O bir Kawasaki, o bir ZX-10R, o bir efsane Japon. 8 Ekim 2015 itibariyle Japon devi, üzerinde 2011’den beri görsel ve teknik olarak tekrar tasarladığı Ninja XR-10R’ın 2016 modelini İspanya’da ortaya çıkardı.
Ninja ZX-10R’da, 2011’den beri adım adım yapılan değişiklikler
çoğunlukla elektronik sürücü yardım kontrolü, yol tutuşu güçlendirme ve yeni
renk düzenlemelerinde yapılmış. Kawasaki, Jonathan Rea’yı da kapsayan resmi WSB
takımının birbiri ardına gelen başarılarıyla, yeni modeli etkileyen
değişikliklerin pistlerdeki başarılardan esinlendiğini açıkladı. Daha önceki http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/guncellenmis-2016-kawasaki-ninja-zx-10r-onaylandi-2162
haberimizde paylaştığımız gibi ZX-10R’ın bulmaca fotoğrafının detayları
açıklandı.
İlgili Foto / 09 Ekim 2015 | 14:28
İlgili Video / 09 Ekim 2015 | 16:33
Yeni ZX-10R’ın, şu anki model ile görünürde benzerlik teşkil etse de
dokunulmamış çok az yeri kaldığı rahatlıkla söylenebilir. R&D bölümünün
sihirli asasının değdiği parçalar aynı görünse de, motorda, şaside,
süspansiyonda, grenajda, elektronikte, frenlerde ve egzozda yapılan pek çok
değişiklik geniş kapsamlı olmuş.
Kawasaki’nin belirttiğine göre, motosikletin geliştirilmesinde önceki
Dünya Şampiyonu Tom Sykes’ın aslen rol alması ile yapılan tüm değişiklikler,
fabrika WSB takımının isteklerini karşılamak üzere gerçekleştirilmiş.
Teknik detaylara gelelim. Kawasaki, kilosundan %20 gibi bir kısmın
azalmasını sağlayan tamamen yeni silindir başlığı ve krank ile yeni motorun
devinimsizliğinin azaltılarak daha hızlı bir dönüş sergileyeceğini iddia
ediyor. Daha düz ve daha geniş olan yeni silindir başlığının hava giriş
delikleri, daha çok hava ve yakıt karışımı sağlayarak fazlaca güç üretilmesine
yardımcı olacak şekilde tasarlanmış. Sıkı Euro 4 emisyon standartlarını ve ses
testlerini geçmek için 3 katalizör ve ayrıca paslanmaz çelik yerine susturucu titanyum olarak tasarlanmış. 998 cc, sıvı
soğutmalı, 4 piston, 4 sıralı, DOHC, 16 valf, 200 beygirlik ve 113.5 nm tork
üreten bir motor ile güç üreten bu canavar motosikletin hızlandığında sıkışan şiddetli hava ile
motorun gücünün 207 beygirlik bir güç sağladığı da belirtiliyor.
Kawasaki Ninja ZX-10R’da birçok güç modu bulunuyor. Atalet Ölçüm Modu
(Hızı ve uyumu raporlama), S-KTRC (Kawasaki Spor Çekiş Kontrol Modu), KLCM
(Kawasaki Başlangıç Kontrol Modu), KIBS (Kawasaki Akıllı ABS Sistemi), hızlı
vites değiştirme sistemi, motor freni kontrolü, Ohlins amortisör gibi…
Fotoğraflar için: http://www.motoron.com.tr/FotoGaleriDetay/2016-kawasaki-zx-10r/0-459
Kawasaki “Get Closer” (Daha da Yakınlaş) sloganı ile lanse ettiği
ZX-10R’ın bu söylemi, WSBK’deki takımlarının kullandığı motosiklete en yakın
motosiklet olmasından dolayı kullandıklarını belirtti. Takipçileri için yaptığı
ve yapacağı her türlü yeniliği kullanıcıların isteklerine ve motosikletlerin
gücüne güç katmak için yapan Kawasaki, bakalım hangi yeniliklerle karşımıza
çıkacak…
Kawasaki Racing Team’in şampiyon yarışçıları Jonathan Rea ve Tom Sykes’ın test edip onayladıkları yeni ZX-10R’ın videosu için “Get Closer”, daha da yaklaşın…