Aprilia RS 125 2011 senesinde standart halinde, hiç bir değişiklik yapılmadan TMF Pist Şampiyonası’nda yarıştı ve şampiyon oldum.
1994 senesini hatırlayan var mı?
Çok acayip bir seneydi. ABD ve Rusya Devlet Başkanları Clinton ve Yeltsin arasında imzalanan silahsızlanma antlaşması ile soğuk savaş sona eriyordu. Tansu Çiller (o kimdi yahu?) hükümeti 5 nisan kararlarını açıklamış, türk lirası %14 kadar devalüe edilmişti.
Kriminal bakımdan olayların ayyuka çıktığı bir seneydi; Ergun Köknel, Yahya Demirel, Engin Civan ve banka hortumculuğu o yıla damgasını vuran konulardı.
Ayrton Senna Formula 1 yarışında San Marino’da ölmüş, Justin Bieber Ontario Kanada’da doğmuştu.İstanbul’da telefonlarda Asya-Avrupa yakası alan kodu yoktu.
Otomobil ve motosiklet plakalarında İstanbul’da 3 harf-2 rakamlı düzene geçilmişti
Sina Afyoneri Mototaş ile çalışıyordu. İşte tam o zamanda, 19 yaşındaki genç bir motorcu arkadaş, Resink Deniz, Mototaş’tan içeri girdi. O dönemde Sina Afyoneri, Süleyman Memnun ve motosiklet dünyasının önde gelen motorcu isimleri, dönemin revaçta motosikleti 2 zamanlı Aprilia RS 125 ile Körfez Pisti’ndeki ilk defa düzenlenen pist yarışlarına katılıyorlardı.
Alüminyum delta şasi, muz şeklinde arka maşa, çekici renklere sahip aracın kuru ağırlığı 115 kilogramdı. Motosiklet 93 senesinde üretilmeye başlanmış, full power versiyonu tam 34 beygir güç üretebiliyordu.
Eurosport’tan gördüğü tekniklerle dizlerini sarkıtarak tozlu virajlara giriyor, kendi deyimiyle “apaçilik” yapıyordu.
Resink de kafasına koymuştu, bu motordan istiyordu. Hatta fırsat bulursa, o da yarışanlarla birlikte Körfez Pisti’ne çıkacaktı.
Motoru aldı. Eurosport’tan gördüğü tekniklerle dizlerini sarkıtarak tozlu virajlara giriyor, kendi deyimiyle “apaçilik” yapıyordu.
Heyecanlıydı. Yarışlara katılamamıştı ancak birkaç defa Körfez Pisti’ne gitmiş, yarış izlemişti.