Gerek dünya ekonomisinin çalkantılı durumu, gerek Türkiye’de dövizin Türk Lirası karşısında aşırı değerlenmesi, gerekse bu Euro 4 değişiklikleri bu sene motosiklet almayı finansal açıdan oldukça zora sokacak gibi görünüyor. Bu yaz alınabilecek motorları 50’likten başlayıp en yukarılara kadar bir dosya halinde hazırladık.
Gerek dünya ekonomisinin çalkantılı durumu, gerek Türkiye’de dövizin Türk Lirası karşısında aşırı değerlenmesi, gerekse bu Euro 4 değişiklikleri bu sene motosiklet almayı finansal açıdan oldukça zora sokacak gibi görünüyor. Dövizin arttığı gibi üstüne üstlük bir de bütün sektörü etkileyen ve Avrupa üretimi yapılan ürünler haricinde bütün hacimlerdeki motosikletlere gelen %20 ek gümrük vergisi de, motosikletin alınabilirliğini düşürecek gibi görünüyor. Bazı haber kaynaklarının gümrük yazısının sadece birinci sayfasına bakması ve haber yapması sebebiyle sadece 800cc’ye kadar olan motorlara geldiği düşünülen, oysa ki yazının ikinci sayfasındaki listeye bakıldığında aslında bütün hacimleri etkileyen bu gümrük vergisi durumu, yükselen döviz sebebiyle zaten çok pahalı hale gelen motosiklet fiyatlarını en az %25 daha artmasına sebep olacak gibi görünüyor. Ham fiyat üzerine eklenen %20 gümrük vergisi ve sonrasında 250cc üzerine eklenen %37 ÖTV ve %18 KDV sebebiyle, bir motosiklet aldığınızda fiyatın %50’sinden fazlası vergiye gidiyor. Döviz karşısında güçsüz kalan Türk lirasının da aynı zamanda alım gücü düşüyor. Sektör bu gelişmeler karşısında çaresiz, kullanıcıların çoğunluğu ise distribütörlere bu fiyatlar sebebiyle tepkili. Son gelişmelerle birlikte bu işe başlangıç yapabileceğiniz 50 cc skuterler 5000 TL’den, commuter sınıfı 125-150cc motorların Japon menşeili olanları da 10 bin TL’den başlıyor. Mondial, Kuba ve RKS markaları ise halen Euro 3 motorların satışına devam ediyorlar. Euro 4’e tam olarak bu sene geçileceğine göre tahminen Çin menşeili motor getiren firmalar bu sene de Euro 3 motorları satmaya devam ediyorlar. 150cc altındaki motorlarda Euro 4 emisyonlarında ABS zorunluluğu bulunmuyor. Bu sayede Yamaha ve Honda yeni enjeksiyonlu 125’liklerini ABS’siz olarak getirip biraz daha düşük fiyatla satılabiliyor. Sizler için piyasadaki motorlara bir göz attık. Aşağıda fiyat aralıklarına göre sınıflandırdığımız motorları ve fiyatları henüz belirlenmemiş olanların tahmini fiyatlarını bulabilirsiniz.
6.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar
“Ayağım illa ki yerden kesilsin, bir motora bineyim ancak çok fazla ödemeyeyim, motor da sorun çıkartmasın” gibi uzun olan bir listeniz varsa, işte size önerebileceğimiz dört motor markası; Honda, Mondial ve Kuba. Hepsi 6.000lira ve altında, üstelik bayilerinde kredi kartına vade farksız 12 taksit seçenekleri de var.
Honda CB125ACE
“Ucuza motor alacağım ama
illa Honda olsun” diyorsanız
Honda’nın buna da çözümü
var. Uzak doğuda üretilmiş,
Uzak doğululara benzeyen ama 40 yıl
binseniz kırılmayacak bir motosiklet.
Geçen sene 4.400 lira idi, bu sene
başında stoklar tükendi. Fiyatı ikinci
elde 3.000 – 8.200 TL arasında
değişiyor.
Mondial 125MH DRIFT
Kızgın bakışlı, orta ayaklı, sportif görünümlü bir
motosiklet. Çok satılmış, bir o kadar da popüler.
Geçen sene 4.005 lira olan fiyatı bu yıl 5.990 liraya
yükselmiş. Mondial’in yaygın servis ağı ile kolayca
bulunabilecek bir araç. Honda Ace’ye göre çok
daha sportif hatlara sahip.
Bu model 2017 içinde piyasaya çıktı. Bir ara YBR125’te kullanılan kafanın bir benzeri
kullanılmış. Motor da YBR’ye çok benziyor. Deponun iki yanında yer alan büyük
kanatçıklar motora sportif ve bambaşka bir hava katmış. Karbüratörlü ve hava soğutmalı
motoru 10,5 beygir güç üretiyor. Fiyatı sene başından bu yana %25 artmış; 6.422 lira.
2017’de 6 bin lira olan Commuter sınıfı Japonlar artık 10 bin liranın
biraz üzerinde. Bunun başlıca sebebi Japonların gerçekten yeni
nesil Euro 4’e geçiyor oluşu. Euro 4 emisyon şartlarında ABS 150cc
üzeri motorlarda bir gereklilik olsa da yeni enjeksiyonlu commuter
sınıfı motorlarda Yamaha ve Honda 125’lik motorlar getiriyor ve
ABS bulunmadığından daha uygun fiyatlar sunabiliyorlar.
Honda CB125F
CB125F
Honda’nın bu sınıftaki enjeksiyonlu motoru olarak
karşımıza çıkıyor. 2015’ten beri Avrupa’da bu model ismiyle
piyasada olmasına rağmen bu sene tamamen yeniden ele
alınmış. Ön arka tekerleklerin ikisi de 18 inç olmuş. İkiye
bölünmüş gösterge paneli oldukça zengin duruyor, devir saati de
motorun sportifliğine katkıda bulunuyor. İki göstergenin ortasında
ise vites göstergesi var. Motorun fiyatı 10.750 TL.
Yamaha YS 125
Yamaha’nın oldukça kaliteli commuter aracında ABS yok ancak ön-arka kombine fren sistemi ve enjeksiyon var. Motor geçen sene ülkeye giriş yaptı ancak YBR’nin fiyatı sebebiyle pazarda pek tercih edilmedi. Bu yıl YBR’nin ortadan kalkması ile YS Yamaha’nın commuter sınıfı motoru olarak tek başına kalıyor. Şu andaki satış fiyatı 12.950 lira.
Küçücük, fıçıcık, içi dolu turşucuk
diye bir laf vardır, Bajaj Pulsar da
aynı bu özelliklere sahip. Motor
hacmi bakımından büyük ağabeyi
Pulsar NS200’e göre küçükmüş
gibi görünse de NS160 15,5 beygir güç üretiyor ve oldukça performanslı, sportif bir görünümü var. Liste fiyatı 14.000 lira olmasına rağmen bayiler arasında daha ucuza satan var. Beğendik.
25.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar
Bajaj Pulsar NS200
Piyasada, özellikle büyük
şehirlerde çok sık görmeye
başladığımız açık ara en
önemli motorlardan biri.
KTM Duke serisi ile aynı
fabrikada, benzer bir
motorla üretilen Pulsar,
Türk motosiklet piyasasının
bu sınıftaki “güçlü motor”
ihtiyacını uygun fiyata
karşıladığı için çok beğenildi.
Çok satıldı. Geçtiğimiz
yıl tamamen yenilendi
ve Euro 4’e uygun hale
geldi, 25 beygir gücündeki
motorda ABS standart olarak
sunuluyor. 150cc’den sonra alabileceğiniz en popüler ve ucuz
motor. Haziran 2018’de 15.700 TL’ye satılıyor.
Neo Sports Cafe tasarımından yola çıkılarak düzenlenen CB300R ve
CB125R model ile Honda ailesine iki yeni naked model katılmış oldu.
Türkiye’ye 250’lik olarak geleceği için fiyatı 300’lüğe göre daha uygun
oldu; 22.600 TL. Güncel CBR250R’da kullanılan 250cc, tek silindir
motoru ile CB250R, 125’likten bir üst segmente geçmek isteyen
sürücüleri etkileyecek gibi duruyor. Honda CB250R, abisi CB1000R
modeli andıran görünümünün yanı sıra 41mm USD çatallara, yüzer
ön diske, IMU temelli ABS ve Dunlop radyal lastiklere sahip. Retro
görünümü ile bu yılın süper aletlerinden biri olmaya aday. Aynı
modelin aşağıdaki fotoğrafta yer alan 125’lik olanında ise fiyat etiketi
17.250 lira seviyesinde.
Test pilotumuz Alişan Fidan’ın
kaleminden: “Öncelikle
motoru 373cc ve alt blok
olarak KTM Duke 390 ile aynı.
Peki ne farklı? Öncelikle üst
kapak daha uzun ve Duke’da
olduğu gibi aluminyumdan
değil dökümden yapılmış.
Piston’un yanma odası
içinde gidip geldiği mesafe
daha uzun olduğu için biraz
daha az devir çeviriyor ama
bunu tamamen alt devirden
itibaren dopdolu tork vermesi
amacıyla yapmışlar. Bu
ayarlamalar sayesinde motor
35 beygir fakat 35 NM’de tork
veriyor. Ayrıca konulan 3 bujili sistem sayesinde daha verimli yanma ve yumuşacık gaz
tepkileri elde edilmesi amaçlanmış. Bunda da başarılı olunduğunu düşünüyorum.”
Fiyat şimdilik 23.750 lira.
R25 severlere müjdemiz var. Yamaha’nın
bu çok sevilen küçük sınıf süper sporu bu
sene korkulduğu gibi R3 olarak değil yine
250’lik olarak devam edebilecek. Euro 4’e
uyabilmesi için ABS sistemi hem buna hem
de çıplak kardeşi MT-25’e eklenecek. R25’in
yılbaşında için 23.400 lira olan fiyatı %20
gümrük vergisi ve ABS’nin eklenmesiyle birlikte
26.200 TL odu. Çıplak versiyonu MT-25 ise
tahminen 24.650 lira oldu.
12 inç lastiklere sahip Orbit 50’de, önde disk,
arkada kampana fren
bulunuyor. 100 kilogram
ağırlığındaki Orbit’in
boyutları büyük abilerini
aratmayacak kadar büyük.
Benzin deposu 5,2 litre
yakıt alıyor. Fiyatı 6.590 TL.
Peugeot Kisbee 50
3,7 beygirlik Kisbee’nin benzin deposu 5,5 litre.
12 inçlik lastikleri
ve önü disk arkası
kampana olan fren
sistemi var. Sele altı
bölmesi tam kask
alabilen Kisbee’nin
ağırlığı 85 kilogram.
Fiyatı 9.990 TL
3 Beygirlik Mondial diğerlerine göre biraz daha
ufak tefek görünüyor. Egzoz kaplaması ve bazı
detayları Vespa’nın
LX’ine benziyor. 10
inçlik lastiklere, önde
disk arkada kampana
fren sistemine sahip
olan Mondial 85 kg
ağırlığında. Fiyatı
4.590 TL
Oldukça cüsseli görünen bu modelin fiyatı 9.750
TL. Türkiye’ye yeni giriş yapmasına rağmen
Yamaha Avrupa’da bu modeli yıllardır üretiyor.
Efsane olan eski modeli 2 zamanlı bir motora
sahipken artık Euro 4 emisyonu sebebiyle yenisi 4
zamanlı üretiliyor.
Benelli bu yıl Avrupa’da atakta. Leoncino ismini
verdiği “küçük aslancık” anlamına gelen çıplak
motosikletleri gerçekten güzel. Çift silindir,
500cc motorun, 8,500 devirde 47.6 beygir güç
üretebildiği belirtiliyor. Fuarda gördüğümüz
pek çok modelde olduğu gibi Benelli Leoncino
500 model de tamamen LED farlarla donatılmış.
Modern teknolojinin kullanıldığı hissedilen model,
piyasaya kırmızı, siyah, bronz ve gümüş renklerle
Avrupa’da piyasaya çıkacak. Türkiye’de de bir
fabrikada üretim yapacağı söylenen Benelli’nin
(tahminen 125’likleri üretilecek) bu yıl Leoncino’yu
getireceği söyleniyor. Fiyatı 38.990 TL.
Şu an için piyasada sıfır alınabilecek en iyi motorlardan bir tanesi.
Yamaha Türkiye’nin yaptığı büyük stok sayesinde halen %20 ek
gümrük vergisine maruz kalmadan ucuza satılıyor. Tracer 700’ün
41.500 liralık fiyatı Honda NC750X hariç bütün rakiplerinden en az
10 bin lira daha ucuz. Ayrıca 40 bin lira seviyesinde binilebilecek pek
motor kalmadı. “Arka maşası uzatılmış ve 3 giysi takılmış bir MT-07”
biçiminde küçümseyenler varsa da hiç birine kulak asmayın. 900’lük
abisinden bile iyi, mükemmel bir motosiklet. Şu anki fiyatıyla MT-07’den
bile neredeyse ucuz.
Türk motor kullanıcısının hem dayanıklılık, hem de yakıt tüketimi
bakımından dostu olan süper bir alet. 43.500 liralık fiyatı halen
uygun olan, motoru ne kadar gazlasanız da 4,5 litreden fazla
yakmayan mükemmel bir motosiklet. Esasen çok bir gazlama
motoru da değil. Alınıp süper ucuza yıllarca uzun uzun gezilebilir.
Tahminen 100.000 kilometre sonra da benzer kondüsyonda ve
sağlam olacaktır. Otomatik için ise 3.500 lira daha ödemek lazım.
Firmanın deyimiyle “Olgunlamış” bir MT-07 bizlerle! 2018 senesi için iyileştirmeler ve güncellemeler geçirmiş olan modelin süspansiyonları, çeşitli koşullarda konfor ve performans sunabilmek üzere terfi ederek bir üst modele geçirilmiş. Ön çatalların güncellenmiş ayarları daha sportif bir sürüş sunarken arkada ise geri sönümlemesinin ayarlanabilme özelliği, sürüş stiline uygun hale getirilmesine izin veriyor. Deponun çevresini sarmalayan sele ise daha fazla rahatlık sunmak üzere yeniden tasarlanmış. Ön yapı ve far tasarımına baktığımızda ise “Master of Torque” yani Tork Uzmanı abisi MT-09 modele benzediği kesinlikle ifade edilebilir. Yeni kuyruk kısmı ise büyük büyük abisi MT-10’dan ilham alınarak tasarlanmış. Motor hacmi olarak 689cc sıralı 2 silindire sahip olan yeni MT-07, tamamen yeni gövde yapısı ile dizayn edilmiş. 2018 Yamaha MT-07, yeniden tasarlanmış ön ve kuyruk farları, daha sportif ön çatal ayarları, düzenlenmiş sele yapısı, geliştirilmiş sürüş pozisyonu ile sürücüsüne daha fazlasını vadetmeye geliyor. ABS’nin modelle standart olarak geldiğini belirtelim. 2018 modelin fiyatı 39.700 TL.
Bu fiyat seviyesindeki rakipsiz tek motor Honda’nın Africa
Twin! Haziran 2018’te 64.000 TL olan fiyatının bayilerde biraz
daha uygun olduğu söyleniyor. Bu fiyata böyle bir motor
bulmak mümkün değil, dolayısıyla fiyatlar bu seviyelerde iken
niyeti olanlar kaçırmasın. Africa’nın biraz daha büyük depolu
ve makyajlı modelleri de geldi, fiyatları 69.800 TL (manuel),
72.900 TL (DCT).
Yamaha MT-09’un bir üst versiyonu olan ve beklenen MT-09 SP,
yüksek teknik özellikleri ile ortaya çıktı. Geniş gidonu, kompakt
şasisi, yüksek sürüş pozisyonu ve son derece güçlü motoru ile
MT-09 SP, atak hyper-naked olarak tanımlanıyor. MT versiyonu
bir adım ileriye götüren daha keskin hatlara sahip MT-09 SP
versiyonuna, 850cc sıralı üç silindir motor can veriyor. Bu
modelde, arka süspansiyon olarak ek rezervuarlı Öhlins ve önde
ise yukarlarda geri sekme, aşağıda ise sıkışma ayarı bulunan
süspansiyonlar kullanılmış. Her iki süspansiyon bacağı da üstten
geri sekme, alttan ise sıkıştırma ayarına sahip. Fiyatı 61.500 TL.
Bildiğiniz her şeyi unutun! Bu motoru test etmeden önce
fiyatına bakmış, testin sonunda da yazacağımız üzere çok
pahalı bulmuş, “bu fiyata neler var” demiştik. Evet, neredeyse
yarı fiyatına sıfır MT-07, çok daha düşük fiyata MT-09 gibi
motorlar aslında bu motorun direkt rakibi. Gel gelelim sürünce
bütün fikrimiz değişti.
Milano Fuarı’nda motoru pek beğenmemiş, üzerine
olumsuz şeyler atmış tutmuştuk. Bildiklerinizi unutun!
Kendi sözlerimizi de yuyyuk, unuttuk. Duke 790
gerçekten çılgın ama bir o kadar da kolay sürülebilir
bir motor olmuş.
790’da hata aramaya çalışsanız da bulmak zor.
Depoyu dizlerle tuttuğunuzda hissettiğiniz hafif
bir motor vızıltısı, viteslerin biraz kemikli oluşu,
vites kolunun kısalığı, bir de depo üstünün incecik
ve çirkin olması haricinde biz pek bir kötü yan
bulamadık. Ha, bir de kallavi fiyatı; 14.750 Euro.
Yamaha’nın “Gelecekten Gelen”
modeli, fuarda oldukça ilgi çeken
modellerden birisi olmayı başardı.
Markanın yeni üç tekerleklisi Niken,
bu ebatta üretilen ilk 3 tekerlekli
olma özelliğini taşıyor. Hatta öyle ki
Yamaha mühendisleri tarafından,
aracın motosikleti yeni öğrenenlerden
ziyade bu işten keyif alan ileri seviye
sürücüler için tasarlandığı belirtiliyor.
Sıvı soğutmalı ve 3 silindirli MT-09
motoru kullanılan üç tekerlekli,
videosunda da hissedildiği gibi
sağlam bir yatış açısına sahip.
Avrupa’da 15 bin Euro fiyat etiketine
sahip modelin Türkiye fiyatı 90.000
TL. İlk teslimat dünya genelinde Eylül
ayında.Test ettik (bkz. 2018 Haziran
sayısı) hayran kaldık.
Kawasaki Z900RS
1970’lerin efsanesi Kawasaki’nin orijinal ve havalı Z1 modeli, Z900RS modelde tekrar
hayat buluyor. 948cc hacimli, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı 4 silindir motora sahip
model, Kawasaki Z900RS Cafe ile aynı “eski” havaya sahip. Eski zamanları hatırlatan
nostaljik Z900RS, Şeker Kahverengi/Şeker Turuncu, Mat Metalik Yeşil/ Düz Siyah,
Metalik Parlak Siyah
olmak üzere üç renk
alternatifi ile geliyor.
Çok fonksiyonlu,
çift LCD göstergesi,
yenilikçi LED farları
ile modern özelliklere
sahip bir “eski”
kullanma şansınız
var. 12 bin euro
olan Avrupa fiyatı
%20 ek gümrük
vergisi de bindiğinde
bizdeki fiyatı çıplak
versiyonda 17.900
Euro oldu. Farın
etrafına giysi taktıkları
yeşil modelin ise
adı RS Cafe; 18.500
Euro fiyatı var.
Uzun süreden beri konuşulan ortanca GS’in yenileneceği meselesi sonunda gerçek
oldu. BMW popüler modeli F850GS’te daha iyiyi elde etmek adına radikal değişiklikler
yapmış. Öncelikle model tamamen yenilenmiş. Görünümü, detayları, parçaları
gelenekselleşmiş F’i andırsa da teknik olarak tamamen yeni. Eskiden paralel çalışan 2
silindirli motor artık V2 benzeri, tıpkı MT-07’de olduğu gibi 270 derecelik açıyla çalışıyor.
Motor hacmi 853cc’ye, güç de 95 beygire yükseltilmiş. Önceden sele altında olan 16
litrelik depo artık klasik yerine sürücünün önünde geri dönmüş ve hacmi 15 litreye
düşmüş. BMW yakıt tüketimini daha da azaltarak menzilde bir fark olmadığını belirtiyor.
Kilometre gösterge grubu tamamen dijitale dönüşmüş, 6,5 inçlik dijital bir TFT ekran
var. Aracın motoru BMW’nin uzun zamandan beri ortaklığa hazırlandığı çinli motor
firması Loncin tarafından üretiliyor. Eski Rotax makineden tamamen farklı, dişli ve zincir
grubu da diğer
rakiplerde olduğu
gibi sol tarafa
geçmiş. Dinamik
ESA’lı elektronik
süspansiyonlar
mevcut. Araç
Avrupa’da
eskisinden
500-1000 euro
daha pahalı.
Türkiye fiyatı
18.300 – 20.000
Euro arasında
değişiyor.
Honda CB 1000R
CB’nin artık sürüş modları var. Eskiden olmayan çekiş kontrolü ve ayarlanabilen motor freni sistemi var. 4 mod; Spor, Standart, Yağmur ve Kişisel olmak üzere dört ayar tanımlanmış. Diğer pek çok modelin aksine gaz açık olsa bile bu modlar sürüş esnasında değişebiliyor. Spor modunda bu ayar için tanımlanmış tek kademe çekiş kontrol ve motor freni kullanılıyor. Spor ayarda iken motor 10.500devir/dakikada 145 beygir güç üretiyor. Günümüz Yamaha MT’lerinin düşük devirde ürettiği torktan sonra bunda maksimum torkun 8.250 devirde gelmesi sizleri hayrete düşürmesin. Bu motorun olayı tam olarak gazlamak değil. Fiyatı 82.000 TL.
200.000 Liraya Kadar Alınabilecek MotorlarDucati Panigale V4
Ducati süperspor kategorisine yeniden süslü bir imza atmaya hazırlanıyor. Panigale V2 zaten yeterince güçlü iken İtalyan’lar şimdi de 90 derecelik yeni V4’leri ile standart atmosferik motorda güç rekoru kırmaya gidiyorlar. Daha önce Panigale’de olmayan bir yarım şasi motorun üzerine gelmiş kurulmuş. Buna rağmen toplam ağırlık 175 kilogram, güç 215 beygir, hacim de 1.100cc olmuş. Hacmi sebebiyle büyük ihtimalle güncel yarışlara giremeyecek olsa da pistten piste koşmak için iyi bir alternatif olmuş. Speciale adını verdikleri daha özel üretimde GPS ve bilgi analizi modülü mevcut, 226 beygir ve Avrupa’da 28 bin euro olan S’ten 12 bin euro daha pahalı. Motorlar 2018 girişinde piyasada olacak. S versiyonu bizde 37.900 Euro iken 226 bg’lik speciale versiyonu 49.900 Euro.
Honda Gold Wing’i tamamen yenilemiş. Yakından bakınca bu yenileme kendisini hemen belli ediyor. Motor görsel olarak bile oldukça hafiflemiş görünüyor. Duruşu çok daha sportif hale gelmiş. Rakamlarla konuşacak olursak; eski kasaya göre 40 kilogram daha hafif ve 8 beygir daha güçlü olan motorun makinesi de baştan aşağı yenilenmiş. Sadece motor bloğu 6,2 kilogram daha hafif. Eskiden 118 beygir olan 6 silindirli motoru gücü şimdi 126 beygir. Vites kutusuna DCT entegre edilmiş, yani artık 7 oranlı otomatik vitesli versiyonu da alınabiliyor (186.400 TL). Trafikteki dur kalklarda start&stop özelliği, yavaş manevralarda ise sürücüye yardımcı olarak devirmeyi engelleyen “yürüme modu”(walking mode) gibi özellikleri kendisine hayran bıraktırıyor. Aracın devasa hale gelmiş büyük kilometre saati bölgesindeki 7 inçlik Apple Car Play’de, harita dahil her türlü bilgiyi görmek mümkün. Manuel vitesli versiyonun fiyatı 165.800 TL.