Honda CBR1000RR Fireblade SP, ortaya çıkmadan önce videolarında çokça geçen “Total Control” sloganının bir üst aşamasına geçtiği sinyalini birbirinden değerli teknik özellikleri ile veriyor.
2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP-SP2 – Intermot 2016
İlgili Foto / 04 Ekim 2016 | 22:12
2017
Honda CBR1000RR Fireblade SP, Intermot Fuarı’nda
tanıtıldı.
CBR1000RR Fireblade
SP ve SP2, Süper Spor kategorisini yeniden tanımlayan motosikletin 25. yıl
dönümünü kutluyor. <}0{>Orijinal CBR900RR
Fireblade’in üretiminden yirmi beş yıl sonra, çığır açan motosikletin yıldönümü, iki yeni versiyonunun tanıtımına
şahitlik etmiş oluyor.<0}{0><0}
Böylece yeni Fireblade’ler orijinalin ruhuna sadık kalırken, daha iyi yol
tutuşu ve çeviklik için ağırlıkta radikal bir düşüş ve gözle görülür bir güç
artışı sunuyor. Hem SP hem de SP2’nin tam elektronik paketi Fireblade’i
“Sonraki Tam Kontrol Aşamasına” getirmiş oluyor.
2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP-SP2’den asil duruş gösterisi.
{0><}0{>Üretiminden bu yana Fireblade,
ağırlığı, yol tutuşu ve çevikliğiyle her zaman Süper Spor gündeminin en
tepesine yerleşmiş bir model olmayı başarmıştır.<0} {0><}0{>Bu “Toplam Kontrol” geleneği
korunarak Bir önceki modele göre 15 kg daha az ağırlık ve 8 kW daha fazla güç
sayesinde %14 oranında geliştirilen güç/ağırlık oranı Fireblade tarihinde
yakalanan en iyi güç/ağırlık dengesini getirmiş oldu. Yeni CBR1000RR SP,
teknolojik olarak da pek çok yeniliği barındırıyor, yarı aktif Öhlins
Elektronik Kontrollü süspansiyon, Honda Seçilebilir Tork Kontrolü, Seçilebilir
Motor Freni, yeni ABS, Quickshifter, Vites Küçültme Desteği (Downshift Assist),
Ön ve Arka Tekerlek Kaldırma Kontrolleri, Sürüş Modu Seçim Sistemi ve Güç
Seçici ile donatılmış durumda. RC213V-S MotoGP’den türetilen bu teknolojiler,
sürüş deneyimini daha da geliştirmeyi amaçlıyor.
2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP, pistlerin yeni ilahı olmaya geliyor.
Yeni Fireblade
SP, özünde üç temel unsuru bulunduruyor: daha az ağırlık, daha çok güç, nerede
ve nasıl olursa olsun sürücülere yardımcı olan elektronik özellikler.
2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP
Yeni
elektronik kontrol sistemi sürekli, seçilebilir ve ince ayarlı sürücü desteği
sağlamaktadır. Sistemin merkezi, motosikletin ne yaptığını her aşamada tam
olarak ölçen 5 eksenli Atalet Ölçüm Ünitesi’dir (IMU). FI-ECU ve Elektrik
Kontrollü Gaz Kolu Sistemi (TBW) yoluyla arka tekerlek çekişini hassasiyetle
yöneten Honda Seçilebilir Tork Sistemi ile (HSTC) çalışmaktadır. Viraj almada,
ABS fren özelliği (yine IMU tarafından yönetilen), Arka Tekerlek Kaldırma
Kontrolü (RLC) ve virajlarda sert, güvenli iz fren tekniği kabiliyeti sunmaktadır
ve tüm bu özellikler ile her zaman sürücünün güvenliği ön planda tutulmuştur. Öyle
ki Honda, bu detayı bir adım ileriye götürerek ön ve arka tekerlek hızlarında
ölçülen herhangi bir farkta, ayarlara bağlı olarak Ön Tekerlek Kaldırma
(Wheelie) Kontrolü devreye sokmaktadır.
2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP’de üç standart gösterge ekranı
modu – Sokak, Pist ve Mekanik – sürücüye sürüş şekliyle ilgili gereken tüm
bilgiyi sunmaktadır. Gösterilen bilgi, tıpkı Honda’nın RC213V MotoGP modelinin
yol motosikleti versiyonu olan RC213V-S’de olduğu gibi sürüş esnasında sol
kumanda mekanizmasını ve TFT likit kristal ekranı kullanarak incelikle
ayarlanabilmektedir.
2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP, yarış geleneğine bağlı renkleri ile.
Tüm aydınlatmada canlı LED kullanılmış ve ikili ön farlar her iki
tarafta da uzun/kısa farlara sahip. Keskin açılı yeni logosuyla taçlandırılan
Fireblade SP, kırmızıyı (beyaz yerine) zemin olarak kullanan üç renkli boya
seçeneğiyle sunulacak. Fireblade SP Honda’nın yarış geleneğine ve geçmişine
olan bağlılığını sergilemektedir. Kanat motifli desenler, motosikletin kendine
özgü olduğunu vurgulamaya yardımcı oluyor.
2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP2, eğlenceye hazır.
Pist kullanımına yönelik
spor kiti, Fireblade SP2 modelinde mevcut olacaktır. Fireblade SP2, Fireblade tarihinde bir ilk olarak
2017 yılında piyasada olacaktır. SP2,
hafif Marchesini jantlara ve yeniden tasarlanmış subaplara, yanma odasına ve
pistonlara sahiptir: yarış ve eğlence için kullanıma hazır hale getirmek için
bir kit mevcut olacaktır.
2017 Honda
CBR1000RR Fireblade SP Teknik Özellikleri:
MOTOR
Tip
Sıvı soğutmalı 4 zamanlı 16
supaplı DOHC sıralı 4
Motor
Silindir Hacmi (cm³)
999cc
Silindir Başına Supap
Sayısı
4
Çap x Strok (mm)
76 x 55
Sıkıştırma Oranı
13:01
Maks. Güç Çıkışı
141kW/13,000 dev/dak
Maks. Tork
116Nm/11,000 dev/dak
Yağ Kapasitesi
3.4L
YAKIT
SİSTEMİ
Karbürasyon
PGM-DSFI
Yakıt Deposu Kapasitesi
16L
Yakıt Tüketimi
TBC
ELEKTRİK
SİSTEMİ
Marş Motoru
Elektrik
Akü Kapasitesi
12V-4.5AH(Li-iyon)
ACG Çıkışı
0.42kw
GÜÇ
AKTARMA ORGANLARI
Debriyaj Tipi
Islak, çok plakalı debriyaj
Şanzıman Tipi
6 vitesli
Redüksiyon
Zincir
ŞASİ
Tip
Elmas tip, alüminyum bileşimli
çift kirişli
ŞASİ
Boyutlar (UxGxY)
2.065mm x 715mm x 1.125mm
Tekerlek Mesafesi
1404mm
Kaster Açısı
23.3°
İz Açıklığı
96mm
Sele Yüksekliği
820mm
Yerden Yükseklik
129mm
Boş Ağırlık
195kg
Dönüş Yarıçapı
–
SÜSPANSİYON
Ön Tip
Ön yüklü 43mm iç boru çaplı
43mm ters çevrilmiş teleskopik çatal, sıkıştırma ve geri tepme ayarlamalı
ve 120mm hareketli NIX30
Smart-EC (OHLINS) Ön Çatal
Arka Tip
Ön yüklü sıkıştırma ve geri tepme sönümleme ayarlamalı, 60mm hareketli gaz basınçlı TTX36 Smart-EC
(Öhlins) amortisörlü Unit Pro-Link
TEKERLEKLER
Ön Jant Boyutu
17 inç
Arka Jant Boyutu
17 inç
Ön Lastikler
120/70ZR17 58W
Arka Lastikler
190/50ZR17 73W
FRENLER
ABS Sistemi Tipi
2 Kanallı
ELEKTRİK
AKSAMI
Göstergeler
TFT-LCD
Güvenlik Sistemi
HISS
Far
LED
Arka lamba
LED
Yorumlar
Loading…