Yazar: Efe Kutlu
Neo Sports Cafe tasarımından yola çıkılarak düzenlenen CB300R ve CB125R model ile Honda ailesine iki yeni naked model katılmış oldu. Serinin küçük kardeşi CB125R’a bir bakış atalım…
Honda CB1000R modelde bulunan LED farlar, karartılmış gösterge ve rahat oturuş pozisyonu CB300R ve CB125R modele de uygulanmış. Böylece yenice tanıtılan 2018 Honda CB1000R modele benzeyen Honda’s Neo-Sports Café Concept modellerin orta ve küçük birer CB’si olarak CB300R ve CB125R ortaya çıkmış oldu.
2018 Honda CB125RMotosiklete başlayan hangi yeni sürücü, ilk motorunun sürmesi ve hakimiyeti kolay, görünüş olarak gösterişli, sürüş açısından atak ve gerçek sürüş performansına sahip olmasını istemez ki? Ve tüm bunlar da farklı, göz alıcı, teknik anlamda premiyum özelliklere sahip bir modelde toplansın.
Honda, bu karışımı iyi anlamış olmalı ki 2018 model CB125R modeli yaratmış. Böylece Honda’nın yeni Neo Sports Cafe ailesinin stilini kullanan, kompakt formuyla CB125R, içerisinde CB1000R ve CB300R modelin de bulunduğu ailenin en ufak üyesi oldu. Daha büyük motosikletlerin görünüşüne sahip olan model, hakimiyetini kolaylaştıracak şekilde sadece 125.8 kilo ağırlığında (ıslak). Tek silindirli, sıvı soğutmalı motoru, güçlü ivmelenme yaratmak üzere genç sürücülere ilham vermek amacıyla tasarlanmış.
2018 Honda CB125R modelin şasisi, presli ve çelik boru yapısının karışımından oluşuyor. CB125R, yüksek teknik özellikli 41mm USD çatallar, önyüklemeli ayarlanabilir monoshock, radyal 4 piston ön kaliper, IMU (Atalet Ölçüm Birimi) bazlı ABS ve Dunlop radyal lastiklere sahip. LCD gösterge, tam LED farlar, modelin kalitesini daha da arttır nitelikte.
Anlaşılan Honda’nın minimalist ve naked modeli CB125R, Avrupa yollarında yeni bir stili kovalıyor olacak.
2018 Honda CB125R Fotoğraf Galerisi: 2018 Honda CB125R
2018 Honda CB125R Teknik Özellikleri
Motor
İlgili Foto / 10 Kasım 2017 | 01:30
Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, 2 sübap, tek
silindir, SOHC
Motor Hacmi (cc)
125cc
Çap x Stroke
58mm x 47.2mm
Sıkıştırma Oranı
11.0 : 1
Maksimum güç
14 hp (beygir)/8,500rpm
Maksimum tork
10Nm/8,000rpm
Yakıt tüketimi
30.2km/litre
Yakıt deposu kapasitesi
10.1 litre
Starter
Elektrik
Debriyaj
Islak, çoklu plaka (helezonik yay)
Vites
6 ileri
Dişli takımı
O-Ring Zincir
Boyutlar (U x G x Y)
2015mm x 820mm x 1055mm
Aks açıklığı
1,345mm
Kaster Açısı
24.2º
Sele Yüksekliği
816mm
Yerden Yükseklik
140mm
Boş Ağırlık
126kg
Ön Süspansiyon
41mm teleskopik çatal
Arka Süspansiyon
Tek amortisör
Ön – Arka Jant Ölçüsü
17M/C x MT3.00 – 17M/C x MT4.00
Ön Lastik – Arka Lastik
110/70R17M/C 54H – 150/60R17M/C 66H
Elektronik
Ön & arka bağımsız ABS – (IMU ile)
Gösterge
LCD Gösterge
Ön Far
Lo:13W Hi: 8.8W (LED)
Arka Stop
Stop: 2.5W Tail: 0.4W (LED)