Yazar: Alper Baycan
İki sene önce ilk çıktığında konsept model olarak kendini gösteren Husqvarna Vitpilen 701, Milano’da üretim modeli olarak açıklandı.
Sadeleştirilmiş Husqvarna Vitpilen 701 naked roadster, EICMA Fuarı’nda daha scrambler esintileri içeren ve aynı temayı içeren Svartpilen 701 adı verilen yeni bir konseptle ortaya çıktı.
2018 Husqvarna Vitpilen 701 Model
Husqvarna Svartpilen 701 Konsept Model
Her iki model de Husqvarna’nın 701 Supermoto ve 701 Enduro’sunun 692.7 cc’lik aynı motorunu kullanıyor. 2018 Husqvarna Vitpilen 701, 2018’in ilk çeyreğinde bayilerde olacak. KTM 390 Duke ile tek silindirlik 373.3 cc hacimli daha küçük motoru kullanan ve 701’lik abilerine benzer stilli ile Vitpilen 401 ve Svartpilen 401 modeller de 2018’in ilk çeyreğinde bayilerde bulunabilecek.
Husqvarna Vitpilen 701, ride-by-wire (Elektronik kontrollü sürüş fonksiyonu), ayarlanabilir ABS, 320mm ön disk ve arkada 240mm disk ile dört piston radyal Brembo kaliperlere sahip. Ayrıca Husqvarna Vitipilen 701 model, vites düşürürken arka torku azaltmak için kaydırmalı debriyaja da kavuşuyor. Model, WP süspansiyon, 43mm ters çatal özelliklerine sahip. Kafes tipi çelik şasisi ile modelin, yakıtsız yaklaşık 157 kilo ağırlığında olduğu belirtiliyor.
Basın bildirisinde Husqvarna firmasının Vitipilen hakkındaki açıklamaları: “Vitpilen serisi, cadde motorlarını çekici hale getiren basit ruhu geri getiriyor. Basit ama bir o kadar da gelişmiş tasarımlı bu motosikletler, kışkırtıcı bir dizi çelişkiyi de beraberinde getiriyor: gerçeküstü ve gerçeklik, soğuk ve davetkar, cesur ve mütevazı.”
Svartpilen 701 concept hakkında ise şu bilgiler ifade edildi: “Yeni Husqvarna Svartpilen 701, cadde keşifçisi, ikonik flat track sahnesinin yeniden dirilmesinden ilham alıyor. Geliştirilmiş tek silindir model, otantik, saf ve doğru bir sürüş tecrübesi sunmak üzere tasarlandı.”
Husqvarna Vitpilen 701 Teknik Özellikler
Motor
Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindir
Motor Hacmi (cc)
693 cc
Çap x Stroke
105mm x 80mm
Güç
55 kW (75 hp) @ 8,500 rpm
Tork
72 Nm @ 6,750 rpm
Sıkıştırma Oranı
12,8:1
Starter/akü
Electrikli starter/12V 8.6Ah
Vites
6 ileri
Motor yağı
Bel Ray, SAE 10W-50
Debriyaj
APTCTM kaydırmalı debriyaj, hidrolik
işleyen
Şasi
Krom-Molibden-Çelik kafes
şeklinde şasi
Alt şasi
Aluminyum
Aks açıklığı
1434mm +/- 15 mm
Yakıt kapasitesi
12.0 litre/2.5 litre yedek
İz Açıklığı
109mm
Sele Yüksekliği
830mm
Yerden Yükseklik
140mm
Yakıtsız Ağırlık
157kg
Ön Süspansiyon
WP-USD Ø 43 mm
Arka Süspansiyon
WP-USD Ø 43 mm bağlantılı
ABS
Bosch 9M+ İki kanallı
Tekerlekler ön/arka
Alüminyum döküm tekerler
3.50 x 17” / 5.00 x 17”
Lastikler ön/arka
Bridgestone Battlax 120/70
R 17 / 160/60 R 17