Yazar: İlker Genç
Cafe Racer tipindeki Suzuki SV650X için, firmanın bu sene sergilediği gerçek anlamda tek yeni model diyebiliriz.
Bu sene EICMA, Cafe Racer modellerle doldu taştı. Kimi Retro, kimi klasik, kimi de klasik ve modern tasarımların bir kombinasyonu olarak ortaya çıktı. Ducati’nin Scrambler’larından Kawasaki’nin Z900RS modeline kadar… Şimdi de Suzuki!
Gerçekten bir modeli klasik yapmaya karar verince ve çok çaba sarf edince, ortaya Suzuki SV650X gibi bir model çıkabiliyor demek ki. Standart SV650 modele yakından bağlı kalan SV650X, kardeşi ile aynı şasiyi, frenleri, süspansiyonları ve motoru paylaşıyor. Custom havaya bürünmüş SV650X, 75 beygir güç üretebilen 645cc V-twin motoru kullanarak popüler SV650 platformu üzerine kurulmuş.
Farklılıklar mı? Ön far kaputu, eski cafe racer modelleri çağrıştıran plili sele uygulaması, manetler ve yan paneller. Tek mekanik farklılık, sürücünün kendi tercihlerine göre ayar yapabileceği modelin ön çatallarının ön yüklemeli ve ayarlanabilir olması. Markanın bu değişikliği, standart SV650 modele de taşıyacağı söyleniyor. Bu arada Suzuki SV650X, Dunlop Roadsmart lastikleri kullanıyor.
Opsiyonel LED sis farları, ön farın kaputunun stiline uyması için ve SV650X’in karakterini vurgular şekilde özel olarak tasarlanmış. Yakıt deposunun yanlarında yer alan Suzuki logosu, markanın “S” amblemli imzasının yerine geçmiş ve modele Retro bir hava katmakta oldukça başarılı olmuş.
Suzuki GB’nin Genel Müdürü Paul de Lusignan, model hakkında şunları söyledi: “SV650 Rally konsept, sürücüler arasında Retro stilli motorlar pek popüler olduğundan geçen senenin fuarında çok ilgi toplamıştı. SV650X, bu konseptin bir evrimi ve bu da bir modeli nasıl üretim modeline dönüştürdüğümüzü gösteriyor. Şu anda bir üretim planı teyidi veremeyiz. Planları tamamlamadan önce SV650X’in alacağı ilk tepkileri değerlendireceğiz.”
Yüksüz ağırlığı 198 kilo olan Suzuki SV650X, hem şehir içinde hem de açık yollarda iyi bir yol tutuş sözü verecek havasıyla hafif ve narin bir profile sahip.