Yazar: Motoron
Ait olduğu kategorinin standartlarını baştan belirledikten sonra aradan geçen 2 yılın ardından çıplak yarışçı ilk kez 2014 yılında değişim geçirecek. Estetik olarak pek bir farklılık söz konusu olmazken teknik olarak da fazla bir değişikliğe gidildiği söylenemez.
Zaten Superbike dünya şampiyonu kardeşinin V4 motoru ve kıvrak şasisi ile oldukça yüksek performans sunan Tuono kendisini daha da geliştiriyor. Dışarıdan bakıldığında eskisiyle kıyaslanması “7 Farkı Bulun” oyununa uygun olsa da Aprilia’nın Tuono üzerinde ilk bakışta göze çarpmayan değişiklikleri mevcut. Öncelikle depo 18.5 litre hacime genişletilmiş (her ne kadar bu obur motorun iştahı için yeterli olmasa da) ve sürücüye fren ve dönüş esnasında daha iyi bir his vermek için yeniden şekil almış.
Yeni egzoz sistemiyle 3 beygir güç daha kazanan İtalyan aynı zamanda daha yumuşak yeni bir seleye, yoldaki ufak engebeleri daha iyi absorbe eden 43 mm’lik Sachs ön süspansiyona sahip. RSV4 APRC sistemini en son yenilikleriyle kullanacakken anti-wheelie’si de yeniden elden geçirildi. Tuono şimdi ABS’ye de sahip ve 2 kg olan Bosch sistemin Track, Sport ve Rain olmak üzere 3 ayrı modu bulunuyor. İtalyan marka Tuono’nun durması için Brembo’nun yeni monoblok M432 kaliperlerine güvenmiş.
Yakın zamanda ortaya çıkması gündemde olan BMW 1000R naked ve Ducati Monster 1198 ile kozlarını paylaşacak olan Aprilia’nın yaptığı bu değişikler bakalım Tuono’nun bu savaştan nasıl çıkmasını sağlayacak.