Beş yıl önce “naked” dünyası kullanışlı, etkili ve keyifli nitelemelerinin karışımı olan bir motorla tanışmıştı. Şimdi ise gerçek bir devrim söz konusu: Düşük egzoz borusu,yeniden tasarlanmış bir gövde, yeni bir görünüm,opsiyonel ABS. Hedef, onu en iyi yapan kimyayı daha da iyi bir seviyeye taşımak (ve bu hedef tutturulmuş)
Bazen şu cümleyi kullanmışsınızdır: Bundan iyisi can sağlığı! Hani bir yaz günü harika bir kumsalda gün batımını seyrederken, veya yatağında o gün işe gitmek zorunda olmamanın keyfini çıkarırken aklından geçirdiğin gibi. Ya da eski (ama sadece kimlik belgesi eski) Street Triple’ın selesinde sağlı sollu virajlarla önünde uzanan asfaltta yol alırken düşündüğün gibi. Ama işte öyle bir gün gelir ki, bundan iyisi can sağlığı sözü yetersiz kalır ve daha iyisiyle karşılaşırsın. Yani örneğin yeni Street Triple’ın selesine oturduğun ve önünde virajlarla uzanan asfaltta yol aldığın bir gün…İşte o gün bugün. Aynen eskisi gibi, eskisinden de iyi Sağa git, sola git, kısa düz parkurları ve virajları aş…Nereye gidersen git 2013 model Street’in bir önceki modelinde var olan en iyi yönlerini korumuş olduğunu fark edeceksin. “R” versiyonunu sportif frenler ve süspansiyonların yanı sıra, daha reaktif bir gövde ile sürüyoruz.
Ne yazık ki sürdüğümüz motorun -en ilginç yeniliklerinden biri olsa da- ABS donanımı mevcut değil. Kolay ve rahat sürülebilen, hemen “ele” gelen ve mükemmel motora sahip bir araç. Önüne koyulan yörüngeyi tam bir doğallık içinde izliyor, viraja girerken veya yana yatarken dengesini asla kaybetmiyor. Onda sizi hesabınızı kitabınızı iyi yapmaya zorlayan devinimsel bir güç veya güvensizlik duymanızı gerektiren bir sinirlilik hali yok. İster yavaş, ister hızlı sürün, sadece görevini en iyi şekilde yapmakla kalmıyor, zevk de veriyor. Sele üzerinde gayet rahatsınız. Sele ve ayak dayama pedalları arasında bol mesafe bulunduğundan bacaklar sadece hafifçe bükülmüş durumda. En iyi şekilde hesaplanmış bir gidon sayesinde gövdenizi sıkıntılı pozisyonlara sokmanıza hiç gerek kalmıyor. Motorun beli ince, selesi geniş, ne çok sert ne çok yumuşak. Titreşimler o kadar az ki, ancak motoru çatlama noktasına getirince hissediyorsunuz, ama hiçbir zaman rahatsız edici oranda değil. Şanzıman ve debriyaj yumuşak ve hassas, frenler de olması gerektiği gibi. Arka fren doğru ve yerinde müdahale ediyor, ön fren modüle edilebilir tipte ama çok güçlü. Aşırı sert mi diye sorarsanız, evet, ama sadece deneyimsiz bir sürücünün ellerindeyken. Fren koluna sadece bir parmağınızla bile hükmedebilirsiniz. Bu tip motorlarda fazla deneyimi olmayanlara daha az ısıran fren kaliperleriyle donatılmış olan “temel” versiyonu tavsiye ederiz… Ama işin alfabesini öğrenmiş olanlar için bu tip bir performans daha güven verici olacaktır. 675’in üç silindirli motoru her zaman iyi bildiğimiz o eşsiz mücevher. Gövde özellikleri de aynen öyle. Hem düşük tempolu gezinti sürüşlerinde sürücüsüne keyif veriyor, hem de hız limitatörünün devreye sokulduğu anlarda eşsiz duygular ve heyecanlar yaşatıyor.
Triumph Street Triple R Testi Motoron Şubat 2013 sayısında yapılmıştır. Online olarak testin tamamına ipad, iphone ve android cihazlarınızdan uygulamamızı indirip Şubat 2013 sayısından erişebilirsiniz.
Apple Store İçin;
https://itunes.apple.com/tr/app/motoron-motorcycle-magazine/id511917485?mt=8
Android Market İçin;
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.triactivemedia.motoron&hl=tr
Yorumlar
Loading…