Touratech firmasının
ortaklarından Onur Üstem ile
2016 Eurasia Moto Bike Expo’da
oldukça ilgi gören standlardaki o
kalabalık arasından bir süreliğine
ayrılıp güzel ve dolu dolu bir
röportaj yapma şansı yakaladım.
Adventure ve Enduro motosiklet
aksesuarları tasarlayan firmayı
gelin daha yakından tanıyalım.
M.: İlk olarak BMW, Ducati, Honda, Kawasaki, KTM, Suzuki, Triumph, Yamaha gibi motosikletler için çok geniş bir ürün yelpazeniz var. Touratech’in Türkiye’ye ilk geliş ne zaman ve nasıl oldu?
Onur Üstem: Touratech firması ile ilk olarak Nisan 2010’da iletişime geçme şansımız olmuştu. Firmanın CEO’su Herbert Schwarz, Satış ve Pazarlama Yöneticisi ile birlikte Türkiye’de bulunuyordu. Bu esnada, distribütör olmak isteyen adaylar ile görüşmeler gerçekleştirmişlerdi. Kendileri ile yüz yüze görüştük. Touratech firması, bütün adaylık görüşmelerinin sonrasında bizle birlikte çalışmaya karar verdiğini bildirdi. Bu haberin hemen ardından sözleşmeyi imzaladık ve Şubat 2011 gibi mağazanın açılışı gerçekleşti.
M.: Biraz da Türkiye’de Touratech’in rolünden bahsedelim.
O.Ü.: Aslına bakarsanız, markanın bilinirliği çok daha öncesine dayanıyor. Touratech, özellikle BMW kullanıcılarının çok iyi bildiği bir marka. Firmanın ürünleri ile ilgili Türkiye’de bir açık vardı ve bu boşluğu distribütör olarak doldurduğumuza inanıyorum. Ayrıca özellikle Anadolu yakasında kurumsal yönü güçlü olan ve BMW motosikletlere kaliteli servis hizmeti veren bir firmanın da eksikliği hissedilmekteydi. Farklı açıdan baktığımızda bu eksikliği de tamamladığımız kanısındayım. Sonuçta, Touratech Distribütörü olarak çift yönlü bir kombinasyonla sektörde iyi işlere imza atmaya başladık. Touratech markası için çalışıyor olmaktan çok memnunuz. Onlar da bizden memnun olmalılar ki, aktif çalışmaya başladığımız 2011 yılının sonunda bize “Best Newcomer” (Yeni distribütörler arasında en iyi başlangıcı yapan) ve 2013 yılının sonunda da yerel fuarlarda stand kuran tüm distribütörler arasında “Coolest Tradeshow” (En İyi Fuar Standı) ödüllerini verdiler.
M.: Toplamda ürün olarak kaç kalem var ve mağazalarınızda ağırlıkla hangi ürünler yer alıyor?
O.Ü.: Bildiğiniz gibi ürün gamı oldukça geniş ve toplamda 6.000’den fazla ürün var. Mağazamızda, ağırlıkla alüminyum çantalar, koruma parçaları yani koruma demirleri, karter koruma, muhtelif takozlar, muhtelif sensörlerin korumaları, far korumaları, ilave farlar, seleler en popüler ürünlerimiz arasında bulunuyor. Müşterilerimiz, markayı ve markanın kalitesini gördükçe geleneksel kullanım biçimlerini ve düşüncelerini kırmaya başladılar. Örneğin, önceleri bir motosikletin orijinal selesini çıkarttırıp yerine yenisini monte etmek gerçekten sıra dışı bir işlemdi. Fakat artık kullanıcılar, bu türde yeniliklere alışmaya başladılar ve yaptığımız uygulamalar gittikçe yaygınlaşır hale geldi.
M.: Bu kadar geniş ürün yelpazesinde, sizin gözde ürününüz var mı ve duyduğumuz “Süspansiyon” ile ilgili yeniliklerden bahseder misiniz?
O.Ü.: Bu kadar geniş ürün yelpazesi arasında, tüm ürünler benim için gözde durumda çünkü hepsi gerçekten son derece pratik, kullanışlı ve kaliteli. Bütün ürünleri sanki kendimiz üretiyormuşuz gibi tanıyoruz ve her birine bağlıyız. Süspansiyon konusu ise biraz farklı: Süspansiyon, Touratech için oldukça önem arz eden bir sistemdi ve bu sebeple Almanya Touratech AG’de bağımsız bir firma gibi çalışmaya başlayan Touratech Suspension isimli bir alt marka oluşturulmaya çalışıldı. Bu hedef, büyük ölçüde başarıldı, çünkü Touratech Suspension, çok sağlam bir ekiple çalışarak kendi yönetim birimlerini oluşturdu. Süspansiyon sistemlerinin üretimi, Hollanda’da Tractive firmasına yaptırılıyor. Tractive’de çalışan ekip ise WP diye bilinen üreticiden ayrılma bir ekip ki bu ekip aynı zamanda BMW’nin elektronik süspansiyon takımında yer alan ve elektronik süspansiyonun yaratıcılarından diyebileceğimiz uzmanlardan oluşuyor. Daha sonrasında firmalarından ayrılarak Tractive firmasının temellerini kurmuşlar. Özel yarış ekiplerinden tutun da motosiklet üzerine ve hatta Snowmobile gibi çeşitli araçlar üzerinde de yoğun çalışmaları devam ediyor. Tractive firması, tasarımda Touratech ile birlikte çalışıyor. Tahmin edeceğiniz gibi böyle bir yeniliğe cesaret etmek, çok ciddi ve çok teknik detaylı bir iştir. Büyük motor hacimli birçok yol endurosu modeli için zengin bir ürün gamı var ve gittikçe de zenginleşiyor.
M.: Milano’da Touratech’in yeni ürünlerinden bazılarını bizzat görme şansım olmuştu. 2016 için yeni ürünleriniz nelerdir?
O.Ü.: İlk olarak akla gelen yeni Honda Africa Twin’in aksesuarları diyebilirim. Diğer modellerden alışık olduğumuz çantalar, koruma demirleri, karter koruma, ilave sis farları gibi ürünlerin 2016 modelleri ve bu aksesuarların Honda Africa Twin için tasarlanmış olanlarını bekliyoruz. Geçen sene “Aventuro Carbon” olarak piyasaya hızlı bir giriş yapan çok amaçlı ve çok tutulan bir kask modelimiz var. Şimdi bu modelin çenesi açılabilir versiyonu dediğimiz “Aventuro Mod” piyasaya çıkmak üzere. İlave olarak, farklı tekstil ürünleri, tamamen kevlar astarlı, kot görünümlü korumalı pantolonlar da bulunuyor. Bunların haricinde Destino bot serisi ve yeni eldivenler mevcut, gördüğünüz gibi her sene birbirinden değerli yeniliklerle ürün gamını genişletmek firmanın en büyük hedeflerinden biri.
M.: Touratech Türkiye olarak satışlardan ve müşterilerinizin ilgisinden memnun musunuz?
O.Ü.: Kullanıcılarımızın ilgisinden oldukça memnunuz, ürünlerimiz ile ilgili çok iyi geri bildirimler alıyoruz. Türkiye’de motosiklet sektörü hak ettiği yerde olsa, aynı bizim gibi pek çok firmanın da çok daha iyi yerlerde çok daha iyi işlere imza atacağını düşünüyorum.
M.: Touratech olarak müşteri memnuniyeti ve satış sonrası hizmeti nasıl sağlıyorsunuz?
O.Ü.: Sorunuza biraz eskilerden bahsederek yanıt vermek istiyorum. Borusan Otomotiv’de Satış Sonrası Birim Yöneticisi olarak görev yaptığım sırada ana sorumluluklarım yetkili servislere teknik ve idari danışmanlık yapmak, BMW motosikletler ile ilgili ürün bilgisi ve teknik eğitimleri vermekti. Touratech Türkiye’deki ortağım Mustafa Çevik ise Borusan Oto Ankara’da Motosiklet Atölye Yöneticisi olarak çalışıyordu. Kısaca ikimiz de işin tekniğinden yetişmiş kişileriz ve satış sonrası hizmet, edindiğimiz deneyimler sonucunda oldukça uzmanlaştığımız bir alan. Dolayısıyla müşterilerimizin isteklerini, ürünleri henüz satmadan önce bile kestirebilme yetisine sahibiz ve bu anlamda müşterilerimize, satış sonrası hizmeti eksiksiz sağlayarak müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmayı başarıyoruz.
M.: Touratech firmasının “United People of Adventure Project” adıyla dünya çapında düzenlediği 12 sürücüden oluşan bir etkinlik var. Programa göre, bu sürücülerden 6’sı seçilerek firma aracılığı ile Madagaskar sürüşü yapma şansına sahip olacaklar. Türkiye’den katılım olacak mı?
O.Ü.: Bu sene olmadı ne yazık ki, fakat proje tekrarlandığı takdirde ülkemizden de katılım sağlamayı planlıyoruz.
M.: Touratech bünyesinde gelecekte başka projeler ve organizasyonlar varsa bahsedebilir misiniz?
O.Ü.: Touratech’in aktif olarak düzenlediği pek çok ülkenin iç içe bulunduğu bölgesel, ülkesel “Travel Event” dediğimiz toplanma ya da seyahat etkinlikleri bulunuyor. Bizim hedefimiz de aktif olarak bu organizasyonlarda yer almaya başlamak. Markanın gerçekten çok özel bir yerde olduğunun bilincindeyiz, ona göre planlarımızı yapıp markanın ülkemizde hak ettiği değeri fazlasıyla görebilmesi için her zaman potansiyelimizden daha fazla çalışıyoruz.
Yorumlar
Loading…