özelliklerinden bahsettiler.
Kawasaki ZX-10R’ın geliştirilmesine başkanlık eden Yoshimoto Matsuda: “Projenin başında şirkete bir duyuru yaptım: ‘Biz herhangi bir kozmetik özellik geliştirmiyoruz.'”
Matsuda, 205.9 kg ağırlığında, 197 beygir gücüne ve 998cc’lik motor kapasitesine sahip modelini, İspanya/Barcelona’da yapılan uluslararası bir basın toplantısında şöyle tanımlamıştı: “ödün vermeden daha fazla yenilik”.
2015 Dünya World Superbike Şampiyonu Jonathan Rea, takım arkadaşı ve eski WSBK şampiyonu Tom Sykes ve onların şefleri Marcel Duinker ve Pere Riba da ZX-10R’ın gelişim sürecine katkıda bulundular. Şimdi, dört-silindirli yeni ZX-10R’ın öne çıkan bazı özellikleri ile alakalı; Rea, Sykes ve şeflerin sözlerine değinelim.
1.Daha geniş rüzgarlığa ve sürücüye daha yakın elciklere sahip, yeniden tasarlanmış karenaj: Jonathan Rea: “Isle of Man TT geçit turunda 2016 ZX-10R’ı kullandım. İlk turları attığımda, özellikle yeni ön karenaj ile sürüş pozisyonunun daha iyi olduğunu fark ettim. Ayrıca Showa Balance Free çatal ve Brembo frenler, yarış motosikletim ile daha benzer halde.”
2.Daha hafif krank mili ve birincil vites: Tom Sykes: “Çok iyi dengelenmiş bir motosikletten söz ediyoruz fakat durağanlık, ayarlama açısından çözemediğimiz bazı sorunlara sebep oluyor. Daha az durağanlık ile hızlanma, frenaj, virajlara giriş ve yön değişimi açısından daha iyi performans alınacağını düşünüyorum.”
3.Sürücüye 7.5mm daha yakın gidon kafası, 15.8mm daha uzun maşa: Duinker: “Başarının yolu, Kawasaki ile MotoGP yıllarımda öğrendiğim tutarlılık, anlayış, teknik problemleri pistte çözmek ve motosikletin maksimum potansiyelini ortaya çıkarmaktan geçiyor. Yarışta, teknolojinin sınırlarını zorluyoruz ve Kawasaki, bu teknolojiyi müşteriye sunduğu motosikletinde kullanıyor.”
4.Ateşleme/çekiş kontrol sistemi, viraj idaresi, motor freni ve ABS’yi kapsayan elektronikler: Jonathan Rea: “Daha önce elektronikleri bir sokak motosikletinde denemedim. Doğrusu çok etkilendim. Fotoğraf çekimin sonunda, sağlam arka kaldırışları yaparken eğleniyordum ve motosikleti çizgisinden çıkarmak neredeyse imkansızdı. Güvenli bir yerden izleyince, gerçekten iyi görünüyordu.”
5.Ayarlanabilir gidon kafası ve maşa mili: Riba: “Pistte hızlı gitmek istiyorsanız motosikletin sürüşünü kolaylaştırmalısınız çünkü sürücü asla motosikletle savaşır halde olmamalı. Fabrika ile yakın bir şekilde çalışmak, motosikletin sınırlamalarını anlamayı daha kolay kılıyor. Motosikletin en iyi ve en zayıf yönlerini adım adım buluyoruz. Dengeyi, ağırlık dağılımını biraz değiştirmemizin sebebi bu. Diğer parçalar ile birlikte motosikleti, diğer motosikletten daha güçlü yapıyoruz.”