Menu
in

2018 Triumph Bonneville Speedmaster’a Yakın Bir Bakış!

Yazar: Alper Baycan

Triumph markası, “Yeni İngiliz Klasik Custom İkonu” tanımıyla 2018 Bonneville Speedmaster modelini gözler önüne serdi.

Tamamen yeni Bonneville Speedmaster, çokça adından söz ettiren Bonneville serisine yeni bir boyut kazandırmış oldu. 2018 Bonneville Speedmaster, custom İngiliz havasına kavuşmuş, ön kısımdaki ayak pegleri ve rahat selesi ile kendine özgün bir cruiser sürüş stili sunuyor.


İngiliz asilzadesi, üstün yol tutuş seviyesi, konfor ve kontrol sunmak için yüksek teknik özellikleri, zekice bir mühendislik ile bünyesinde kombinlenmiş. Triumph, güzel bir şekilde tasarlanmış yeni Speedmaster’ın, klasik Bonneville DNA’sının yanı sıra şık ön far detaylarına, yüksek tork ayarlı motora ve cezbedici bir sese sahip olduğunu ifade ediyor. 




Şık ve arkaya doğru ilerleyen demirler, özgün klasik custom bir stil ile 2018 Bonneville Speedmaster, doğal ve konforlu bir cruiser sürüş stili sunuyor. 50’li ve 60’lı yılların Triumphlarındaki en ayırt edici özelliklerden birisi olan ve sepete oturtulmuş havası veren şık ön farlar, rahat selesi Speedmaster’ın klasik custom stilini ortaya koyan ince detaylardan.  

Geriye doğru genişleyen ergonomisi ile Speedmaster’ın önde yer alan ayaklıkları, rahat cruiser stili bir sürüş pozisyonu sunmak amacıyla konumlandırılmış. 


16 inç, 32-tel jantlı ve özel olarak geliştirilmiş Avon Cobra lastikler, yeni Bonneville Speedmaster’a otantik bir tarz eklemeyi başarmış. Yakıt deposunun Bonneville Bobber’a kıyasla 12 litre kapasite ile daha fazla olması, sürücüye daha uzun bir sürüş menzili sunuyor. Üzerinde marka ismi yazan yakıt depo kapağı ise modelin, premiyum tasarımını tamamlayan inceliklerden. 


Modelin, kontak kilidi, heritage stilini koruyarak sağ el panel kısmının önünde yer alıyor. Sinyal gösterleri ise zarif bir şekilde Bonneville Speedmaster’ın minimalist stiline atıfta bulunuyor.  


Bonneville Speedmaster’ın Bonneville T120’den geliştirilen egzoz sesinin, daha derin ve daha zengin olarak eşsiz ve ham bir sese sahip olması, onu daha da özel kılıyor. Parlak krom kaplama paslanmaz çelik egzoz sistemi, kaynaksız ve çift kaplama olarak geliştirimiş. Ayrıca bu özel model, Bonneville Bobber’ın paslanmaz çelik şeritli otantik akü kutusuna sahip. 



Kategorisinde tork lideri olan Triumph’ın beğenilen 1200cc motoruna sahip olan modelin, 2015 Bonneville Speedmaster’dan 42% daha fazla ve mevcut Bonneville T120 modelden de 10% fazla olarak 4,000 devirde 106 Nm tork üretebildiği belirtiliyor. 2018 Triumph Bonneville Speedmaster’ın “Yol” ve “Yağmur” olmak üzere daha fazla kontrol ve güvenlik için iki sürüş modu bulunuyor. Basit ve kullanımı kolay Cruise Kontrol sistemi ise uzun seyahatlerde kontrol ve rahatlık için modele standart olarak eklenmiş. 

Aksesuar paketi olarak 130 aksesuar içerisinden sürücünün motorunu kişiselleştirebilmesi için dilediğini kullanması mümkün. Triumph, işi kolaylaştırmak için “Highway Kit” ve “Maverick Kit” olarak iki ayrı aksesuar takımı da geliştirmeyi ihmal etmemiş. “Highway Kit” in içerisinde cilalanmış pamuklu ve deri çanta, ayarlanabilir dokunmatik ekran, rahat sürücü selesi, daha geniş arka sele ve krom detaylar, artçı arkalığı gibi detaylar bulunuyor. “Maverick Kit” aksesuar takımı ise orijinal Bobber’a daha yakın ve daha sade bir görünüme sahip. Kapitone tek kişilik sele ayarı, Vance & Hines egzoz ve karartılmış bazı detayları içeriyor.  



Böylece Triumph, stil sahibi yepyeni kişiselleştirilebilir İngiliz custom ikonu 2018 Bonneville Speedmaster modelini, modern ve klasik motosikletlerinin etkileyici portföyüne eklemiş oldu. 
Fotoğraf Galerisi: 2018 Triumph Bonneville Speedmaster2018 Triumph Bonneville Speedmaster Teknik Özellikleri

Motor 2018 Triumph Bonneville Speedmaster

İlgili Foto / 06 Ekim 2017 | 06:21

Sıvı soğutmalı, 8 subap, SOHC

Motor Hacmi (cc)

1200cc

Çap x Stroke

97.6mm x 80mm

Sıkıştırma Oranı

10.0 : 1

Maksimum güç

76 beygir (57 kW) @ 6,100 devirde

Maksimum tork

106 Nm @ 4,000 devirde

Yakıt Deposu Kapasitesi

12 litre

Çalıştırma sistemi

Çok noktalı sıralı elektronik yakıt
enjeksiyon

Debriyaj

Islak, çoklu plaka, yardımcı debriyaj

Vites

6 vites

Şasi

Boru şeklinde çelik kafes

Aks açıklığı

1,510mm

Kaster Açısı

25.3 derece

Sele Yüksekliği

705 mm

Aynalar olmadan boy

1040mm

Kuru Ağırlık

245.5 kg

Ön Süspansiyon

KYB 41 mm çatallar (kartuş sönümleme).
90mm travel.

Arka Süspansiyon

KYB monoshock – kademeli önyüklemeli
ayarlı, 73.3 mm arka teker travel.

Egzoz

Krom kaplama paslanmaz çelik 2 – 2 çift
katmanlı -krom kaplama paslanmaz çelik susturucu ile

Ön Lastik – Arka Lastik

130/90 B16 – 150/80 R16

Ön Fren

Çift 310 mm disk, Brembo 2-piston
yüzer kaliperler, ABS

Arka Fren

Tek 255 mm disk, Nissin tek piston
yüzer kaliperler, ABS

Cevap bırakın