Yazar: Burak Korin
Yamaha X-MAX 300’ün tasarımını hissettiğimiz Yamaha X-MAX 400, tazelenmiş olarak EICMA Fuarı’nda ziyaretçileri selamladı.
Uzun seyahatlerden kısa hafta sonu kaçamak turlara kadar kolay kullanımlı ve eğlenceli bir scooter bizlerle! İlk kez Temmuz ayında yeni yüzünü gösteren 2018 Yamaha X-MAX 400, saf XMAX DNA’sı ile tutarlı bir performans sunmaya ve bir X-MAX’ten beklenenin fazlasını sunmaya geliyor.
2018 Yamaha X-MAX 400 Sonic Gray
Yamaha X-MAX 400, Phantom Blue (Mavi), Sonic Gray (Koyu Gri), Blazing Gray (Parlak Gri) olarak üç renkte piyasada olacak. Sınıfının en kompakt modellerinden X-MAX 400, hem performans anlamında hem de sürüş konforu anlamında sürücünün güvenli seyahat etmesine yardımcı olacak şekilde dizayn edilmiş.
Motor YapısıEtkili elektronik enjeksiyonu ve ileri teknoloji Yamaha motor teknolojisi ile modelin 400cc motoru, sürücüye etkileyici ve baskın bir ivmelenme sunacak ve yüksek hızlarda bile verimli ve güvenilir bir his verecek şekilde tasarlanmış. Islak asfalt ve zeminlerde arka tekerin tutuş kaybını engelleyen ve güvenliği arttıran Çekiş Kontrol Sistemi, X-MAX 400 modelin önemli özelliklerinden.
Akıllı Anahtar Sistemi2018 Yamaha X-MAX 400 modelde, hayatı daha kolaylaştıracak Akıllı Anahtar Sistemi bulunuyor. Yanınızda taşıdığınız Akıllı Anahtar ile direksiyon kilidini ve selesini açabilir, depoya ve alt kısım bagaja ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda uzaktan erişim kontrolü ile bir düğmeye basarak scooterınızı kilitleyebilir ve yerini bulabilirsiniz.
Yeni Sele ve Bagaj Yapısı2018 Yamaha X-MAX 400 modelin yeni ve çift katmanlı sele yapısı, sürücünün rahatlığı, daha dik, konforlu bir sürüş düşünülerek bel rahatlığı için sele arkalığı ile çift katmanlı olarak tasarlanmış. Minimalist dikişli iki kişilik sele, tasarımın kalitesini arttırarak sportif scootera ayrı bir hava katmış. Yamaha X-MAX 400’ün, 2 kapalı kask alabilen ve ışıklandırmalı bagajı ile doldukça pratik bir bagaj tasarımına imza attığı belirtilebilir.
LED FarlarÖn ve arka LED farlar, tasarımın entegre ve önemli bir parçası olarak modeldeki yerini alıyor. Güçlü çift ön farlar, görünürlüğü arttırarak daha az güç tüketimi sağlıyor. Görünürlük anlamında gündüz farları, diğer sürücülerin sizi görmesini kolaylaştırıyor.
Yeni Stil ÇatallarKarizmatik abisi TMAX gibi X-MAX 400 model de yüksek hızda denge ve sürüş konforu için teleskopik çatallarla taçlandırılmış. 267mm çift ön diski ve yüksek kalite ön yapısı, X-MAX 400’e mükemmel fren ve duruş sağlamak üzere dizayn edilmiş.
EICMA 2017 Milano Fuarı’nda hemen hemen aynı segmentte yer alacak olan 2018 BMW C 400 X ortaya çıkmıştı. Bekleyip ikilinin nasıl bir çizgi çizeceğini görelim.
2018 Yamaha X-MAX 400 Teknik Özellikler
Motor
Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindir, DOHC
Motor Hacmi (cc)
395cc
Çap x Stroke
83mm x 73mm
Sıkıştırma Oranı
10.6 : 1
Maksimum güç
33 beygir @ 7,000 rpm (devirde)
Maksimum tork
36.0 Nm @ 6,000 rpm (devirde)
Yağlama
Islak karter
Yakıt sistemi
Yakıt Enjeksiyon
Ateşleme sistemi
TCI
Vites
Otomatik
Yakıt tüketimi
4.18 l / 100km
Ön süspansiyon
Teleskopik çatal
Ön teker hareketi
110 mm
Arka süspansiyon
Tek amortisör
Arka teker hareketi
107 mm
Ön fren
Çift hidrolik disk, Ø 267 mm
Arka fren
Hidrolik disk, Ø 267 mm
Ön lastik
120/70-15
Arka lastik
150/70-13
Boyutlar (U x G x Y)
2,185mm x 766mm x 1,415-1,465 mm (ayarlanabilir ön rüzgar koruma camı)
Sele Yüksekliği
800mm
Aks açıklığı
1,567mm
Çalışma durumundaki ağırlık – ıslak ağırlık (yağ ve ful yakıt ile)
210 kg
Yakıt deposu kapasitesi
13 litre
2018 Yamaha X-MAX 400 Tanıtım Filmi: