Yazar: Burak Korin
“Düşük ağırlık, ataklık, gösteriş” yeni Yamaha Mt-07’yi tanımlamaya yetmeyecek sıfatlardan sadece bazıları.
Tecrübeli, tecrübesiz, bayan, erkek demeden çok geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olması Yamaha MT-07’yi diğer modellerden ayrı kılan bir özellik. Tasarımına bakınca modelin daha da olgunlaştığını belirten Yamaha Motor Bölümü Müdürü Clement Villet, geliştirilmiş tasarımı ile MT dizaynının derince hissedildiğini belirtiyor.
2018 senesi için iyileştirmeler ve güncellemeler geçirmiş olan modelin arka süspansiyonu rebound ayarlı olanla değiştirilmiş. Genel olarak modelin süspansiyonları sportif sürüşe uygun hale getirilmiş.
Sele yapısı da yeniden tasarlanarak deponun iki yanına doğru yayılmış. Ön ve far tasarımına baktığımızda ise Master of Torque yani Tork Uzmanı abisi MT-09 modele benzediğini kesinlikle ifade edebiliriz. ABS’nin modelle standart olarak geldiğini belirtelim. Yeni kuyruk kısmı ise büyük büyük abisi MT-10’dan ilham alınarak tasarlanmış.
Motor hacmi olarak 689cc sıralı 2 silindire sahip olan yeni MT-07, tamamen yeni gövde yapısı ile tasarlanmış. 2018 Yamaha MT-07, yeniden tasarlanmış ön ve kuyruk farları, daha sportif ön çatal ayarları, düzenlenmiş sele yapısı, geliştirilmiş sürüş pozisyonu ile sürücüsüne daha fazlasını vadetmeye geliyor.
2018 Yamaha MT-07 Bazı Teknik Özellikleri
MotorTip: Paralel çift, DOHC, 8 sübapHacim: 698ccÇap x stroke: 80.0 x 68.6mmSıkıştırma oranı: 11.5:1
ŞasiÖn tekerlek: 120/70 x 17; Bridgestone BattlaxArka tekerlek: 180/55 x 17; Bridgestone Battlax Ön frenler: 282mm disklerArka frenler: 245mm disklerAks açıklığı: 55.1 inçEğim açısı: 24.8°İz açıklığı: 3.5 inçSele yüksekliği: 805mmIslak ağırlık: 183 kgRenkler: Mat Gri, Yamaha Takımı Mavisi, Koyu Beyaz