Yazar: Can Deniz
Orijinal Ninja ZX-10R ve pist odaklı ZX-10RR modeli tamamlayan daha üst nitelikleriyle 2018 Ninja ZX-10R SE, geliştirilmiş elektronik süspansiyonlarıyla göz dolduruyor.
EICMA Fuarı’nda Kawasaki’nin Ninja ZX-10R serisine eklenen bir üst versiyon ZX-10R SE modeli, ortalığı şenlendirmeye geliyor. Hem caddede hem de pistte, süspansiyonların müthiş sönümleme karakteri, yarışa hazır süspansiyonları ile konforlu bir sürüş seviyesi sunuyor.
Kawasaki ZX-10R ve RR versiyonunun arasında bu yeni SE model, sağlam rakipleri ile mücadele etmesine yarayan yeni iki anahtar elektronik güncelleştirme içeriyor. İlki, tamamen yeni Showa ile geliştirilmiş elektronik süspansiyon sistemin eklenmesi oluyor. Showa ile birlikte geliştirilen yeni Kawasaki Elektronik Kontollü Süspansiyon (KECS), SE’nin cephanesine yarı aktif elektronik sönümleme ekliyor. Sistem, yol ve sürüş koşullarına adapte olarak ideal miktarda sönümleme sağlıyor. İkincisi ise çift yönlü quickshifter.
Modelin yüksek çözünürlüklü net gösterge panelinde, çubuk grafikli devir ölçer bulunuyor. Sıcaklığa dayanıklı titanyum çıkış ve susturucu, performansa ve uzun ömürlü dayanıklılığa, hafif ağırlığa ve merkezi ağırlığa katkıda bulunuyor. Özel olarak geliştirilmiş Öhlins elektronik amortisör, araç hızı ve ivmelenme ya da yavaşlama esnasında doğru miktarda sönümleme sunuyor. Geliştirilmiş ayarlar, yarış pisti ve kıvrımlı yollar için en iyi şekilde kullanılmak üzere tasarlanmış.
Gidon başlığının sürücüye doğru yakınlaştırılmış güncellenmiş geometrisi ve daha uzun arka masa, viraja giriş dengesi ve pistte güven sağlamak üzere ön kısıma daha fazla ağırlık iletmek amacıyla dizayn edilmiş. Elektronik gaz kelebekleri, ECU’nun motora ideal miktarda yakıtın ve hava göndermesini sağlıyor.
2018 Kawasaki Ninja ZX-10R SE teknolojik açıdan fazlaca gelişmiş özelliklere sahip: ABS, Supersport modeller için uygun fazlaca verimli fren sağlayan KIBS (Kawasaki Akıllı ABS), KECS (Kawasaki Elektronik Kontrollü Süspansiyon), Kawasaki Quick Shifter, patinaj kontrol amaçlı KLCM (Kawasaki Başlangıç Kontrol Modu), elektronik gaz kelebekleri, IMU (Atalet Ölçüm Ünitesi), MotoGP temelli S-KTRC (Sport-Kawasaki Çekiş Kontrol), sürüş koşullarına uygun Güç Modları, Ekonomik Sürüş Göstergeleri.
Bazı Teknik ÖzelliklerMetalik Flat Parlak Siyah / Metalik Mat Kurşun Grisi KECS (Kawasaki Elektronik Kontrollü Süspansiyon)Showa Solenoid Teknoloji – 1 milisaniyede reaksiyon zamanlaması3 Süspansiyon Modu – Yol, Pist ve ManuelKLCM Başlandıç Kontrol ModuShowa 43mm ters BFF çatal (ön)Showa BRFC Arka AmortisörDünya Superbike TeknolojisiKawasaki Quick Shifter (Çift Yönlü)Marchesini Dövme TekerlerMaksimum 200 beygir gücü11,500 devirde 113.5 Nm Boş ağırlık 208 kg835 mm sele yüksekliğiAkrapoviç egzoz
2018 Kawasaki Ninja ZX-10R SE Fotoğraf Galerisi: 2018 Kawasaki Ninja ZX-10R-SE
2018 Kawasaki Ninja ZX-10R SE Teknik Detaylar
Motor
İlgili Foto / 10 Kasım 2017 | 05:58
İlgili Video / 10 Kasım 2017 | 05:56
Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı 4 silindir
Supap Sistemi
DOHC, 16 sübap
Motor Hacmi (cc)
998cc
Çap x Stroke
76mm x 55mm
Sıkıştırma Oranı
13.0 : 1
Ateşleme
Dijital
Marş Sistemi
Elektrik
Maksimum tork
113.5 Nm / 11,500 rpm
Maksimum güç
147.1 kW / 200 beygir gücü (ram hava ile 210 beygir) / 13,000 rpm
Debriyaj
Islak, çoklu disk, manuel
Şasi
Çift katman dökme aluminyum
Boyutlar (U x G x Y)
2,090mm x 740mm x 1,145mm
Aks açıklığı
1,440mm
Dönüş Açısı / Sol-Sağ
27° / 27°
İz Açıklığı
107mm
Sele Yüksekliği
835mm
Yerden Yükseklik
145mm
Boş Ağırlık
208kg
Ön Süspansiyon
Ø 43 mm dış sıkıştırma bölmeli ters çatal, KECS kontrollü geri tepmeli, sıkıştırmalı , yay ayarlı
Arka Süspansiyon
Yatay, arka bağlantılı, BFRC lite gaz dolumlu, KECS kontrollü geri tepmeli ve sıkıştırmalı amortisör, ayarlanabilir yay
Ön Lastik – Arka Lastik
120/70ZR17M/C (58W) – 190/55ZR17M/C (75W)
Ön Fren
Çift yarı yüzer 330 mm Brembo diskler. Kaliper: Çift radyal montajlı, Brembo M50 monobloc, 4-pistonlu
Arka Fren
Tek 220mm disk. Kaliper: Tek piston
2018 Kawasaki Ninja ZX-10R SE Tanıtım Videosu: