Yazar: Erçin
Suzuki GSX-R 250, üretim bandında ve satışa hazır halde görüntülendi.
Yakın zamanlarda ‘’Suzuki yeni bir 250cc üretecek’’
söylentisi kulaktan kulağa yayılmaya başlamıştı. Görünen o ki bu söylenti
güvenilir bir kaynaktan çıkmış gibi duruyor; çünkü işte karşımızda fotoğraflarıyla, kanlı canlı yeni GSX-R 250!
İnternete sızan fotoğraflar kabul ediyoruz pek kaliteli
değil ama ayrıntıları göremeyeceğimiz kadar da kötü değil. İlk bakışta
görüntüler bir üretim bandında ya da depolama alanında çekilmiş gibi duruyor.
Farların şekli bildiğimiz ve artık klasikleşmiş GSX-R kalıbında. Ayrıca motorun
görünen tarafındaki tanıdığımız o büyük ‘’S’’ harfi, fotoğraflardakinin afacan
bir Suzuki olduğunu kanıtlıyor.
Bu modelin söylentilerden hemen sonra bu kadar hızlı bir şekilde hazır halde olması,
tahminlerimizce GSX-R 250’nin kalbinin kardeşi İnazuma’dakiyle aynı motor bloğu
olacağı yönünde. Neden? – Çünkü batı ülkelerinde satışı için hem Avrupa Emisyon
Şartlarına hazır, homologasyonlardan,regülasyonlardan halihazırda geçmiş, hem
de sevilen bir motor. Ki muhtemelen tahminlerimiz doğru ise üretim yeri de
kardeşiyle aynı yerde olacaktır, yani Çin. Fakat düşündüren bir konu var. Motor
revizyona uğramadıysa rakipleri karşısında piyasaya girişi gibi hızlı olmayacak
gibi. Bilindiği üzere kardeşi İnazuma’nın motoru 24 beygir gücünde paralel çift
silindire sahip ve GSX-R 250’nin gireceği sınıftaki rakipleri Kawasaki Ninja
250R 32 beygir iken, Yamaha r25 35 beygir, Honda CBR 250 27 beygir gibi güç
üretmekte. Ancak Suzuki bu durumu kendi lehine satış fiyatında çevirebilir mi
bunu ülkemizde satışa (eğer) çıkarsa göreceğiz.
Suzuki İnazuma’nin (muhtemelen gelecek olan Gsxr-250’nin de)
ayrıntılı teknik bilgileri;
MOTOR
Motor: 4 zamanlı
Silindir: 2
Silindir Hacmi: 248 cc
Silindir Çapı: 53.5 mm
Sıkıştırma Oranı: 11.5:1
Maks. Güç: 17.9 kw @ 8500
Maks. Tork: 22 Nm @ 6500
Maks. Hız: 136 km
ÖZELLİKLER
Şanzıman: 6 vites / manuel
Yakıt Sistemi: Enjeksiyon
Soğutma Sistemi: Su Soğutmalı
Debriyaj Tipi: Islak / Çoklu Plaka
Güç Aktarımı: Zincir