in

5+3 Kuralı!

Futbolu yakından takip edenler çok iyi biliyor; yabancı oyuncularla ilgili bir kural olan 6+0+4 devri vardı, yabancı oyuncular tribünde otururdu. Benzer durum motosiklet sektöründe de var. Türkiye pazarına girip kenarda köşede duran kimi markalar, tam saha baskı uygulamaları gereken kriz zamanlarında bile gidişatı tribünden izliyorlar.

Futbolu yakından takip edenler çok iyi biliyor; yabancı oyuncularla ilgili bir kural olan 6+0+4 devri artık kapandı. Futbol Federasyonu kural değişikliğine gitti ve 5+3 kuralı geldi. Artık kulüpler 10 değil, 8 yabancıyı kadrolarında bulunduracak. 5’i ilk onbirde sahaya çıkarken, 3’ü yedek kulübesinde oturacak. Eski kurala göre dünyanın parasını verdiğin 4 yabancı oyuncu, tribünde oynamadan oturuyordu. Şartlar değişir de lazım olursa diye izleyici konumunda tutulan oyuncuların yarattığı ek maliyet, sonunda fark edildi ve bu yükü kaldıramayan kulüpler değişimde başı çekti. Benzer durum motosiklet sektöründe de var. Türkiye pazarına girip kenarda köşede duran kimi markalar, tam saha baskı uygulamaları gereken kriz zamanlarında bile gidişatı tribünden izliyorlar; pazarın kendi kendine büyümesini bekliyorlar. Yıllardır dünya liglerinde star olarak top koşturmuş futbolcunun Türkiye’de “imajım yeter” diye bir iki küçük artistik hareket dışında takıma hiçbir katkı yapmaması gibi kimi motosiklet markaları da benzer davranış sergiliyor.

Portekizliler, Almanlar ve Afrikalılar gibi kimi yabancı oyuncular bir araya gelip oyunu ve şartları nasıl kendi lehlerine çevirmeye çalışıyorlarsa, motosiklet sektöründe de kimi markalar yabancı futbolcular gibi ortak çıkarlar doğrultusunda benzer davranışlarda bulundular ve bulunuyorlar. Ancak değişimin başladığı bir döneme doğru ilerliyoruz. Artık pazar büyüdükçe, rekabete daha açık hale geliyor; motosiklet kullanıcıları her geçen gün artarken, aynı oranda da bilinçlenmeye başladı; artık ne versen, ne getirsen gider dönemi kapanıyor. Küçük oyuncuların yerini büyük oyuncular almaya başlıyor.
Bu yolda ilk adımlar Asya Motor ve Kanuni’den geldi. Her ikisi de dünya motosiklet pazarında önemli bir güce sahip olan iki Hint markası ile anlaşma yaptı. Asya Motor, Hero operasyonunu yürütürken, Kuralkan da Bajaj markası ile işbirliğine gitti. Özellikle Bajaj, pazarın bu güne kadar tanık olmadığı tam saha iletişim faaliyetiyle dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Ancak, bu ne kadar uzun soluklu olacak; peşine başkalarını takabilecek mi, pazardan istediklerini alabilecekler mi, yoksa başkalarına mı hizmet edecek hep birlikte göreceğiz. Hero ise şimdilik kondisyonu olmadığı için yedekte bekleyen yabancı futbolculara benziyor. Ancak, bilinmeli ki motorseverler de futbolseverler gibi sahadaki oyuncularla ilgilenir; ne tribündekilerle ne de yedekte bekleyenlerle. Yılların değiştiremediği kural, zaman zaman unutsak da hala geçerli. Sahaya çıkıp koşan takım kazanır; bugün değilse de yarın mutlaka! Saha da olup birşeylerin kendiliğinden değişmesini bekleyen ise küme düşmeye mahkumdur.

Motorunuzun ve yaşam sevincinizin hep “on” olması dileğiyle…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2017 Yeni Yıl, Yeni Başlangıçlar…

ACEMİ PSİKOLOJİSİ VE KONTRA BASMAK

REKLAM