Yazar: Özlem Köseoğlu
Hollywood yıldızı Keanu Reeves ve başarılı Custom Motosiklet Tasarımcısı Gard Hollinger, ortak tutkuları iki teker ruhunu, eşsiz tasarımları olan KRGT-1’de buluşturdu.
Arch Motorcycles Ve Krgt-1’in Hikayesini Keanu Reeves Ve Gard Hollinger’dan Dinleyelim!
Her iki motosiklet aşığının, sınır tanımayan vizyon ve tutkuları ışığında doğan KRGT -1 modeli, motosiklet meraklıları ile paylaşmak amacıyla kurdukları ARCH Motorcycles Şirketi’nin kalbini oluşturuyor. Hız, adrenalin, enerji, tarz, dizayn, güç ve coşkunun kombinasyonundan doğan bu seçkin model, kendine özgü Retro-Modern bir tasarıma sahip. Tüm bu özellikleri karakterinde barındıran KRGT-1 ve ARCH Motorcycles hakkındaki ilham verici hikayeyi Reeves ve Hollinger’dan dinleyelim… ,
ERGONOMİ
Her bir Arch, sürüş konforu ve performansı geliştirmek için müşterinin isteğine göre özel olarak düzenlenebilir. Ergonomi seçenekleri, İleri ve Orta Kontrolleri, Dar ve Geniş Monte Edilmiş Ayak Peglerini, 2” ya da 3” Gidon Çekme Yükseltmeyi İçerir.
Motoron: Öncelikle bu özel röportajımızı kabul ettiğiniz için Motoron ailesi olarak çok teşekkür ediyoruz. Motorla tanışma hikayeniz nasıl oldu? İlk motorlarınızı öğrenebilir miyiz?Reeves:
Motosiklet sürmeyi öğrendiğimde, Munich’te bir film çekiyordum. Bundan çok kısa bir süre sonra da ilk motorum olan Kawasaki KLR600’ü aldım. Sonrasında ilk Norton’um geldi ve o sırada neresi olursa olsun hangi şehir ya da ülkede çalışıyorsam, oralarda kullanılmış motosikletleri kullanmaya başladım. 1978 Moto Guzzi T3’ten 1984 Harley Shovelhead’e kadar. Hollinger: 8 yaşındayken motocross yarışçısı genç bir komşumuzun modifiyeli Honda Z50 mini motosikleti ile sürüşünü ve tek teker yapışını büyülenmiş vaziyette izlerdim. Bisikletlerimizle sürüş yaptığımız ve kendimize hazırladığımız bir pistimiz vardı. Günün birinde, bu genç pistimize geldi ve birkaç tur attıktan sonra, mini motosikletini kullanmayı isteyip istemediğimi sordu. Bu ilk sürüşümdü ve bir anda kendimi kaptırmıştım. Annem ve üvey babamın başka hiçbir konudan konuşmamamdan dolayı sıkıldıklarına eminim ki kısa bir süre içerisinde bana ilk motosikletim olan mor renkli Taco 22’yi aldılar…
M: Ne zamandır tanışıyorsunuz? Sizi, 2,032cc’deki bu etkileyici güçteki enerjik tarz motosikleti yaratmaya ne teşvik etti?Reeves:
Aldığım motosikletleri modifiye etme isteği ve mükemmel sürüş tecrübesi için sürekli bir arayışım her zaman vardı. Gard ile karşılaştığımızda bir Harley Davidson Dyna Wide Glide modelini custom hale getirmek istiyordum ve ilk önce temel olarak motosikletin motorunun yanı sıra herşeyi çıkarmıştık. Sırada, taslak ve 3D modeller ve Gard ile detaylı konuşmalarımız sayesinde daha önce gördüğümüz hiç birşeye benzemeyen bir prototip tasarlanması vardı. KRGT-1’in doğuşu işte bu şekilde oldu. Motosiklet tam bir takım elbise gibi tümüyle size uyuyordu. Bitişiyle, custom kişiye özel olarak uyarlanmış ayak pegleri, sele yüksekliği ve gidon yerleşimi ile tam bir ısmarlama yapılmış eser ortaya çıkmıştı. Deponun ve şasinin çekici dizaynı, keskin ve fit bir uyumu ile sonlanması…
Hollinger:
Keanu ile ilk defa 2007 senesinde Los Angeles’teki Choprods mağazamda karışılaştık. Ortak bir arkadaşımız, 05 Harley Davidson Dyna Wide Glide motosikleti için sissybar ile başlayarak bazı çalışmalar yapma konusunda yardımcı olup olamayacağımı sormak için Keanu’yu getirmişti. Kendisine direk “Hayır” demiştim ve ilgi alanımın Custom motosiklet tasarımı olduğunu anlatmıştım. Daha sonraları Keanu, mağazaya gelerek tasarladığım ya da tasarlamakta olduğum motosikletlerden bazı örnekler görmüştü. Böylece motosikleti ile neler yapabileceğinin tartışması da başlamış oldu ve en sonunda bu konuşma, motosikletini Custom hale getirecek bir proje üstlenmem ile bitti. Bu motosiklet, birkaç sene Keanu’nun motosikletinin ne hale gelebileceğinin beklentisiyle geçen tartışmalar ve çalışmanın eseriydi. Bu geçen seneler ve birbirimizi tanımamıza yarayan tartışmalarımız boyunca arkadaş olduk. Motosikletin çok iyi çalışıp eşsiz bir sürüş tecrübesi sunduğunu düşündük ve gerçekten de güzeldi. Keanu, dünyada bu motosikletten daha fazla olması gerektiğini söylemeye başlamıştı ve tabi ki ben ilk başta yine “Hayır” dedim… Sonunda Keanu, yarattığımız ilk motosikletin eşsiz ve özel olduğunu ve eğer şansımız varsa en azından her sene birkaç insanın bu inanılmaz makinayı sürme deneyimine ve sahip olması fikrine beni ikna etti.
M: Egzotik KRGT-1 tasarımınızın size göre en favori özellikleri nelerdir? Tasarımınızı, sektörde ve gelecekte nerede görüyorsunuz?Reeves:
KRGT-1’in En favori özelliklerini şöyle sıralayabilirim: Göz alıcı deposu, şasisi ve ısmarlama olarak tamamlanması. Kişiye özel ayak peg kısımlarının, sele yüksekliğinin ve gidon yerleşiminin custom olarak tasarlanması. Mükemmel ve hassas bir uyum ile sonlanması.
Hollinger:
Benim için her bir motosiklet, özellikle müşterinin ergonomisine göre ya da eşsiz performansla birleşip müşterinin isteğine göre özel olarak giydirilmiş bir kıyafet ile incelikle hazırlanmış düşük hacimli bir üretim motosikletinden bekleyeceğiniz kalite fikrinin kombinasyonudur. KRGT- 1’in, şimdilerde “Performans Cruiser” diye adlandırdığımız daha büyük üreticilerin üzerine odaklandığını gördüğümüz yeni bir kategorideki motosikletlerden birisi olduğunu düşünüyorum. “Performans Cruiser” fikrinde rötuşlar yaparken bir yandan da gelecek modellerimiz ile diğer platformları keşfedeceğimizi umuyoruz.
M: Biraz da şirketinizin geçmişinden bahsedelim. KRGT-1’e dayanan ARCH Motorcycles’ın hikayesi nedir?Reeves:
Gard ve ben “Arch Motorcycle” isminde karar verdik çünkü bu ismin ifade ettiği hikayeyi ikimiz de seviyorduk. Arch, sürücü ile motosikleti arasındaki bağ anlamına geliyordu. Yarattığımız şirket üzerinde koruyucu ve yol gösterici bir göz gibi başlangıç ve bitişin bir araya gelmesini ifade ediyordu. Çok beğenilen KRGT-1, Cruiser motosiklet sınıfında yenilikçidir. Sizi uçsuz bucaksız yollarda sadece rahat hissettirmekle kalmaz aynı zamanda da virajlarda güvenli hissettirir.
Hollinger: Şirketi oluşturduktan sonra ilk 3 seneyi, Keanu için tasarladığım orijinal protorip motosiklet üzerinde yeniden tasarlama, düzenleme ve geliştirmeler ile geçirdik. Herşey göz önüne alınmıştı ve sonunda ön lastiğin boyutu haricinde her bir parça değiştirilmişti.
M: En etlikeyici yönlerinizden birisi de tasarımcılığı ve mühendisliği kendi kendinize öğrenmeniz. Karmaşık ve teknik ustalık gerektiren bilgileri, çocukken kendi kendinize öğrenmeyi nasıl başardınız?Hollinger: “Zorunluluk, buluşların anasıdır” deyimi kısmen buraya uygulanabilir. Motosiklet sürmeye deli gibi aşık bir genç olarak aynı zamanda bakım ve tamir yapmak ve bir ileri adım sonrasında da modifiye yapmak gerekli olmuştu. Mekaniğe doğuştan yeteneğim vardı. İlgimi çeken şeyler oldukça, ne öğrenebilirsem öğrenmeye gayret ettim fakat “normal” yollardan öğrenmedim. Çoğu kez gözlem yaparak ve sonra basitçe kendi kendime deneyerek deneyim kazandım. Başarılarım kadar hatalarımdan da ders aldım.
M: Arch Motorcycles’ın gelecek planları için neler söyleyebilirsiniz?Hollinger: Arch Motorcycles ile özel işler yapmaya devam edebileceğimizi ve şu anki modellerimizde geliştirmeler yaparken yakın gelecekte de yeni modeller tanıtabileceğimizi umuyorum.
M: Daha önce hiç Türkiye’de bulundunuz mu? Ülkemizi neyiyle en meşhur olarak bilirsiniz.Hollinger: Daha önce Türkiye’de hiç bulunmadım. Zengin bir tarihi olduğu dışında Türkiye hakkında çok az bilgim var. İstanbul’un çok güzel olduğunu ve dünyanın en harika mimarilerine sahip olduğunu duymuştum.
Son olarak bu özel röportajımıza vakit ayırdığınız için çok teşekkür ediyoruz ve motosiklet kültürüne yapmış olduğunuz katma değer için de ayrıca teşekkürlerimizi sunuyoruz.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Tanıtım Fiyatı: $ 78,000 USD (Depozito $ 12,000 USD)Motor: Arch Tecsilli S&S Devir T124 Twin Cam;124Motor Hacmi: (2,032 cc); 45° DowndraftYakıt: Enjeksiyon V-TwinMaxBeygir Gücü: 121.53 @Arka TekerMax Tork: 121.77 @ Arka TekerVites: Arch Tecsilli 6-Vites Güç Aktarımı w/ Custom Kompakt Yüksek Tork Ana MilÇekiş: Primary; Arch Tecsilli Bandit Dry Belt w/Kompakt Debrijay Kutusu: Final; Sağ Kısım, 530 O-ring ZincirŞasi: Arch Tube & Metal Çelik w/ Metal AlüminyumArka Masa: Titanyum ile Modüler Metal AlüminyumÖn süspansiyon: Ohlins Ters 43mm; Tamamen AyarlanabilirArka süspansiyon: Race Tech Single Shock w/ Hazne ve Hidrolik ÖnYükleme Ayarlı; Tamamen AyarlanabilirTekerlekler: BST Ultralight Karbon Fiber; Ön: 3”x 19”; Arka: 8”x 18”Lastikler ön-arka: 120/70ZR19-240/40R18Frenler ön: Çift ISR 6 Piston Monoblok Radyal Monte, Kaliperler; Çift ISR Sürgülü DiskFrenler Arka: Tek ISR 4 Piston Monoblok Radyal Monte, Kaliperler; ISR Yarı Sürgülü DiskAydınlatma: Yüksek Verimli LED Ön Far w/ Uzun Farla Entegre, Kısa Far MotoGadget Gidon Ucu LED Ön Dönüş Sinyali Arch Reflektif LED Kuyruk Aydınlatma w/ Birleştirilmiş Fren ve Dönüş SinyalleriAkü: Ultra hafif, kompakt Lityum Iyon güç ünitesi w/sub 4 lb pakette 700 CCA kadarKontrol aygıtları: MotoGadget Motoscope Pro Dijital Alet Düzeni w/ Parmak Ucu Fonksiyonu ile ProgramlanabilirAks Açısı: 68” Eğim Açısı: 30° Kuyruk: 5.0”Sele Yüksekliği: 27.8”Kuru Ağırlık: 538 lbs (244 kg)Yakıt Kapasitesi: 5 US Gallons (19 lt)Menzil: 185-210 Mil (297-337 km)
Yorumlar
Loading…