2018 yılı Euro 4 normlarının tam olarak Türkiye’de uygulamaya geçeceği yıl olacak. Artık Euro 4 olmayan 2018 model motosikleti piyasada bulamayacağız. Bu durumdan en çok etkilenen de yine düşük bütçeli motor severler olacak. 2018 pazarı Türkiye’de nasıl şekillenecek, konuya genel bir bakış attık.
Gerek dünya ekonomisinin çalkantılı durumu, gerek Türkiye’de dövizin Türk Lirası karşısında aşırı değerlenmesi, gerekse bu Euro 4 değişiklikleri bu sene motosiklet almayı finansal açıdan oldukça zora sokacak gibi görünüyor. Dövizin arttığı gibi üstüne üstlük bir de bütün sektörü etkileyen ve Avrupa üretimi yapılan ürünler haricinde bütün hacimlerdeki motosikletlere gelen %20 ek gümrük vergisi de, motosikletin alınabilirliğini düşürecek gibi görünüyor.
Bazı haber kaynaklarının gümrük yazısının sadece birinci sayfasına bakması ve haber yapması sebebiyle sadece 800cc’ye kadar olan motorlara geldiği düşünülen, oysa ki yazının ikinci sayfasındaki listeye bakıldığında aslında bütün hacimleri etkileyen bu gümrük vergisi durumu, yükselen döviz sebebiyle zaten çok pahalı hale gelen motosiklet fiyatlarını en az %25 daha artmasına sebep olacak gibi görünüyor. Ham fiyat üzerine eklenen %20 gümrük vergisi ve sonrasında 250cc üzerine eklenen %38 ÖTV ve %18 KDV sebebiyle, bir motosiklet aldığınızda fiyatın %50’sinden fazlası vergiye gidiyor. Döviz karşısında güçsüz kalan türk lirasının da aynı zamanda alım gücü düşüyor. Sektör bu gelişmeler karşısında çaresiz, kullanıcıların çoğunluğu ise distribütörlere bu fiyatlar sebebiyle tepkili.
Son gelişmelerle birlikte bu işe başlangıç yapabileceğiniz commuter sınıfı 125-150cc motorların Japon menşeili olanlarında 10 bin liranın altında motor kalmadı. Mondial, Kuba ve RKS markaları ise halen Euro 3 motorların satışına devam ediyorlar. Euro 4’e tam olarak bu sene geçileceğine göre tahminen Çin menşeili motor getiren firmalar bu sene 2017 Euro 3 motorları stok yaparak satmaya devam edecekler. Japonlardan Honda bu sene tahminen bir süre daha CBF150’yi 2017 model olarak 2017 model olarak 10 bin liranın altında satmaya devam edebilir. Yamaha YBR125 ise stoklar tükendikçe yavaş yavaş yerini şu an için 12.840liraya satılmakta olan YS125 modeline bırakacak. 150cc altındaki motorlarda Euro 4 emisyonlarında ABS zorunluluğu bulunmuyor. Bu sayede Yamaha ve Honda yeni enjeksiyonlu 125’liklerini ABS’siz olarak getirip biraz daha düşük fiyatla satabilecekler.
Sizler için piyasadaki motorlara bir göz attık. Aşağıda fiyat aralıklarına göre sınıflandırdığımız motorları ve fiyatları henüz belirlenmemiş olanlanrın tahmini fiyatlarını bulabilirsiniz.
6.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar
“Ayağım illa ki yerden kesilsin, bir motora bineyim ancak çok fazla ödemeyeyim, motor da sorun çıkartmasın” gibi uzun olan bir listeniz varsa, işte size önerebileceğimiz dört motor markası; Honda, Mondial ve Kuba. Hepsi 6.000lira ve altında, üstelik bayilerinde kredi kartına vade farksız 12 taksit seçenekleri de var.
Honda CB125ACE
“Ucuza motor alacağım ama illa Honda olsun” diyorsanız Honda’nın buna da çözümü var. Uzakdoğuda üretilmiş, Uzakdoğululara benzeyen ama 40 yıl binseniz kırılmayacak bir motosiklet. Geçen sene 4.400 lira idi, bu sene stoklar bitene kadar bulabileceksiniz. Fiyatı 5.800 lira olmuş.
Mondial 125MH DRIFT
Kızgın bakışlı, orta ayaklı, sportif görünümlü bir motosiklet. Çok satılmış, bir o kadar da popüler. Geçen sene 4.005 lira olan fiyatı bu yıl 4.950liraya yükselmiş. Mondial’in yaygın servis ağı ile kolayca bulunabilecek bir araç. Honda Ace’ye göre çok daha sportif hatlara sahip.
Kuba Ruha 125
Bu model 2017 içinde piyasaya çıktı. Bir ara YBR125’te kullanılan kafanın bir benzeri kullanılmış. Motor da YBR’ye çok benziyor. Deponun iki yanında yer alan büyük kanatçıklar motora sportif ve bambaşka bir hava katmış. Karbüratörlü ve hava soğutmalı motoru 10,5 beygir güç üretiyor. 5.133liralık fiyatı ile Honda’dan yaklaşık %10 daha ucuz.
10.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar
Honda CBF150
Piyasada en çok tercih edilen modellerin başında 10 yıldır satılmakta olan CBF150 geliyor. Arkada tekli amortisörü bu sınıfta ilk defa kullanan motor olan CBF, rahat kullanımı, sürücüsünü iyi koruması, her yerde bulunabilir ucuz yedek parça stoğu ile hala güvenilir ve tercih edilebilir oluşunu devam ettiriyor. CBF150 8.100 liralık uygun fiyatı ile Japon menşeili modeller arasında en ucuz ve kaliteli seçenek gibi görünüyor. Bu sene tahminen Euro 4’e uygun olmaması sebebiyle son senesi olacak gibi görünüyor. Ucuza kaliteli motor almak için belki de son şansınız…
CFMOTO NK150
Şimdiye kadar bahsettiğimiz giriş motorları arasında en karizmatik alet, mavi jantları ve boru şasisi ile CF Moto’nun NK150’si herhalde… LED sinyalleri, ters ön maşası, ön/ arka disk frenleri ve enjeksiyon sistemi ile diğer rakiplerine göre daha önde görünen NK’nın 12 beygirlik gücü biraz düşük gibi görünse de genel görünüm çok acayip. Üstelik oldukça da kaliteli bir üretim yapmış firma. CF Moto her ne kadar Çinli bir şirket olsa da, kendi adına kendi üretimini yaptığından dolayı ürünlerine son derece özen gösteriyor. Motor 8.950lira. 6 vites oluşu da bir başka artısı.
Bajaj Pulsar NS160
Küçücük, fıçıcık, içi dolu turşucuk diye bir laf vardır, Bajaj Pulsar da aynı bu özelliklere sahip. Motor hacmi bakımından büyük ağabeyi Pulsar NS200’e göre küçükmüş gibi görünsede NS160 15,5 beygir güç üretiyor ve oldukça performanslı, sportif bir görünümü var. Liste fiyatı 10.322 lira olmasına rağmen bayiler arasında 9.800 liraya 12 taksit satan da var. Beğendik.
13.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar
2017’de 6 bin lira olan Commuter sınıfı Japonlar artık 10 bin liranın biraz üzerinde. Bunun başlıca sebebi Japonların gerçekten yeni nesil Euro 4’e geçiyor oluşu. Euro 4 emisyon şartlarında ABS 150cc üzeri motorlarda bir gereklilik olsa da yeni enjeksiyonlu commuter sınıfı motorlarda Yamaha ve Honda 125’lik motorlar getiriyor ve ABS bulunmadığından daha uygun fiyatlar sunabiliyorlar.
Honda CB125F CB125F
Honda’nın bu sınıftaki enjeksiyonlu motoru olarak karşımıza çıkıyor. 2015’ten beri Avrupa’da bu model ismiyle piyasada olmasına rağmen bu sene tamamen yeniden ele alınmış. Ön arka tekerleklerin ikisi de 18 inç olmuş. İkiye bölünmüş gösterge paneli oldukça zengin duruyor, devir saati de motorun sportifliğine katkıda bulunuyor. İki göstergenin ortasında ise vites göstergesi var. Şubat sonundaki fuarla birlikte tanıtılacak olan motorun fiyatının 10-12 bin lira arasında olması beklenebilir.
Yamaha YS125
Yamaha’nın oldukça kaliteli commuter aracında ABS yok ancak ön-arka kombine fren sistemi ve enjeksiyon var. Motor geçen sene ülkeye giriş yaptı ancak YBR’nin fiyatı sebebiyle pazarda pek tercih edilmedi. Bu yıl YBR’nin ortadan kalkması ile YS Yamaha’nın commuter sınıfı motoru olarak tek başına kalıyor. Şu andaki satış fiyatı 12.840lira.
Bajaj Pulsar NS200
Piyasada, özellikle büyük şehirlerde çok sık görmeye başladığımız açık ara en önemli motorlardan biri. KTM Duke serisi ile aynı fabrikada, benzer bir motorla üretilen Pulsar, Türk motosiklet piyasasının bu sınıftaki “güçlü motor” ihtiyacını uygun fiyata karşıladığı için çok beğenildi. Çok satıldı. Geçtiğimiz yıl tamamen yenilendi ve Euro 4’e uygun hale geldi, 25 beygir gücündeki motorda ABS standart olarak sunuluyor. 150cc’den sonra alabileceğiniz en popüler ve ucuz motor. Aralık 2017’de 11.863 TL’ye satılıyor. “Giysili olsun, biraz daha korur beni” diyorsanız, giysileri ve ABS’si olan RS versiyonu 14.268TL. Bajaj yetkilileri %20 ek gümrük vergisi yansıdıktan sonra fiyatların bu seviyelerde duramayacağını ifade ediyorlar.
25.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar
Kymco X-Town 125
Kymco Türkiye’ye yeni bir 125’lik maksi skuter getiriyor. X-Town isimli bu model oldukça büyük hatlara ve rahat bir kullanıma sahip. 15.990lira liste fiyatına rağmen Kymco bayilerinde 2017 modeli 14.500 liraya kadar bulmak mümkün.
Bajaj Dominar 400
Test pilotumuz Alişan Fidan’ın kaleminden: “Öncelikle motoru 373cc ve alt blok olarak KTM Duke 390 ile aynı. Peki ne farklı? Öncelikle üst kapak daha uzun ve Duke’da olduğu gibi aluminyumdan değil dökümden yapılmış. Piston’un yanma odası içinde gidip geldiği mesafe daha uzun olduğu için biraz daha az devir çeviriyor ama bunu tamamen alt devirden itibaren dopdolu tork vermesi amacıyla yapmışlar. Bu ayarlamalar sayesinde motor 35 beygir fakat 35 NM’de tork veriyor. Ayrıca konulan 3 bujili sistem sayesinde daha verimli yanma ve yumuşacık gaz tepkileri elde edilmesi amaçlanmış. Bunda da başarılı olunduğunu düşünüyorum.” Fiyat şimdilik 18.900lira.
Honda CB250R
Neo Sports Cafe tasarımından yola çıkılarak düzenlenen CB300R ve CB125R model ile Honda ailesine iki yeni naked model katılmış oldu. Türkiye’ye 250’lik olarak geleceği için fiyatı 300’lüğe göre daha uygun olacağını tahmin ediyoruz. Güncel CBR250R’da kullanılan 250cc, tek silindir motoru ile CB250R, 125’likten bir üst segmente geçmek isteyen sürücüleri etkileyecek gibi duruyor. Honda CB250R, abisi CB1000R modeli andıran görünümünün yanı sıra 41mm USD çatallara, yüzer ön diske, IMU temelli ABS ve Dunlop radyal lastiklere sahip. Retro görünümü ile bu yılın süper aletlerinden biri olmaya aday. ABS dahil fiyat aralığının 21-22 bin lira arasında olmasını umuyoruz. Aynı modelin 125’lik olanında ise tahminen ABS bulunmayacak ve 15-16 bin lira gibi bir etikete sahip olabilecek gibi görünüyor.
Yamaha R25
R25 severlere müjdemiz var. Yamaha’nın bu çok sevilen küçük sınıf süper sporu bu sene korkulduğu gibi R3 olarak değil yine 250’lik olarak devam edebilecek. Euro 4’e uyabilmesi için ABS sistemi hem buna hem de çıplak kardeşi MT-25’e eklenecek. R25’in şu an için 23.400 lira olan fiyatı %20 gümrük vergisi ve ABS’nin eklenmesiyle birlikte 26-27 bin liraları bulacak gibi görünüyor. Çıplak versiyonu MT- 25 ise tahminen 24-25 bin lira arası olacak.
40.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar
Benelli Leoncino 500
Benelli bu yıl Avrupa’da atakta. Leoncino ismini verdiği “küçük aslancık” anlamına gelen çıplak motosikletleri gerçekten güzel. Çift silindir, 500cc motorun, 8,500 devirde 47.6 beygir güç üretebildiği belirtiliyor. Fuarda gördüğümüz pek çok modelde olduğu gibi Benelli Leoncino 500 model de tamamen LED farlarla donatılmış. Modern teknolojinin kullanıldığı hissedilen model, piyasaya kırmızı, siyah, bronz ve gümüş renklerle Avrupa’da piyasaya çıkacak. Türkiye’de de bir fabrikada üretim yapacağı söylenen Benelli’nin (tahminen 125’likleri üretilecek) bu yıl Leoncino’yu getireceği söyleniyor. Fiyat 30 bin liralar civarında olabilir.
Yamaha MT-07
Firmanın deyimiyle “Olgunlamış” bir MT-07 bizlerle! 2018 senesi için iyileştirmeler ve güncellemeler geçirmiş olan modelin süspansiyonları, çeşitli koşullarda konfor ve performans sunabilmek üzere terfi ederek bir üst modele geçirilmiş. Ön çatalların güncellenmiş ayarları daha sportif bir sürüş sunarken arkada ise geri sönümlemesinin ayarlanabilme özelliği, sürüş stiline uygun hale getirilmesine izin veriyor. Deponun çevresini sarmalayan sele ise daha fazla rahatlık sunmak üzere yeniden tasarlanmış. Ön yapı ve far tasarımına baktığımızda ise “Master of Torque” yani Tork Uzmanı abisi MT-09 modele benzediği kesinlikle ifade edilebilir. Yeni kuyruk kısmı ise büyük büyük abisi MT- 10’dan ilham alınarak tasarlanmış. Motor hacmi olarak 689cc sıralı 2 silindire sahip olan yeni MT-07, tamamen yeni gövde yapısı ile dizayn edilmiş. 2018 Yamaha MT-07, yeniden tasarlanmış ön ve kuyruk farları, daha sportif ön çatal ayarları, düzenlenmiş sele yapısı, geliştirilmiş sürüş pozisyonu ile sürücüsüne daha fazlasını vadetmeye geliyor. ABS’nin modelle standart olarak geldiğini belirtelim. Yeni fiyatı 40 bin liralar civarında olabilir.
Yamaha Tracer 700
Şu an için piyasada sıfır alınabilecek en iyi motorlardan bir tanesi. Fransa’da üretildiği için %20 ek gümrük vergisinden muaf. Tracer 700’ün 39.400 liralık fiyatı Honda NC750X hariç bütün rakiplerinden en az 10 bin lira daha ucuz. Ayrıca 40 bin lira seviyesinde binilebilecek pek motor kalmadı. “Arka maşası uzatılmış ve 3 giysi takılmış bir MT-07” biçiminde küçümseyenler varsa da hiç birine kulak asmayın. 900’lük abisinden bile iyi, mükemmel bir motosiklet. Şu anki fiyatıyla MT-07’den bile neredeyse ucuz.
Honda NC750X
Türk motor kullanıcısının hem dayanıklılık, hem de yakıt tüketimi bakımından dostu olan süper bir alet. 40.600 liralık fiyatı halen uygun olan motoru ne kadar gazlasanız da 4,5 litreden fazla yaktırmak mümkün olmuyor. Esasen çok bir gazlama motoru da değil. Alınıp süper ucuza yıllarca uzun uzun gezilebilir. Tahminen 100.000 kilometre sonra da benzer kondüsyonda ve sağlam olacaktır. Otomatik için 3.000 lira daha ödemek lazım.
60.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar
Honda Africa Twin
Bu fiyat seviyesindeki rakipsiz tek motor Honda’nın Africa Twin! 55 bin lira civarında liste fiyatı olan motorun 2017’sini 51 bin lira nakit ile bayiden alabildiğiniz söyleniyor. Bu fiyata böyle bir motor bulmak mümkün değil, dolayısıyla fiyatlar bu seviyelerde iken niyeti olanlar kaçırması. Africa’nın biraz daha büyük depolu ve makyajlı modelleri yolda, onlar geldiğinde fiyatlarda 10 bin liralık bir yükselme beklenebilir.
Yamaha MT-09 SP
Yamaha MT-09’un bir üst versiyonu olan ve beklenen MT-09 SP, yüksek teknik özellikleri ile ortaya çıktı. Geniş gidonu, kompakt şasisi, yüksek sürüş pozisyonu ve son derece güçlü motoru ile MT-09 SP, atak hyper-naked olarak tanımlanıyor. MT versiyonu bir adım ileriye götüren daha keskin hatlara sahip MT-09 SP versiyonuna, 850cc sıralı üç silindir motor can veriyor. Bu modelde, arka süspansiyon olarak ek rezervuarlı Öhlins ve önde ise yukarlarda geri sekme, aşağıda ise sıkışma ayarı bulunan süspansiyonlar kullanılmış. Her iki süspansiyon bacağı da üstten geri sekme, alttan ise sıkıştırma ayarına sahip. Fiyatının 60-65 bin lira arasında olması beklenebilir. Triumph’un Street Triple’ından çok daha rafine bir motor.
KTM 790 Duke
Bu motoru herkes gibi biz de merak ediyoruz. Tek silindirli 690’lar gibi çılgın, çift silindirli 1290’lar gibi güçlü mü? 105 beygir olmasının sebebi sanıyoruz insanları korkutmamak. Avrupa’da 9 bin euro civarında fiyatla piyasaya çıkacak olan motor %20 ek gümrük vergisine tabii olmadığı için 12-13 euro civarında bize gelirse 60-65 bin liraya satılabilir.
80.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar
Kawasaki Z900RS
1970’lerin efsanesi Kawasaki’nin orijinal ve havalı Z1 modeli, Z900RS modelde tekrar hayat buluyor. 948cc hacimli, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı 4 silindir motora sahip model, Kawasaki Z900RS Cafe ile aynı “eski” havaya sahip. Eski zamanları hatırlatan nostaljik Z900RS, Şeker Kahverengi/Şeker Turuncu, Mat Metalik Yeşil/ Düz Siyah, Metalik Parlak Siyah olmak üzere üç renk alternatifi ile geliyor. Çok fonksiyonlu, çift LCD göstergesi, yenilikçi LED farları ile modern özelliklere sahip bir “eski” kullanma şansınız var. 12 bin euro olan Avrupa fiyatı %20 ek gümrük vergisi de bindiğinde bizdeki fiyatının 75-80 bin lirayı bulması mümkün görünüyor. Farın etrafına giysi taktıkları yeşil modelin ise adı RS Cafe.
Yamaha Tracer 900
Yamaha Tracer 900 bu sene makyajlandı. GT isimli ikinci bir modeli de piyasaya çıkacak. Güncellenmiş stil, geliştirilmiş rüzgar koruma sağlamak için ayarlı daha geniş rüzgar camı, yeni elcik korumalar ve entegre yan çantalar, yardımcı ve kaydırmalı debriyaj, daha dar gidon, daha geniş ayak pegleri, uzun yolculuklar için yeni seleler, güncellenmiş alüminyum arka masa; Tracer 900’ün yeniliklerinden bazıları. Şu anda 60 bin lira olan 2017’lerin yeni modelleri 70 bin liraya doğru çıkabilir.
Yamaha Niken
Yamaha’nın “Gelecekten Gelen” modeli, fuarda oldukça ilgi çeken modellerden birisi olmayı başardı. Markanın yeni üç tekerleklisi Niken, bu ebatta üretilen ilk 3 tekerlekli olma özelliğini taşıyor. Hatta öyle ki Yamaha mühendisleri tarafından, aracın motosikleti yeni öğrenenlerden ziyade bu işten keyif alan ileri seviye sürücüler için tasarlandığı belirtiliyor. Sıvı soğutmalı ve 3 silindirli MT-09 motoru kullanılan üç tekerlekli, videosunda da hissedildiği gibi sağlam bir yatış açısına sahip. Marka tarafından “Eğimli Çok Tekerlekli Taşıyıcı” olarak adlandırılan modelin, 2018 Nisan ayından itibaren piyasada olması ve henüz net olmamasına rağmen Avrupa’da 12-16 bin Euro gibi bir fiyatla etiketlendirilmesi bekleniyor. Bizdeki fiyatı ise 80-90 bin lira arasında olabilir.
BMW F850GS
Uzun süreden beri konuşulan ortanca GS’in yenileneceği meselesi sonunda gerçek oldu. BMW popüler modeli F850GS’te daha iyiyi elde etmek adına radikal değişiklikler yapmış. Öncelikle model tamamen yenilenmiş. Görünümü, detayları, parçaları gelenekselleşmiş F’i andırsa da teknik olarak tamamen yeni. Eskiden paralel çalışan 2 silindirli motor artık V2 benzeri, tıpkı MT-07’de olduğu gibi 270 derecelik açıyla çalışıyor. Motor hacmi 853cc’ye, güç de 95 beygire yükseltilmiş. Önceden sele altında olan 16 litrelik depo artık klasik yerine sürücünün önünde geri dönmüş ve hacmi 15 litreye düşmüş. BMW yakıt tüketimini daha da azaltarak menzilde bir fark olmadığını belirtiyor. Kilometre gösterge grubu tamamen dijitale dönüşmüş, 6,5 inçlik dijital bir TFT ekran var. Aracın motoru BMW’nin uzun zamandan beri ortaklığa hazırlandığı çinli motor firması Loncin tarafından üretiliyor. Eski Rotax makineden tamamen farklı, dişli ve zincir grubu da diğer rakiplerde olduğu gibi sol tarafa geçmiş. Dinamik ESA’lı elektronik süspansiyonlar mevcut. Araç Avrupa’da eskisinden 500-1000 euro daha pahalı. Tahmini Türkiye fiyatı 16.500 Euro seviyesinde olabilir.
160.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar
Honda Gold Wing
Honda Gold Wing’i tamamen yenilemiş. Yakından bakınca bu yenileme kendisini hemen belli ediyor. Motor görsel olarak bile oldukça hafiflemiş görünüyor. Duruşu çok daha sportif hale gelmiş. Rakamlarla konuşacak olursak; eski kasaya göre 40 kilogram daha hafif ve 8 beygir daha güçlü olan motorun makinesi de baştan aşağı yenilenmiş. Sadece motor bloğu 6,2 kilogram daha hafif. Eskiden 118 beygir olan 6 silindirli motoru gücü şimdi 126 beygir. Vites kutusuna DCT entegre edilmiş, yani artık 7 oranlı otomatik vitesli versiyonu da alınabiliyor olacak. Trafikteki dur kalklarda start&stop özelliği, yavaş manevralarda ise sürücüye yardımcı olarak devirmeyi engelleyen “yürüme modu”(walking mode) gibi özellikleri kendisine hayran bıraktırıyor. Aracın devasa hale gelmiş büyük kilometre saati bölgesindeki 7 inçlik Apple Car Play’de, harita dahil her türlü bilgiyi görmek mümkün. Kumanda düğmeleri, detaylar adeta lüks bir otomobilden alınmış gibi duruyor. Ayrıca sürücü selesi bölgesi oldukça inceltilmiş, bu sayede yere basmak da süper kolay hale gelmiş. Görüp de hayran kalmamak elde değil. Avrupa fiyatı 35.000 eurodan başlıyor. Türkiye fiyatının 150- 160 bin lira arası olması bekleniyor.
Ducati Panigale V4
Ducati süperspor kategorisine yeniden süslü bir imza atmaya hazırlanıyor. Panigale V2 zaten yeterince güçlü iken İtalyan’lar şimdi de 90 derecelik yeni V4’leri ile standart atmosferik motorda güç rekoru kırmaya gidiyorlar. Daha önce Panigale’de olmayan bir yarım şasi motorun üzerine gelmiş kurulmuş. Buna rağmen toplam ağırlık 175 kilogram, güç 215 beygir, hacim de 1.100cc olmuş. Hacmi sebebiyle büyük ihtimalle güncel yarışlara giremeyecek olsa da pistten piste koşmak için iyi bir alternatif olmuş. Speciale adını verdikleri daha özel üretimde GPS ve bilgi analizi modülü mevcut, 226 beygir ve Avrupa’da 28 bin euro olan S’ten 12 bin euro daha pahalı. Motorlar 2018 girişinde piyasada olacak. S versiyonu bizde 32-35 bin Eurolar arası olabilir.
Yamaha X-MAX 250 2018
Yamaha’nın Türk kullanıcılara bir müjdesi daha var. X-max 300 ile birebir aynı kasaya sahip Euro 4 özelliklere sahip 250, 300’e göre çok daha uygun fiyatı ile fuara doğru Türkiye’de olacak. 23 beygirlik motoru tamamen yeni, anahtarsız çalıştırma, çekiş kontrol, led farlar, abs, hepsi standart. Fiyat konusunda henüz tam bir bilgi yok ancak uygun ÖTV oranı sebebiyle fiyatının 24-26 bin lira aralığında olabileceğini düşünüyoruz.
X-MAX’in yeni EU4 normalarına uygun 250 cc motoru, temel amacı daha az yakıt tüketerek daha yüksek güç üretmek olan Yamaha’nın yeni nesil Blue Core teknolojisi kullanılarak tasarlanmış. Diasil kaplı silindir, optimize edilmiş yanma odası gibi teknolojiler sayesinde daha performanslı bir sürüş sağlanabilecek gibi görünüyor. Çekiş kontrol sistemi çekiş kaybı algılandığında arka tekerleğe giden tahriki geçici olarak azaltan özelliğe sahip. Bu sayede ıslak veya kaygan yüzeylerde sürücüye güven veriyor.
Kore yapımı bazı skuterlerde uzun süreden beri mevcut olan anahtarsız çalıştırma artık Japon motorlarında da standart olarak var. 300’deki düğme grubunun aynısı 250’ye de entegre edilmiş. Yine 300’de olduğu gibi far grubunda da tamamen LED aydınlatma kullanılmış. Tamamı LED ön farlar ve LED sinyal lambaları daha az elektrik tüketimi ve daha fazla parlaklık gibi avantajlara sahip.
Yeni gösterge panelinde bulunan analog hız göstergesi ve takometre, bilgilere kolay ve anlaşılır bir şekilde göz atmaya olanak sağlarken, ortada bulunan çok işlevli LCD ekran önceki modele göre daha geniş olup tüm bilgileri kolayca görmeyi sağlıyor. Ekrana gidon üzerinden kumanda edilebiliyor.
X-MAX 250 tamamen yeni bir şasiye sahip. Bu sayede daha çevik ve daha sportif bir sürüşe sahip. Jant ve lastik boyutu seçimi herhangi bir scooter’ın yol tutuşu özelliklerini belirlemede büyük rol oynar. Dinamik spor performansının yanı sıra şehir içinde yüksek manevra kabiliyeti için bu yeni 250 modeli, 15 inç ön ve 14 inç arka jantla donatılmış.