Hızla değişen yeni dünyaya adapte olmakta zorlandığımızda rahatlamak için nostalji dünyanın kapılarını aralarız. Yıllar önce tanıdığımız, deneyimlediğimiz bu dünya bize az da olsa nefes aldırır, kendimizi daha güvende hisseder, bilinmeyenin verdiği tehdit algısından uzaklaşır ve huzur içinde anlık bir mutluluk yaşarız.
Ferdinand Porsche tarafından 1934 yılında tanıtılan Volkswagen yıllar içinde tüm dünyanın beğenisini kazandı, Beetle adıyla ünlendi. Adına filmler yapıldı, müzeler kuruldu. Volkswagen, ilk göz ağrısı vosvos’un üzerine çağın gereklerine uygun, yenilikçi birçok modele imza atıp dünyanın bir numaralı otomotiv devi oldu. Ancak yıl 1998’i gösterdiğinde şirket üretimini yıllar önce durdurduğu Beetle’a yeniden hayat verdi ve New Beetle’i tanıttı… Araç dış hatlarıyla eskisine benziyordu ancak teknolojik anlamda yepyeni bir donanıma sahipti. Dünyanın her köşesinde şaşkınlıkla karşılandı; Beetle geri dönmüştü ama farklıydı. Tanıdıktı ama değişmişti. Kimi bunu çok sevdi, kimi hayal kırıklığına uğradı. Ancak, nostalji kokan bu pazarlama taktiği çok tuttu.
Honda’nın Africa Twin ile yaptığı tam da bu. Nostaljik Pazarlama! Africa Twin geri dönüyor dendiğinde; orta kuşak ve üstü tüm motosiklet kullanıcıları, zamanda yolculuk yaptı adeta. Sanki bir zaman makinesindeymiş gibi gençliğimize geri döndük. Ve dört gözle Afrika Twin’in satışa çıkışını bekledik. Yeni Africa Twin, tıpkı Beetle gibi bir etki bıraktı sevenleri üzerinde. Hakkında her türlü yazı çıktı, kimi çok beğendi, kimi beklediğini bulamadı. Ancak, satışlar beklendiği gibi gidiyor. Yeni Africa Twin teknik özelliklerinden daha çok, “hatıraları” satıyor olmanın meyvesini yiyiyor. Teknolojik gelişmelerin baş döndürücü bir hızla ilerlediği günümüzde ayrışmak zorlaştı. Ayrıştıcı özelliğiniz olsa bile iletişim bütçeleri kârlılığı ortadan kaldırıyor. Nostaljik pazarlama ise bu anlamda tam bir ilaç, özellikle de efsane modellere sahip köklü firmalar için. Hatıraları canlandıran ortalama bir iletişim bütçesi, milyonlarca dolarlık bütçelere denk bir etki yaratıyor. Nostaljik pazarlamanın bir diğer etkisi ise bit pazarına getirdiği hareket. Bu gün herkes eski bir Africa Twin peşinde ve her geçen gün fiyatı artıyor. Oysa birkaç yıl öncesine kadar kimsenin gündeminde değildi. Bakalım Nostaljik Pazarlama ile yakında hangi model tarihin yapraklarından çıkıp karşımıza geçecek? Motorunuzun ve yaşam sevincinizin hep “on” olması dileğiyle…
Yorumlar
Loading…