Yazar: Alper Baycan
2018 için yeniden tasarlanan Suzuki RM-Z450, yarışa hazır görüntüsü, daha güçlü bir motoru ile dikkat çekmeyi başarıyor.
Olağanüstü hassas kullanıma sahip Suzuki geleneğini devam ettiren RM-Z450, Suzuki’nin “Çalıştır, Dön ve Dur” felsefesini kullanarak geliştirilmiş ve bir denge yaratan 2018 RM-Z450 model, daha iyi duruş için daha güçlü frenlere, daha dorukta bir güç için daha geniş motor teçhizatına, daha güçlü, hafif bir şasiye ve virajların standartını yükseltecek daha çevik bir performansa sahip.
2018 RM-Z450 motocross modelde, Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC), sürücülerin güçlü bir kalkış yapmalarına yardımcı olacak seçkin bir kalkış (başlangıç) sistemi bulunuyor. Sürücünün yeteneğine ve kalkış koşullarına göre en uygun olanı seçebileceği üç mod mevcut. S-HAC sisteminin, temel mode, A-mode ve B-mode olmak üzere üç aşaması bulunuyor. Bu sistem, kalkış esnasında sürücü çıkış yaparken, tam gaz ivmelenmesine yardımcı olmaktadır. 2018 RM-Z450 modeldeli A-mode’daki S-HAC ayarları, kalkış anında sürücünün gaz kontrolüne yardımcı olmak üzere güncellenmiş.
2018 Suzuki RM-Z450, daha hızlı bir çekiş yönetim sistemi sunuyor. Elektronik Kontrol Modulü (ECM), gaz açışı, motor hızını ve vites pozisyonunu sürekli ölçerek ateşleme zamanını ayarlıyor. Ayrıca bu modül, sürüş koşullarına bağlı olarak en iyi çekişi sağlamak için motor verimini ince ince ayarlamak üzere, ateşleme zamanlamasını ve yakıt enjektörünün süresini ayarlar.
İleri Viraj Performansı Daha Hafif Yeni Şasi ve Arka MaşaStabilite ile Çevik Yol Tutuşu Birleştiren İşlenmiş Şasi BoyutlarıKolay Ayar ve İleri Performans için Geliştirilmiş Helezon YayDikkate Değer Bir Şekilde Titreşimi Azaltmak için Yeni Showa BFRC Arka SüspansiyonÜstün Yol Tutuş Sağlayan Bridgestone X30 Lastikler
Geliştirilmiş Fren PerformansıDuruş Gücünü ve Hissini Arttıran Daha Geniş Ön Fren
Fonksiyonel TarzYeni Agresif Stil ile Suzuki Karakterini Birleştiren TasarımMaksimum Yarış Performansı için Sürücünün Kolay Hareket Etmesini Sağlayan Dar Sürücü Alanı (Kokpit)
Motor
449cc, 4 zamanlı, sıvı
soğutmalı, tek silindir, DOHC
Çap x Strok (mm)
96.0 x 62.1 mm (3.78 x 2.4
in)
Sıkıştırma Oranı
12.5:1
Yakıt Sistemi
Yakıt enjeksiyon, 44mm gaz
kelebeği gövdesi
Starter
Başlangıç Kick-Start
Vites
5 İleri Sabit Örgü
Debriyaj
Islak çoklu plaka
Ön Süspansiyon
Teleskopik ters, helezon
yay, yağ sönümlü, ayarlanabilir amortisör gücü
Arka Süspansiyon
BFRC – bağlantılı, helezon
yay, yağ sönümlü, ayarlanabilir ön yükleme yayı ve amortisör gücü
Ön Fren
Fren diski, tek rotor
Arka Fren
Fren diski, tek rotor
Ön Tekerlek
80/100-21 M/C 51M
Arka Lastik
110/90-19 M/C 62M
Yakıt Deposu Kapasitesi
6.3 L (1.6 US gallons)
Renk
Siyah/Mavi vurgularla
Şampiyon sarısı
Ateşleme
Elektronik Ateşleme (CDI)
Uzunluk
2175 mm (85.6 in.)
Genişlik
835 mm (32.9 in.)
Yükseklik
1260 mm (49.6 in.)
Aks Açıklığı
1480 mm (58.3 in.)
Yerden Yükseklik
330 mm (13.0 in.)
Sele Yüksekliği
960 mm (37.8 in.)
Yüksüz Ağırlık
112 kg (247 lbs.)