Menu
in

Araçları Kılavuz Seçmek

Yazar:

Alpaslan Kuzucan

Motoron Dergisi Yazarı

Yollarda tehlikede olan biz motor sürücüleri bir ok tehlikeye açık ve savunmasız bir vaziyetteyiz.Bir kere altımızdaki araç iki tekerlidir ve kendi başına dengede duramaz.Kaportası yoktur, çarpışmalarda bize hiçbir koruma sağlamaz.Ufaktır ve diğer araçlarca fazla dikkate alınmaz.Bu sebeplerle bizler de kendimize göre bazı taktikler geliştirmek zorundayız.

Büyük araçları kılavuz seçmek:

Motosiklet sürücülerinin çoğu önlerinde açık görüş alanı tercih ederler ve bu sebeple genellikle devamlı sollama yapmaktadırlar.Bu birazda trafiğin arkasında olmaktansa önünde olmak iyidir tercihi ile geliştirilmiş bir alışkanlıktır.Ama bu alışkanlık her zaman motor sürücüsünün lehine olmaz, bazen önünüzde bir aracın olması sizin görme, görünmeyenleri fark etme kabiliyetinizi geliştirir.

Kılavuz seçerken bir süre aracı izlemek ve duruma göre, araç trafik kurallarına uyuyorsa, görülen alanda gelişi güzel hat değiştirmiyorsa, gereğinden fazla yavaş gitmiyorsa seçimimizi yapmalıyız.Takip mesafesini de normalden biraz daha fazla tutunuz.Bu da esasen sizin görüş mesafenizi artırıcı bir faktördür.Önünüzdeki araç sürücüsü sizden daha ilerisini görebilir, bilhassa tepelerde, kör dönemeçlerde, dağ yollarında. Onun hareketlerine bakarak da siz bilgilenip gereken önlemleri alabilirsiniz. Kendi sürüş güvenliğimizi tamamen elden bırakmadan bu durumdan faydalanabilir hatta geceleri büyük araçların aydınlatma gücünden de yararlanabiliriz.

Takip ederken ince nokta, hızdır. Genellikle bizden biraz hızlı giden araçları tercih edersek takip mesafesini muhafaza etmekte güçlük çekmeyiz ancak bizim rahat sürüş hız tempomuzun üzerindeki hızlarda giden araçları takibe kalkmamalıyız. Son olarak da takip esnasında sadece eskort seçtiğiniz araca odaklanıp çevrenizin farkındalılığından uzaklaşmayınız. Periferik bakışınızla çevrenizi de sürekli tarayınız.

Cevap bırakın