Yazar: Alper Baycan
Tüm ihtişamı ile 2018 Honda Gold Wing geliyor.
2018 Honda Gold Wing!
İlgili Foto / 26 Ekim 2017 | 16:59
1975 senesinde tanıtıldığından beri, Honda Gold Wing iki tekerin öncü olduğu seyahatlerde son nokta olmayı başarmış bir modeldir. Kendi yolculuğunda başrolde olan bu model, seneler geçtikçe fiziksel ebatlarında ve motor hacminde pek çok gelişme yaşasa da lüks, kalite, sağlamlık ve konfor başlıklarında her zaman kendine özgü hayranlık uyandıran havasıyla bir nevi lider olmuştur.
2018 Honda Gold Wing, artık kedisine ve sürücülerine yepyeni bir yön belirliyor! Devasa 6 silindir motoru ile çığ gibi bir tork ve güç sunan Honda’nın amiral gemisi yani premiyum Gold Wing modeli, iki kişinin rahat bir tarzda sürüş yapmasına olanak tanıyan pek çok özellikle dopdolu. Evet, 2018 Honda Gold Wing daha küçük, daha hafif ve çok daha atak haliyle tutkunlarına ait inanılmaz bir model geliyor…
Yutaka Nakanishi, 2018 GL1800 Gold Wing Large Proje Lideri (LPL) şunları söyledi: “Yeni Gold Wing’imizin lüks tanımı içerisinde kalmasını fakat çok daha fazla “yuvarlak” hatlara sahip bir motosiklet olmasını istedik. Şehir içinde ve dışında turlarda sahibinin işini fazlasıyla gören bir motosiklet olmasını istedik. Daha önce hiç bu kadar heyecan verici bir sürüş olmamıştı. Bu yüzden herşeye boş bir parça kağıtta başladık ve Gold Wing’e daha küçük, hafif ve modern bir sürücünün isteyebileceği kadar teknolojik yazılım ve donanım ekledik. 1975’ten beri Gold Wing, Honda için amiral gemisi bir model olarak kaldı. Ve şimdi böylesine önemli bir isim için yeni bir sayfaya başlamaktan dolayı çok gurur duyuyoruz.”
Devasa gösterişli modelin Amerika varyasyonları ise şu şekilde: “2018 Gold Wing”, “2018 Gold Wing Automatic DCT” (Mat Majestik Gümüş Renk), “2018 Gold Wing Tour” (Şeker Parlak Kırmızı ve İnci Işıltılı Beyaz Renk), “2018 Gold Wing Tour Automatic DCT” ve “2018 Gold Wing Tour Airbag Automatic DCT” (Şeker Parlak Kırmızı/Koyu Siyah ve Koyu Siyah Metalik)
Gelin yolların fatihi 2018 için güncellenen Honda Gold Wing’e detaylı bir bakış atalım.
PERFORMANSMotor (Tüm modeller) Sürüş pozisyonunu ileri doğru yönlendirmek ve çok daha kompakt bir motosiklet yaratmak için 2018 Honda Gold Wing’in motor ve şasisi birlikte tasarlanmış. Gold Wing’in 6 silindirli devasa motoru, güçlü olduğu kadar da oldukça ün kazanan bir motor olmuştur. Genel yapı aynı olarak kalsa da 1833cc motor kapasitesi ile yeni modelin ağırlığı, DCT versiyonu için 3.6 kilo daha fazla olarak 5.8 kilo azaltılmış.
Alüminyum Silindir Kıyafeti (Tüm modeller)Yüksek dayanımlı alüminyum silindir kıyafeti hem kilo azaltımına yardımcı olmuş hem de soğutma verimliliğini arttırmış. Aynı zamanda motor uzunluğu da küçültülmüş.
Unicam Silindir Başlığı Tasarımı (Tüm modeller)Yeni motor, motor performansı ve gücünü geliştiren dört sübap, Unicam silindir başlığı tasarımını kullanıyor. Bu da aynı zamanda motorun ağırlığını azaltmaya katkı sağlamış. Silindir başına dört sübap tasarımı da yeni Gold Wing’in geliştirilmiş yakıt tüketiminin bir parçası olmuş.
7 İleri Otomatik DCT Şanzıman (Gold Wing Automatic DCT – Gold Wing Tour Automatic DTC – Gold Wing Tour Airbag Automatic DCT)2018 için büyük haber. Tarihinde ilk defa Gold Wing, yepyeni 7-İleri Otomatik DCT ile sunuluyor. Bu versiyondaki geçişler, hiç olmadığı kadar hızlı ve pürüzsüz olduğu belirtiliyor. Yüksek hız vitesi 7. Vites ise otoyol yolculukları için ideal mi ideal.
6 İleri Manuel Şanzıman (Gold Wing – Gold Wing Tour)Manuel vites mi istiyorsunuz? Yeni Gold Wing, Gold Wing tarihindeki en iyi geleneksel şanzıman sistemini sunuyor. Örneğin; yüksek hız vitesli altıncı vites elde ediyorsunuz.
Kaydırmalı Debriyaj (Gold Wing – Gold Wing Tour) Premiyum sportbike modellerindeki gibi, yeni Gold Wing’in manuel vitesine kaydırmalı debriyaj eşlik ediyor. Tonlarca gücü ile 1833cc motorun gücü ve yeni şasisi, Gold Wing’i bir sportbike gibi sürülmesine izin veriyor. Virajlı yollar, bekleyin Gold Wing’i!
Yürüme Modu (Gold Wing DCT – Gold Wing Tour DCT – Gold Wing Tour Airbag DCT)2018 için büyük bir adım: Yeni Gold Wing DCT modeller, yürüme temposunda yavaş gidiş “Yürüme Modu” özelliği gösteriyor. Sıkışık park noktalarına tam yükle dolu bir motosiklet ile girip çıkmanın ne kolay olacağını düşünün!
Cruise KontrolTabi ki yeni Gold Wing, hala cruise kontrol özelliğini sürdürüyor.
YOL TUTUŞÇift Ön Süspansiyon Çatalı (Tüm modellerde)Bir bakışta gözleriniz Gold Wing’in radikal ve yeni Honda mühendisliği ile bezenmiş çift ön süspansiyon çatalına kayacak. Yenilikçi tasarım, motorun, sürücünün ve artçının ön tekere daha da yakınlaşmasını sağlıyor ve böylece daha mükemmel bir hakimiyet sağlıyor.
Şasi (Tüm modellerde)En son jenerasyon alüminyum şasi, daha önceki versiyonlarından önemli derecede daha hafif ve daha kompakt. Son model pres döküm yapı, şasi sağlamlığını arttırarak hem prüzüsüz sürüş hem de hassas yol tutuş sağlıyor.
Arka Masa/Arka Süspansiyon (Tüm modellerde)Tescilli tek taraflı Pro Arm tasarımı ile alüminyum arka masa, Gold Wing’in eksantrik kam milini hala barındırıyor. Hem ağırlığı azaltan hem de sağlamlığı arttıran yeni ve patentli pivot bir yapı kullanarak arka masa, şasi ile bağlantılandırılmış. Böylece sürücü, hassas ve daha yumuşuak bir sürüşe kavuşuyor.
ABS Fren Sistemi (Tüm modellerde)Tam kapasite bagajlarla iki kişiyken, zorlu ve ani bir duruş mu yapmak zorunda kaldınız? Tamamen yeni 2018 Gold Wing’ler, çeşitli yol ve çekiş koşulları altında mükemmel duruş için donatılmış ABS fren sistemi ile donatılmış.
Sürüş Modları (Tüm modellerde)2018 Gold Wing motorları, sunduğu Tur, Spor, Yağmur ve Ekonomi olarak dört sürüş modu ile kullanıcı dostu güç kapasitesi sağlıyor. Her bir sürüş modu, seçilen moda göre farklı güç verimi sunuyor. Bu modlar, Gold Wing Tour modellerinde, süspansiyon sönümlemeyi ve DCT modellerinde ise vites değiştirme noktasını değiştiriyor.
MÜHENDİSLİKThrottle By Wire (Elektrikli Gaz Kontrolü) – (Tüm modellerde)Honda Gold Wing’in throttle by-wire sistemi, muhtemelen daha önce hiç deneyimlemediğiniz bir motor kontorolü sağlıyor. Dört güç modu ve Gold Wing Tour modellerde bulabileceğiniz Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC) gibi özellikleri bulunuyor.
Yokuş Kalkış Desteği – (Tüm modellerde)Hem Gold Wing hem de Gold Wing Tour modeller, Hill-Start-Assist (HSA) yani Yokuş Kalkış Desteği özelliğine sahip. Bu özellik, eğimli yüzeylerde geri gitme senaryosunu sıfıra indirmek için gaza dokunmadan önce ve frenleri bıraktığınızda motosikletinizin pozisyonunu bir anlığına sabit tutuyor. Bir yokuşta durduktan sonra kalkmak için muhteşem bir kolaylık!
Akıllı Çalıştırma – (Tüm modellerde)Yeni Gold Wing, elektronik akıllı anahtar özelliğine sahip. Anahtar kapalı yakınlıktayken (ceket cebinizde) sadece motorunuza atlayıp bir düğmeye basıp sürüş yapabilirsiniz. Bu “cevap verme” özelliği, karışık ve kalabalık park alanlarında ya da karanlıkta motosikletinizi bulmanıza yardımcı olabilir.
Geri Vites – (Gold Wing Automatic DCT – Gold Wing Tour – Gold Wing Tour DTC – Gold Wing Tour Airbag Automatic DCT)Gold Wing DCT modelleri, özel düşük hızda motor gücünü kullanan geri vites sistemine sahip. Gold Wing Tour, elektrikli geri vitesi ile eşsiz bir manuel vites sunuyor. Her iki sistem de motosikletiniz ile bir park alanından özellikle de yokuş yukarı geri gitmeniz gerektiğinde manevrayı kolaylaştırıyor.
ELEKTRONİKLERHomelinkOpsiyonel bir özellik olarak Homelink, evinizdeki aletler ile Gold Wing’inizi entegre etmenize izin veriyor. Nasıl mı? Tipik bir örnek: Sadece motosikletinizin merkez konsolundaki bir düğmeye dokunarak herhangi bir kumanda olmadan evinizin garajını açabilirsiniz.
Lastik Basınç İzleme (TPMS) – (Tüm modellerde)Doğru lastik basıncı, bildiğimiz gibi güvenliğimizin ve ekonomik sürüşlerin vazgeçilmezlerindendir. Özellikle de touring bir motosiklet için değişken yüklerden ötürü bu durum, kritik derecede önemlidir. Tüm Gold Wing modellerindeki Lastik Basınç İzleme (TPMS), düşük lastik basıncı konusunda sürücüyü otomatik olarak uyarır. Gold Wing Tour modellerinde ise ön ve arka basıncı dışa doğru sesli okuma da premiyum bir dokunuş olmuş.
Geliştirilmiş Ölçüler – (Tüm modellerde)Yeni Gold Wing kokpiti, bilgi odaklı. Araç ve motor hızı, yük durumu, sürüş modu, yakıt seviyesi, motor sıcaklığı ve çift kilometre sayacı gibi temel bilgilerin yanında aynı zamanda dış hava sıcaklık derecesi, cruise kontrol hızı, ısıtıcı seviyeleri ve hatta bir Apple iPhone’da CarPlay aracılığıyla bağlanmış seçili uygulamalar da kontrol edilebiliyor.
Apple CarPlay™ Entegrasyonu – (Tüm modellerde)Motosiklet sektörü için bir ilk! Apple’s CarPlay, sorunsuz bir şekilde yeni Gold Wing’iniz ile entegre oluyor. Bu da telefonunuzun navigasyon, uygulamalar, müzik ve diğer servislerini kolaylıkla kullanabileceğiniz anlamına geliyor. Yurt dışındayken telefon numaralarınıza, müzik çalma listelerinize ve hava durumuna erişiminiz olacak. Bluetooth özellikli kablosuz kulaklıklar, daha önce hiç olmadığı kadar kolay iletişim kurmanızı sağlar. Ve en iyisi de her gün yenisi eklenen uygulamalarla CarPlay®, motosikletinizin teknolojisini ve rahatlığını en modern kesimde tutmaya devam eder. Navigasyon – (Tüm modellerde)Her bir yeni Gold wing ve Gold wing Tour, rotaları ve diğer navigasyon bilgilerini göstermek üzere büyük, parlak 7 inç tam renkli TFT LCD gösterge ekranı ile donatılmış. Artı tünelin içinde bile çalışabilen bir jiroskoplu pusula ile ekipmanlandırılmış. CarPlay özelliğinden bağımsız olarak telefonunuzla ya da telefonsuz olarak çalışıyor. Ayrıca Honda tarafından bir bonus ile ücretsiz 10 yıllık harita güncellemeleri ile taçlandırılmış.
KONFORElektrikli Ön Koruma Camı (Rüzgar Siperlik) – (Tüm modellerde)Yeni Gold Wing’in rüzgar koruma camı hakkında birkaç şey farkedeceksiniz. İlk olarak bu özel siperlik, yükselip alçalırken açısını değiştirebildiği gibi 12 cm gibi bir mesafede hem aşağı hem de yukarı hareket edebiliyor. Tüm bunlara ilave olarakta en son kullanılmış ayarı, otomatik olarak hatırlar. Rüzgar camına daha yakın oturursunuz, daha dar, alçak ve daha sportif bir profil ile sürücüye mükemmel bir koruma sunar.
Grenaj – (Tüm modellerde)1980’lerden beri, Gold Wing orijinal ekipman olarak tam kapsamlı grenajları ile tanıtılan ilk model. Muhteşem rüzgar ve hava koruması sunarken hava kesicileri ile daha önceki modellerden daha aerodinamik yapıdadır. Yeni kanal sistemleri ile sıcak yaz günlerinde sizi daha serin tutmaya yardımcı olur.
Sürücü/Artçı Sele Bölümleri – (Tüm modellerde)Daha kısa motor ve yeni ön süspansiyon, kokpit kısmının genişlemesine olanak tanımış. Modellerin selelerinde sürücünün ve artçının daha rahat etmesini sağlayan yeni bir malzeme kullanılmış. Sürücünün selesinin ön kısmı, yere ayaklarının daha kolay ulaşmasını sağlayacak şekilde daha dardır. Sürücü opsiyonel sırtlık ile sürüşlerin keyfine varabilir.
Teknik Özellikler
MOTOR
Motor Hacmi (cc)
1833cc
sıvı soğutmalı 6 silindir
Çap x Stroke
73mm x 73mm
Maksimum Güç Verimi
126 beygir/5500rpm
Maksimum Tork
170Nm/4500rpm
Karbürasyon-Ateşleme
PGM-FI elektronik yakıt enjeksiyon
Sıkıştırma Oranı
10.5:1
Subap Mekanizması
SOHC, silindir başına dört sübap
Yakıt Tüketimi
5.6 litre/100km
AKTARMA ORGANLARI
Vites
6
ileri MT (yüksek hız vitesi, elektrikli geri)
7-ileri
ve geri DCT
Şanzıman
Şaft
ŞASİ/SÜSPANSİYON/FRENLER
Ön Süspansiyon
Çift Ön Süspansiyon Tipi: 10.92 cm
travel
Arka Süspansiyon
Pro Arm® tek taraflı arka masa
Pro-Link® tek amortisör; 10.41 cm travel
Ön Fren
Hidrolik; çift 320mm diskler
Arka Fren
Hidrolik; tek 316mm disk
Ön Lastik
130/70R-18
Arka Lastik
200/55-16
BOYUTLAR
Uzunluk * En * Yükseklik
Gold Wing: 2,475mm * 925mm * 1,340mm
Gold Wing ‘Tour’: 2,575mm * DCT 905mm
/ MT 925mm * 1,430mm
Kaster Açısı
30.5 derece
İz Açıklığı
109 mm (10.92 cm)
Aks Açıklığı
1695 mm
Sele Yüksekliği
745 mm
Yerden Yükseklik
130 mm
Boş Araç Ağırlığı
Gold
Wing: 365kg
Gold
Wing ‘Tour’: MT 379kg / DCT 383kg
Yakıt Deposu Kapasitesi
21.1 litre
2018 Honda Gold Wing Fotoğraf Galerisi: 2018 Honda Gold Wing
Yorumlar
Loading…