Yazar: İlker Genç
“Görüntülendi” “Yakalandı”, “Çıktı”, “Çıkacak” derken EICMA Fuarı’nda gözler, alımlı 2018 Kawasaki Ninja 400’ün üzerindeydi. Caddede doğdu ama aslında pistten ilham aldı.
Kawasaki, yüksek rekabet içeren segment içerisinde, yeni spor modelini EICMA Fuarı’nda resmen tanıttı. Keskin Ninja tarzına bürünmüş Kawasaki Ninja 400, önemli derecede hafifliği ve daha güçlü şasisi ile önceki kuşaklarından daha fazla performans sunuyor.
Ninja 300 gibi bu yeni Ninja model de yüksek performanstan fazlasını sürücüye sunmakla görevlendirilmiş. Çekici, yüksek kalite görünmekle kalmayan aynı zamanda güçlü motor performansı, hafifliği, ön görülebilir hakimiyeti, rahat spor sürüş pozisyonu Ninja 400 modeli, eğlenceli ve sürmesi kolay bir model yapıyor.
Kawasaki Tarzı ÖğelerBaş döndüren görünüşleri, silindir hacmine bakmaksızın Ninja modellerin başlıca görevlerindendir. Yeni Ninja 400, güçlü Ninja H2’den ilham alan yeni fütüristik Ninja stili, geniş hacimli gövdesi, daha büyük bir modelmiş hissini güçlü kılıyor. Bu izlenim, yüksek sınıf dizaynı, görkemli zırhı ile daha yüksek hacimli sınıftaki modellerle rahatça kıyaslanabileceği bilgisini destekliyor.
Çift LED Farlar – GöstergeNinja 400 modelin keskin görüntüsüne ilave, kibar LED ön ve kuyruk farları, arttırılmış görünürlük sağlamaya yardımcı oluyor. Ninja 400, Ninja 650 modelin gösterge ekranı ile donatılmış. Bir tarafta ikaz lambaları, diğer tarafta vites pozisyonu göstergesi ve çok fonksiyonlu LCD ekran ile geniş analog devir ölçeri bulunuyor.
Motor GücüNinja 400’ün tamamen yeni 399cc motoru, dengeli bir performans ve kontrol ortaya koyuyor. Güçlü, kullanıcı dostu 399cc yeni motor, 10,000 devirde 45 beygir güç ve 8,000 devirde 38 Nm tork sağlıyor. Bu rakamlarla 11,000 devirde 39 beygir güç sunan, bir ufak kardeş Ninja 300’den 6 beygir üstünlük söz konusu oluyor.
Yeni Yardımcı ve Kaydırmalı Debriyaj Ninja 400’ün daha yumuşak çalışan, daha kompakt debriyajı, sürücüye %20 daha hafif vites kolu çekme şansı tanıyor. Racing teknolojisini temel alan Yardımcı ve Kaydırmalı Debriyaj, hem arka tork sınırlayıcı hem de daha hafif debriyaj kolu sağlama görevini yerine getiriyor.
Yeni Radyatör KorumaRadyatör fan koruması, sürücü konforuna katkıda bulunarak motor sıcaklığının sürücüden uzak kalmasını sağlıyor. Yeni tasarımla sıcak hava sürücüden ziyade daha çok dışarı taraflara yönleniyor. (grenaj aralarında delikler aracılığı ile)
Hafif Kafes Tipi Şasi (Trellis)Yeni Ninja 400, tasarım anlamında büyük büyük abisi Ninja H2 modelin şasisine benzer bir kafes tipi şasi özelliği gösteriyor.
FrenlerÖn frenlerde, ZZR 1400 modelde kullanılan (φ310 mm) aynı disk boyutu kullanılmış. En kompakt ve hafif Nissin ABS’ye sahip Ninja 400’ün yarı yüzer ön diski, sağlam durma gücü sağlıyor. Arka fren, daha geniş pistonlarla, çift piston kaliperli φ220 mm petal diske sahip.
LastiklerNinja 650’de bulunanlara benzeyen yıldız yapısıyla 5 tel jantlı tekerlekler, hafifliğe katkıda bulunan etkenlerden. Yanal sert yapıları, viraj dengesine ve hakimiyete katkıda bulunmalarına yarıyor.
Ön ve Arka SüspansiyonDaha büyük çatalın arttırılmış sağlamlığı sayesinde ön çamurluk bağlantısı, saf dışı bırakılarak kilo azaltımına katkıda bulunulmuş. Güncellenmiş bağlantı oranları ve arka süspansiyon ayarları, yüksek kalite sürüş hissine katkıda bulunacak değerlerden. 5 yönlü önyüklemeli ayarlanabilirliği, sürücünün sertliği ve vücut ağırlığına uygun sürüş yüksekliği ayarlayabilmesine izin veriyor.
Rahat, Spor Sürüş PozisyonuYükseltilmiş hakimiyet konumu ve hafifçe ileride yer alan ayak pegleri, sürücünün motosikleti iyi kontrol etmesini ve aynı zamanda da daha konforlu bir sürüş yapmasını sağlamak üzere tasarlanmış. Sele yüksekliği 785 mm iken selenin ve motor sonunun narin dizaynı, sürücünün ayaklarının rahatça yere ulaşmasına imkanı tanır.
Üstün Sürüş Konforu ve Mükemmel Rüzgar KorumaDüşük vibrasyon ve kalın dolgulu seleler, sürüş rahatlığı sunarken Ninja 400’ün geniş hacimli gövdesi de sürücüye iyi bir rüzgar koruma sağlıyor.
Ekonomik Sürüş GöstergesiEkonomik Sürüş Göstergesi, gösterge panelinde avantajlı yakıt tüketimini göstererek, yakıt açısından verimli sürüşü destekler.
Lime Yeşili / Ebony (KRT Edition) ve Metalik Parlak Siyahı, Ninja 400’e hayat veren renklerinden.
Büyük hacimli modeller gibi görünen orta segmentte bir model için 2018 Kawasaki Ninja 400’ün bir dolu özelliği, Kawasaki’nin performans sunan kaliteli dizaynından ve agresif tasarımından asla vazgeçmediğinin bir kanıtı. 2018 Kawasaki Ninja 400, ailenin yeni ferdi olarak dikkatleri çekiyor.
2018 Kawasaki Ninja 400 Teknik Özellikler
Motor 2018 Kawasaki Ninja 400
İlgili Foto / 11 Kasım 2017 | 08:15
2018 Kawasaki Ninja 400
İlgili Video / 11 Kasım 2017 | 08:16
Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, paralel çift
Supap Sistemi
DOHC, 8 sübap
Motor Hacmi (cc)
399cc
Çap x Stroke
70mm x 51.8mm
Sıkıştırma Oranı
11.5 : 1
Yakıt sistemi
Yakıt enjeksiyon: Ø 32 mm x 2
Marş Sistemi
Elektrik
Yağlama
Basınçlı yağlama-Karterli yağlama
Vites
6 ileri
Maksimum tork
38 Nm / 8,000 rpm (devirde)
Maksimum güç
33.4 kW (45 beygir gücü) / 10,000 rpm (devirde)
Debriyaj
Islak, çoklu disk, manuel
Ön Fren
Tek yarı-yüzer 310 mm petal diskler. Kaliper: tek denge çalıştırma çift piston kaliper
Arka Fren
220 mm tek petal disk çift piston kaliper
Ön Süspansiyon
41 mm teleskopik çatal
Arka Süspansiyon
Alt bağlantılı Uni-Trak, gaz dolumlu, ayarlanabilir ön yükleme ile
İz Açıklığı
92mm
Ön teker hareketi
120 mm
Arka teker hareketi
130 mm
Ön lastik
110/70R17 M/C 54H
Arka lastik
150/60R17 M/C 66H
Boyutlar (U x G x Y)
1,990mm x 710mm x 1,120mm
Aks açıklığı
1,370mm
Yerden Yükseklik
140mm
Yakıt depo kapasitesi
14 litre
Sele Yüksekliği
785mm
Boş Ağırlık
168kg
2018 Kawasaki Ninja Fotoğraf Galerisi:
2018 Kawasaki Ninja 400 Tanıtım Videosu:
Yorumlar
Loading…