Aprilia şu sıralar sıkça gündeme geliyor. Uzun süredir beklenen 660cc’lik RS660 Kasım 2020’den itibaren ön siparişe sunuluyor. 169 kilo ve 100 beygir gibi ilgi çekici sayılarla gelecek olan RS660’ın ardından Tuono X ile Naked sınıfının sınırlarını zorlayan Aprilia şimdi de gözünü orta sınıf sporculara dikmiş gibi. Piaggio Hindistan Yöneticisi Diego Graffi 300 veya 400cc’lik bir motor bloğunun üretilebileceğini söyledi.
Aprilia Küçük Hacimli Motorları Seviyor
İtalyan markanın kimliğinin önemli bir parçasını oluşturan küçük hacimli motosikletler üretmeyi seviyor, markanın sportif geçmişi ve başarıları es geçilemez olsa da hala yollarda Aprilia skuterler ve küçük hacimli motosikletler görmemiz mümkün. RS 660 gibi devamlı olarak haberi çıkan bir başka model de RS 125. Eski versiyonu kullanan herkes tarafından çok sevilen ve yüksek devir çevirebilen RS 125’in yeni modeli 2018’de tanıtılmıştı.
400cc’lik Sporcular Hindistanda Üretilecek
Günümüzde pek çok markada görmeye alıştığımız gibi Piaggio grubu da yeni sporcusunu Hindistan’da üretmeyi planlıyor. Bu sayede markalar Avrupa’ya nazaran daha az maliyetle üretim ve dağıtım yapabiliyor.
Yeni üretilecek motor bloğunu hakkında fazla bir bilgiye sahip olmasak bile motor bloğunun tek silindirli olması bekleniyor. Rakibi olacağı KTM 390’ın da tek silindirli bir motor bloğu kullandığını düşünürsek pek de yanlış bir tercih gibi görünmüyor. Yeni RS’in diğer rakipleri ise Yamaha R3(Ülkemizde R25 olacak), Kawasaki Ninja 400 olacak. Küçük bir ihtimal de olsa Aprilia, RS 660’ın motor bloğunu küçülterek çift silindirli bir motor tasarlayabilir. Bu bilgilerin doğrulanması için beklememiz gerecek gibi duruyor. İtalyan Marka 2021 EICMA’da bu sorulara cevap verebilecek bir konsept tasarım ile karşımıza çıkabilir.
Güncel Modeller için Aprilia Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz.