Enduro piyasasına önemli ve yeni bir soluk getiren Honda’nın cross modeli CRF450R ile aynı motor ve şasiye sahip yarışa hazır CRF450RX yeniden tasarlandı.
HRC’den ilham alınan yeni bir motor ile yeni CRF450R, 449cc’lik motor
kapasitesi sayesinde %11 seviyesinde ilave bir güç ve daha fazla tork
sağlayacak duruma getirilmiş. Ağırlık merkezi alt kısımda olan bir şasi, üstün arka
lastik çekişi ve daha çevik bir yol tutuş sağlayan motorun güncellenmiş
geometrik şekli ile opsiyonel olarak elektrikli start alternatifi bulunuyor. CRF450R,
fabrika yarış kiti özellikli 49mm showa çelik yaylı ön çatallar, titanyum yakıt
deposu, aerodinamik olarak verimli plastik kısımları ile yepyeni bir paket
sunuyor.
İlgili Foto / 12 Ağustos 2016 | 10:29
Ünlü Japon, Off-road racing dünyasına tamamen yenilenmiş motocross modeli
CRF450R’ı ve yeni Enduro yarış modeli CRF450RX’in detaylarını duyurmuş oldu.
2002’de “Denge Sanatı” tanımı ile ortaya çıkışından itibaren, CRF450R, “Tam
İsabet” teması altında 2017 için baştan aşağıya tamamen yeniden tasarlanmış
oldu. Honda’nın bu motocrossu, piyasadaki 450cc kapasitede en iyi yol tutuşa
sahip model olmasıyla ve her seviyedeki sürücüye güçlü ve kullanılabilir motor
gücünün en ufak zerresini bile en iyi şekilde kullanmasına izin veren bir şasisi
ile ün kazanmıştı. 2017 yılı modeli için tamamen güncellenmiş olan tasarımı ile
CRF450R, son performansta daha keskin ve bütün paketi ile daha kullanıcı dostu
bir kullanım sunuyor.
CRF450R Proje Lideri Mikio Uchiyama,
CRF450R’nin arkasındaki amacı anlatıyor: “Daha önceki modele kıyasla
motosiklete %5’lik bir ivme daha kazandırması için ağırlık merkezi daha alt kısımda bulunan ve
sıra dışı bir performansa sahip bir motosiklet üretmek üzerine odaklandık. Bu
projeyi destekleyen sürecin adı “Tam İsabet” olarak geçiyor. CRF450R,
ilk 5 yarışı kazanarak halı hazırda kendisini Japon MX Şampiyonası’nda ispat
etmiş bir model. Dünya çapında motocross aşıklarına bu çeşit bir performans
sunmaktan dolayı gurur duyuyoruz.”
CRF450R’ın yanı sıra Honda, Enduro
sürücülerine yarışa hazır bir model sunuyor: yeni CRF450RX. CRF450R’ın yeni
motorunu ve şasi paketini paylaşan CRF450RX, sert bir Enduro odağı yaratmak için
çok önemli değişiklikler geçirmiş. Bunlar neler mi? Hemen bir göz atalım:
Geliştirilmiş kontrol için güncellenmiş süspansiyon ayarları, geliştirilmiş
PGM-FI (Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi) ayarları ve 8,5 litrelik yakıt
tankı, gidondaki Honda’nın EMSB yani Motor Modu Seçme Butonu’nu kullanarak
seçilebilen güncellenmiş 3 motor haritası, 18 inç arka lastik, standart olarak
elektrik start.
CRF450RX Proje Lideri Mikio Uchiyama’nın, bu
modelle ilgili açıklamaları ise şu şekilde: “CRF450RX, Honda’nın şimdiye kadar yapmadığı
saf ve yarışa hazır bir Enduro aracı. Yepyeni CRF450R’ın fazlasıyla geliştirilmiş
performansını kullanıyor. Dağ taş demeden her yerde işinin ehli sürücülere tamamen
yeni bir şeyler sunan “RX” Enduro versiyonunu üretirken hiçbir şeyden ödün
vermedik. Rekabette en basitten en üst seviyeye kadar kazanmak için
tasarlandı.”
Hem CRF450R hem de CRF450RX, 26-28 Ağustos
2016’da Assen MX GP’de ortaya çıkacak. Bu arada Honda’nın MX2 Dünya Şampiyonu
Tim Gajser, MX1 kategorisinde ilk sezonunda, MX1 sıralamasında lider konumda
bulunuyor.
Fotoğraf galerisi için: http://www.motoron.com.tr/FotoGaleriDetay/2017-honda-crf450r-ve-crf450rx/0-672