Yazar: İlker Genç
Rock’n Roll’a hoşgeldiniz! Royal Enfield, sonunda merakla beklenen 650’lik ikizlerini EICMA’da ortaya çıkardı: Royal Enfield Continental GT 650 & Interceptor 650!
Interceptor 650 Twin and the Continental GT 650 Twin, tamamen yeni 650cc
paralel-tein motorları ile ilk olarak Avrupa’da Nisan 2018 gibi ortaya çıkacak.
Heritage ilhamlı modeller, Royal Enfield mirasını ve karakterini 21. Yüzyıla
taşıyor.
650 Twin motor, Royal Enfield’in efsanevi paralel çift silindir
motorunun Continental GT 650 & Interceptor 650 modele yansıması ile yeniden
doğuşu. Klasik stilli ile yeni motor, Royal Enfield’in geleceği düşünen, şık
görünüşlü, daha az parçalarıyla daha sade ve daha hafifi ağırlıkta bir motor.
Yeni şasi, modern mühendislik ile üstün yol tutuşun bir harmanı olarak yeni
otantik bir forma dönüşüyor.
Royal Enfield Interceptor 650
Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield’in en sevilen klasik modellerinden birisinin
dönüşüne işaret ediyor. Hava soğutmalı paralel 650 twin ile can verilmiş Royal
Enfield Inceptor 650, 60’ların tasarımı 7 inç ön farı, kapitoneli selesi, dar
gözyaşı stili yakıt deposu, Monza stilli yakıt deposu kapağı ile göz
kamaştırıyor. “Kolay Gel, Kolay Git” sloganı, çok yönlü geriye doğru
konumlanmış sele uzunluğu, daha dik bir oturuş pozisyonu eğlence her zaman
kontrolünüzde.
Royal Enfield Interceptor 650 Teknik Özellikler
Motor
Hava soğutmalı, 4 zamanlı, SOHC (üstten tek kam milli),
648cc paralel twin
Güç
47 bhp @ 7100 rpm
Tork
52 Nm @ 4000 rpm
Çap x Stroke
78 mm x 67.8 mm
Sıkıştırma oranı
9.5:1
Vites
6 ileri
Yakıt yönetimi
Yakıt enjeksiyon
Ateşleme
Digital spark ignition – TCI
Şasi
Çelik Tubular
Ön süspansiyon
41 mm ön çatal, 110 mm travel
Arka süspansiyon
Çift coil-over shocks, 88 mm travel
Eğim açısı
24 derece
Boyutlar (U x G x Y)
2122mm x 789mm x 1165mm
Sele Yüksekliği
804mm
Yerden Yükseklik
174mm
Boş Ağırlık (yakıtsız)
202kg
Yakıt deposu
13.7 litre
Ön Tekerlek – Arka Tekerlek
100/90-18 * 130/70-18
Ön Fren
320mm disk, ABS
Arka Fren
240mm
disk, ABS
Royal Enfield Continental GT 650
Yeni Continental GT 650 Twin, Continental GT 535’in bir evrimi. Aslına
bakarsanız GT 535 model de orijinal İngiliz Rolay Enfield cafe racer Continental
GT 250 modelin bir gelişim evresiydi. Tamamen yeni 650 Twin motoru ile
güçlendirilmiş ve modelin daha önce hiç olmadığı kadar iyi bir performans
gösterdiği belirtiliyor.
Royal Enfield Continental GT 650 Teknik Özellikler
Motor
Hava soğutmalı, 4 zamanlı, SOHC (üstten tek kam milli),
648cc paralel twin
Güç
47 bhp @ 7100 rpm
Tork
52 Nm @ 4000 rpm
Çap x Stroke
78 mm x 67.8 mm
Sıkıştırma oranı
9.5:1
Vites
6 ileri
Yakıt yönetimi
Yakıt enjeksiyon
Ateşleme
Digital spark ignition – TCI
Şasi
Çelik Tubular
Ön süspansiyon
41 mm ön çatal, 110 mm travel
Arka süspansiyon
Çift coil-over shocks, 88 mm travel
Eğim açısı
24 derece
Boyutlar (U x G x Y)
2122mm x 744mm x 1024mm
Sele Yüksekliği
790mm tek sele / 793 mm çift sele
Yerden Yükseklik
174mm
Boş Ağırlık (yakıtsız)
198kg
Yakıt deposu
12.5 litre
Ön Tekerlek – Arka Tekerlek
100/90-18 * 130/70-18
Ön Fren
320mm disk, ABS
Arka Fren
240mm
disk, ABS