in

Açık – Jet Kask Ne Kadar Korur?

Yazar: Ahmet Köseoğlu

Ön tarafı açık, çene kısmı olmayan kask motosiklet kullanıcısını yeterince korur mu?

Scoterlar, kıvrak, kullanışlı ve ekonomik oluşları ile günlük hayatta trafik çilesinden kurtulmak isteyenler için biçilmiş birer kaftan. Bu pratik motosikletlerde en çok kullanılan kasklar ise açık kask olarak tabir edilen çene bölümü olmayan jet kasklar.

 

“Benim scooterla da açık kaskla da işim olmaz” deyip işin içinden çıkıvermeyi tercih eden motosiklet severlerli anlayışla karşılıyoruz. Tabiî ki herşey tercih meselesi fakat scooterlar asla boş verilecek araçlar değil! Günümüzde scooter yelpazesi öyle genişledi ki, 800 cc’lere kadar ulaşan ve sürücüsüne maksimum konfor sunarken birçok vitesli motosiklete de toz yutturacak modeller mevcut. Devir ekonomi devri. Avrupa’da büyük cc’li motosiklet kullanıcıları günlük hayatta bu motosikletlerini garajlarına kapatıp ekonomik scooterlar ile gezmeyi tercih ediyor. Trafik sıkışıklığına çözüm olmaları, motosiklet tutkunlarına daha büyük motosikletlere giden yolda cesaret vermeleri ve kolay ulaşılabilir fiyatları ile scooterların önemi oldukça büyük.

 

Ekipmanlar

Scooter kullanıcılarının da en az diğer motosiklet kullanıcıları kadar koruma ekipmanlarına özen göstermesi gerek. Ciddi yaralanmaların oluşması için illaki yüksek süratlerde büyük kazaların gerçekleşmesine gerek yok. İnsanlar yürürken düştüğünde dahi bir yerleri kırabiliyor ve hatta ölebiliyor. Hal böyleyken ben yavaş motosiklet kullanıyorum ya da hızlı gitmiyorum şeklindeki bahanelerle ancak kendimizi kandırırız. Eldiven, kask ve korumalı mont kullanımına dikkat etmeliyiz. (Ki bence iki tekerlekli bir motosikletin üzerinde herzaman korumalı bir pantolon ve bir motosiklet botu kullanarak olası yaralanma risklerini minimuma indirmemiz gerekir)

 

Hangi Kask

Gelelim şu kask konusuna. Motosiklet-scooter kullanırken tas ve nazi kaskı olarak tabir edilen kasklardan kullanmak bizi sadece polis memurlarının ceza yazmasından ve başımızın üstünden geçen kuşların bombardımanından koruyacaktır. Açık çeneli kasklar ise baş bölgesini enseye kadar korurlar. Ön tarafta, vizörleri-camları gözlere taş-toz-toprak gelmesini de bir yere kadar korur (bu nedenle bu kaskları kullanırken güneş gözlüğü de takmak yararlıdır). Önden, özellikle çene kısmından alınan darbelere karşı ise koruyucukları zayıftır, bu noktada ciddi bir koruma sağladıklarını söyleyemeyiz. En ciddi korumayı full-face tabiredilen kapalı kasklar sunar. Ancak açık kasklar da sıcak yaz günlerinde kısa yolculuklarda belli risk-koruma-konfor parametreleri göz önüne alınarak özellikle scooterlar ile şehir içi kısa mesafe yolculuklarda tercih ediliyor. Kask tarzı seçimi daha çok kişisel tercihlerle ilgili bir durum. Bana kalırsa açık kask yerine çene açılır flip-up kaskları kullanmak daha doğru bir seçim. Kullanışlılığı daha yüksek olan bu tarz kaskların çenelerini sıkıldığınızda-sıcaktan bunaldığınızda ya da birileriyle konuşma gereği duyduğunuzda açabiliyorsunuz. Yola çıkıldığında da çene kısmını kapatıp koruyuculuk düzeyini arttırabilmek mümkün oluyor.

 

Aşağıda kazalarda kaskların hangi bölümlerinin nekadar darbe aldığına dair istatistiki veriyi sizlerle paylaşıyoruz. Fotoğrafa göz atarak buna göre hangi kaskı seçmeniz gerektiğine siz karar verin:

Kazalarda Darbe İstatistikleri

Fotoğrafta kazalar sırasında meydana gelen darbelerin istatistiksel verileri mevcut. Kazalı kasklardan alınan bilgiler dahilinde düzenlenen kask diyagramında darbelerin %19.4’ünün çenenin sağ tarafına %15.2’sinin ise çenenin sol tarafına geldiğini gösteriyor. Yani çene tarafına toplamda %34.6 derbe söz konusu. Bu her üç düşüşten birinde çene kısmına darbe gelmesi demek. Darbelerin toplamda %18.3’ünün alın bölgesini ve % 24.7’sinin ise başın arka bölümlerini etkilediği görülüyor.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Kazalı Kask Neden Kullanılmaz?

NOLAN N40

REKLAM