Yazar: Ahmet TEZCAN
Avrupa’da Honda Crosstourer olarak adlandırılan modelin, ABD’de 2016 yılında VFR1200X olarak satışa çıkması bekleniyor.
Honda Crosstourer, bir süredir Avrupa pazarında mevcut. Bu modelin bulunmadığı ABD pazarı da artık 2016 Honda VFR1200X’i bünyesinde barındıracak.
Crosstourer, 2016 model yılında bazı güncellemeler alacak. Bu güncellemelere Euro4 uyumlu bir motor, ayarlanabilir bir rüzgarlık, çift kavramalı şanzıman (DCT) için üç seviyeli S-Modu ve yükselen ve alçalan yokuşları algılayan ve vitesi bu duruma göre ayarlayan bir yazılım yükseltmesi dahil.
Honda Amerika’nın Honda VFR1200X olarak adlandırdığı Honda Crosstourer’a aşina olmayanlar için: bu modelde de Honda VFR1200F’de bulunan 1,237cc’lik V4 motor bulunuyor fakat beygir gücü 127’ye yükseltilmiş. Ayrıca isteğe bağlı olarak çift kavramalı şanzıman seçeneğine sahip.
Honda’nın çekiş kontrol sistemi olarak adlandırılmasını istemediği “Honda Seçilebilir Tork Kontrol”ü (HSTC) ve ABS frenler de VFR1200X’te standart olarak bulunuyor. Tahrik milli nihai tahrik sistemi de touring sürücülerinin hoşuna gidecek.
Sokak kullanımı tasarlanmış, biraz da off-road yanı olan Honda VFR1200X; arkada 17 inçlik, önde ise 19 inçlik jantlara sahip. Ağırlığa gelecek olursak, Avrupa’daki modeller 272 kg ağırlığında olduğu için ABD modeli için de aynı şey beklenmekte.
Fiyat, ABD pazarı için henüz belli değil fakat yüksek olacağı bekleniyor. 2016 Mayıs ayından itibaren ABD’de Honda bayiilerine geleceği tahmin edilen 2016 Honda VFR1200X, siyah inci renginde olduğu sürece tercih edilen herhangi bir renkte satın alınabilir.
Teknik Özellikler
MOTOR
Tip
Sıvı soğutmalı 4 zamanlı Unicam 16 sübaplı 76° V4
Kapasite
1,237cc
Çap x Stroke
81mm x 60mm
Sıkıştırma Oranı
12:1
Maksimum Güç Çıkışı
95kW @ 7,750rpm (95/1/EC)
Maksimum Tork
126Nm @ 6,500rpm (95/1/EC)
Yağ Kapasitesi
YAKIT SİSTEMİ
Karbürasyon
PGM-FI electronic fuel injection
Yakıt Tankı Kapasitesi
21.5L
Yakıt Tüketimi
16.7km/litre (D-Mode WMTC modunda test edilmiştir)
16.1km/litre standart şanzıman versiyonu için
ELEKTRONİK SİSTEM
Ateşleyici
Elektrik
Akü Kapasitesi
12V/11.2AH (YTZ14S)
AKTARMA ORGANLARI
Debriyaj Tipi
Manuel: Islak, çok plakalı
DCT: Islak çok plakalı, hidrolik 2 debriyaj
Şanzıman Tipi
6-vites
Nihai Tahrik
Kapalı Şaft
İSKELET
Tip
Elmas; çift direkli alüminyum
ŞASİ
Boyutlar (L´W´H)
2,285mm x 915mm x 1,460mm
Dingil Açıklığı
1,595mm
Caster Açısı
28°
Trail
107mm
Sele Yüksekliği
850mm
Yerden Yükseklik
180mm
Kuru Ağırlık
Manuel: 277kg
DCT: 287kg
SÜSPANSİYON
Ön Süspansiyon Tipi
Hidrolik kaldırmalı, ön yüklemeli, sönümleme sekmesi ayarlamalı 43mm ters teleskopik çatallar
Arka Süspansiyon Tipi
Gazla çalışan kaldırıcılı, ön yüklemeli ve kademesiz sönümleme sekmesi ayarlamalı Pro-Link
JANTLAR
Ön Jant Tipi
Tüpsüz jant teli
Arka Jant Tipi
Tüpsüz jant teli
Ön Jant Boyutu
19M/C x MT2.50
Arka Jant Boyutu
17M/C x MT4.00
Ön Lastik
110/80-R19
Arka Lastik
150/70-R17
FRENLER
ABS Sistem Tipi
Kombine ABS
Ön Fren Tipi
310 mm ikili disk
Arka Fren Tipi
276 mm tekli disk
ARAÇLAR VE ELEKTRONİK
Araçlar
Yakıt, motor sıcaklığı, gidon tipi takometre, kilometre sayacı, iki yolculuk sayacı, yakıt durumu, yakıt tüketimi (mevcut ve ortalama), boşaltmaya kalan aralık, vites pozisyonu göstergesi, saat, seçili mevcut ısıtmalı elcik seviyesi ve seçili mevcut çift kavramalı debriyaj (DCT) modu (uygulanabilirse). Bu araç panelinin ekran parlaklığı ayaralanabilir.
Far
55W x 1 (Hi)/55W x 1 (Low)
Yorumlar
Loading…